חוצה ישראל מתקדמת בתכנון הגישור והתחנות בתוואי הרכבת הקלה 'נופית'

חברת חוצה ישראל פירסמה מכרז גדול לתכנון וביצוע (Design-Build) של שני גשרי רכבת מבטון באורך כולל של כ-950 מטר במקטע ריינה – ואדי סלינה. בתוך שבועיים תפרסם החברה מכרז נוסף לתכנון וביצוע (DB) לעבודות מנהור בסמוך לתחנת הרכבת המתוכננת בקריית הממשלה בנוף הגליל

חברת חוצה פרסמה השבוע מכרז גדול נוסף לתכנון וביצוע (Design-Build) של שני גשרי רכבת מבטון באורך כולל של כ- 950 מטר במקטע ריינה – ואדי סלינה, אשר כולל מלבד עבודות הגישור, הקמת קירות תומכים עבודות עפר, העתקת תשתיות, עבודות ניקוז והכשרת מעברים חקלאיים תת קרקעיים ועוד.המקטע הנדון מתחיל בקצה המערבי של גשר ריינה העתידי בתחום כביש 79, נמשך מעל כיכר ריינה המחברת את כביש מס' 79, 754 ו- 6400, ומסתיים בכניסה לאזור התעשיה הר יונה בנוף הגליל בסמוך ל'חניון הר יונה' העתידי אשר מוקם בימים אלה. משך הביצוע החוזי של פרויקט זה מוגבל ל 36 חודשים.

• הגשר הארוך בארץ

מכרז זה הוא מכרז ה-DB השני שמפרסמת החברה לתכנון וביצוע גישור ומנהור לאורך התוואי, במסגרת עבודות שלב "אינפרא 1" של הרכבת הקלה 'נופית'. את מכרז ה-DB הראשון פרסמה החברה ביום 9.9.21 והוא כלל הקמת רצף גשרים באורך של יותר מ-3 ק"מ, במקטע מרכזית המפרץ-וולקן בחיפה, אשר עם סיומו צפוי להיות הגשר הארוך בארץ.
בעוד כשבועיים צפויה החברה לפרסם מכרז DB שלישי לתכנון וביצוע עבודות בתחנת קריית הממשלה בנוף הגליל. מדובר באחת התחנות המרכזיות בפרויקט. התחנה אשר תמוקם בסמוך לבניין העיריה וסמוך למתחם קריית הממשלה בנוף הגליל, תבנה בשלושה מפלסים. המכרז יכלול בין היתר ביצוע מנהרה באורך 200 מ' מתחת לכביש קיים עבור 2 מסילות הרק"ל והקמת גשר להולכי רגל באורך 75 מ' מעל כביש 75 אשר יחבר בין התחנה לבין מתחם קריית הממשלה. הזוכה במכרז זה ידרש לסיים את העבודות בתוך 41 חודשים.

• משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית

היקפם הכולל של שלושת המכרזים הנדונים המתפרסמים בתקופה של 4 חודשים, נאמד בכ- מיליארד שקלים והם מקדמים את השלב הביצועי של הפרויקט. בכנס המציעים שערכה החברה לקראת הגשת המכרז הראשון, השתתפו עשרות נציגים מן החברות המובילות במשק והחברה צופה כי כך יקרה גם במכרזים אלה.

עבודות לאורך התוואי. צילום: חוצה ישראל
עבודות לאורך התוואי

פרויקט הרכבת הקלה "נופית" המקודם ע"י משרד התחבורה ומובל ע"י חברת חוצה ישראל משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. אורכו של קו הרכבת הקלה הוא כ-41 ק"מ, ויוקמו בו כ-20 תחנות לאיסוף והורדת נוסעים, חניוני "חנה וסע" לאורך התוואי, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות בתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על פי התחזיות, מספר הנוסעים היומי החזוי יהיה כ- 100,000ומהירות הנסיעה המירבית תעמוד על כ- 100 קמ"ש.
במקביל למכרזים הנדונים מקדמת חברת חוצה ישראל בימים אלו את עבודות הביצוע לאורך התוואי במספר מוקדים.
דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל: "החברה ממשיכה לקדם את התכנון והביצוע של הפרויקט במלוא המרץ ובתקופה של 4 חודשים בלבד מפרסמת 3 מכרזי DB ענקיים בהיקף של כמיליארד ₪. במקביל מתקדמת החברה עם המכרז הזכייני לפרויקט והיא צפויה להודיע בזמן הקרוב על החברות אשר עברו את שלב המיון המוקדם (PQ)."