דרמה במחלקת הילדים בהעמק: תינוק בן יומו ניצל לאחר שאדרנלין הוזרק ללבו

התינוק לקה בדום לב כתוצאה מזיהום שהתפתח בגופו במהלך הלידה. לאחר החייאה הוא הובהל להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים והשבוע, כשהוא בן 3 שבועות הוא כבר עבר ברית מילה. "כל הצוותים שטיפלו בנו היו מדהימים, הם הצילו את התינוק שלנו", סיפרה האם בהתרגשות

במחלקת ילדים א' במרכז הרפואי העמק נרשמה התרגשות גדולה כשתינוק בן 3 שבועות שמאושפז במחלקה עבר ברית מילה בהשתתפות הוריו ובני משפחתו, וצוות גדול של רופאים ואחיות, שבזכותם ניצלו חייו.
הסיפור המדהים הזה החל בלידה של בן בכור לבני זוג שמתגוררים באחד הישובים באזור העמקים. "הלידה היתה נהדרת", סיפרה האם הנרגשת, "לידה מדהימה, טבעית. התינוק נולד בריא והכל היה בסדר. לאחר כמה ימים בבית, הרגשתי לפתע שהתינוק חם. מדדתי לו חום כמו שלימדו אותנו לעשות במחלקה ומיהרנו למרפאה של המרכז לבריאות הילד של הכללית בעפולה. שם, ברגע שאמרתי לרופא הילדים שקיבל אותנו שהתינוק העלה חום, הוא שלח אותנו בדחיפות לבית החולים. כשהגענו למיון, הצוות במחלקה לרפואה דחופה החליט לאשפז את התינוק שלי למרות שלא היה לו חום כשהם מדדו ולהתחיל לטפל בו באנטיביוטיקה, ובזכות כולם הוא חי היום".
בשלב הזה חלה תפנית דרמטית בסיפור. כשעה וחצי לאחר שאושפז התינוק להשגחה במחלקת ילדים א' בניהולו של ד"ר אבישי להד, איבד התינוק בבת אחת את ההכרה ולקה בדום לב. "זעקתי לצוות שמשהו לא בסדר, והאחות סיגל גרמאי רצה אליי והתחילה להזעיק אנשי צוות כדי לבצע להחייאה", סיפר האם.


"גם לאדרנלין עלולות להיות תופעות לוואי, אבל הבנו שזה הסיכוי היחיד של התינוק לשרוד, וכך עשינו".
ד"ר רחל אפרת, רופאת טיפול נמרץ: "זהו אחד המקרים היותר דרמטיים ומרגשים שזכורים לי בקריירה הארוכה שלי"


אל המחלקה הגיעו בדחיפות ד"ר רונן פומפ, מומחה לרפואה דחופה בילדים וד"ר רחל אפרת, רופאת טיפול נמרץ ומרדימה בכירה של ילדים והם החלו לבצע החייאה לתינוק. "ד"ר פומפ החל את ההחייאה, ולמרות המאמצים הרבים, הדופק לא חזר בשלב הראשון. אבל לא וויתרנו וההחייאה המשיכה. בשלב מסוים, כשראינו שאנחנו לא מצליחים להחזיר דופק לתינוק החלטנו להתחיל להזריק אדרנלין ללב. זו לא פעולה שעושים בכל יום, כי גם לאדרנלין עלולות להיות תופעות לוואי, אבל הבנו שזה הסיכוי היחיד של התינוק לשרוד, וכך עשינו", תיארה ד"ר אפרת את הדרמה שהתחוללה במחלקת הילדים.
וכך, רק כעבור למעלה מחצי שעה מרגע שהחלה ההחייאה הצליח הצוות להחזיר דופק לתינוק, ומשם הוא הובהל להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בניהולו של ד"ר גור זמיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"זהו אחד המקרים היותר דרמטיים ומרגשים שזכורים לי בקריירה הארוכה שלי", סיפרה ד"ר אפרת. למרות שבסדרות הטלוויזיה החייאות כמעט תמיד מצליחות, הרי שבחיים האמיתיים, רק 20 אחוזים מההחייאות מצליחות ואני לא רוצה לחשוב על התוצאה הנוראה שהייתה בלתי נמנעת אם התינוק הזה לא היה מתאשפז בזמן."
"כל הצוותים שטיפלו בנו היו מדהימים, הם הצילו את התינוק שלנו", אמרה האם. "המסר שחשוב לי להעביר להורים צעירים הוא לא להתעלם מהסימנים. הרבה פעמים כשתינוקות קמים משינה יש להם חום גוף מעט גבוה, אבל לא הייתי שקטה ומדדתי ובאמת היה לו חום, הוא היה שקט ולא היה מעוניין לאכול. במצב כזה אסור להתעלם", הדגישה האם.

 ד"ר רונן פומפאי, ד"ר פיראס וד"ר גור זמיר
ד"ר רונן פומפאי, ד"ר פיראס וד"ר גור זמיר

לדברי ד"ר גור זמיר, התינוק לקה בדום לב כתוצאה מזיהום שהתפתח בגופו במהלך הלידה, כאשר התינוק עובר בתעלת הלידה. מדובר באירוע נדיר אבל מוכר ברפואה, ולכן ברגע שהאם דיווחה כי עלה לו החום בבית, חייבים לאשפז ולהתחיל באנטיביוטיקה.  לשמחתי כל הרופאים, החל מרופא הילדים בכללית ועד רופאי בית החולים היו ערניים ומקצועיים ובזכות כל אלה ניצלו חיי התינוק, והוא מרגיש טוב".