בסטייל מקומי: נשים מה זה באמת סטיילינג?

אשת האופנה והסטייליסטית גלית אובר מרחיבה בטור אישי כמה דברים שאולי לא ידעתם על סטיילינג ובדרך מעניקה כמה טיפים לשדרוג המלתחה

לפני שאתחיל להסביר מהו סטיילינג חשוב להבהיר נקודה חשובה. בניגוד למה שרבים טועים לחשוב, סטיילינג בכלל לא עוסק באופנה. סטייל אישי זה סגנון, זה עוסק באנשים, בביטחון עצמי, מצב רוח, באהבה עצמית וחיסכון כספי.
האופנה יכולה להשתנות בכל עת, בעוד הסטייל שהוא הסגנון האישי של כל אחת, יכול להיות שונה מאשה לאשה. סטייל זה סגנון שאדם בונה לעצמו וממשיך להתמיד בו למרות השינויים בעולם האופנה – האופנה תתחלף מעונה לעונה אבל הסטייל והסגנון האישי ישמרו.

• אז מה זה סטיילינג אישי

סטייל זה ההופעה החיצונית שלנו, הבגדים שאנחנו לובשים הנעליים שאנחנו נועלים והאקססוריז. סטיילינג זה בעצם השילוב בין הפריטים הללו וההתאמה בניהם.
ולמי שחושב שזהו מקצוע שטחי, סטיילינג הוא כלי מאוד חשוב שיכול לעזור למצות את הפוטנציאל של הניראות שלנו.
סטיילינג היא האומנות לשלב בין אופנה, הנעלה ואביזרים ובין גוף האדם ואופי האדם ליצור את המראה האופטימלי והנכון ביותר במשחקי פרופורציה ויצירתיות.
סטיילינג הוא דימוי ובטחון עצמי – מחקרים הוכיחו כי המראה החיצוני של האדם משפיע על בטחונו העצמי ועל הקשרים אותם הוא מנהל עם החברה.


כסטייליסטית אני מאמינה שכל אחת צריכה שיהיה לה סטייל אישי .רוב הנשים בטוחות שסטיילינג הוא לעשירים בלבד והן בטוחות שאם הן יזמינו סטייליסטית הן הולכות להפטר מהמלתחה הקיימת ולהוציא הון תועפות על מלתחה חדשה אבל ההיפך הוא הנכון, כל אחת יכולה לעבוד עם סטייליסט לפי כיסה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


סטייל אישי הוא למעשה אמירה אישית. הוא מבטה את האופי שלנו ואת מה שהיינו רוצים לשדר לעולם על ידי הלבוש אנו מקרינים מי אנחנו ומה אנחנו, קחו לדוגמא בחורה שלובשת מכנסי ג'ינס, חולצת טי שירט, נעלי סניקרס ללא תכשיטים – אתם תאמרו עליה שהיא בחורה צנועה שלא מעוניינת לבלוט.
לעומת זאת קחו בחורה שלובשת מכנסי עור, חולצה צמודה עם פייטים נעלי עקב ועגילים ענקיים – אתם תאמרו עליה שהיא רוצה תשומת לב ומעוניינת לבלוט.

• החשיבות של הסטיילינג

מחקרים מראים כי 17 דקות בממוצע לוקח לאישה להחליט מה היא לובשת לפני היציאה מהבית הסיבה נובעת מכך שלרובינו המלתחה עמוסה בבגדים שאין לנו צורך בהם אנחנו מתפתות לקנות פריטים שאנחנו אוהבות בחנות מבלי לחשוב למה נוכל להתאים אותם והאם הם מתאימים בכלל למבנה הגוף שלנו או לאן נוכל ללכת איתם.

לבוש בסטייל מתאים משפיעה גם על הבטחון העצמי
לבוש בסטייל מתאים משפיע גם על הביטחון העצמי

בעיה נוספת בהעדר סטיילינג, שאי מציאת אאוטפיט מתאים יכול להרוס את מצב הרוח וזה מאוד משפיע במהלך היום. קחו לדוגמא אשת עסקים שלבושה בהתאם לתדמית שהיא מעוניינת לשדר ומרגישה מצוין עם איך שהיא נראית, דבר זה יבוא לידי ביטוי בהצלחת הפגישה.
הרושם הראשוני שלוקח כ 7 שניות נקבע על פי מה שאתם משדרים ולכן הוא מושפע מאוד מהביטחון העצמי שלכם, אותה אשת עסקים לא הייתה מצליחה בפגישה במידה ולא הייתה משדרת את התדמית שהתכוונה לשדר

נשות עסקים אופנתיות. צילום: מרטין שומגל - אתר פליקר
נשות עסקים אופנתיות משדרות הצלחה. צילום: מרטין שומגל – אתר פליקר

אם אותה גברת הייתה מגיעה לפגישה בבגדים מוכתמים מרושלים וללא איפור הרושם שהייתה עושה הוא כי היא לא רצינית לא מסודרת ואם ככה יצאה מהבית וכך היא מתייחסת לעצמה בוודאי כך היא מתייחסת גם לעסק שלה ובכך הייתה משדרת מסר שגוי.
לשם כך יש סטייליסטים שזוהי העבודה שלהם לקחת מישהו שפנה אליהם ולבנות להם הופעה תדמיתית למצוא את הבגדים הנכונים והמתאימים למבנה הגוף, לצבעים המתאימים ולמסר אותו רוצים לשדר.

• אז מי צריך סטייליסט

כסטייליסטית אני מאמינה שכל אחת צריכה שיהיה לה סטייל אישי .רוב הנשים בטוחות שסטיילינג הוא לעשירים בלבד והן בטוחות שאם הן יזמינו סטייליסטית הן הולכות להפטר מהמלתחה הקיימת ולהוציא הון תועפות על מלתחה חדשה אבל ההיפך הוא הנכון, כל אחת יכולה לעבוד עם סטייליסט לפי כיסה.

בניגוד למה שחושבים  סטייליסטיל לא משלכה פריטים מהארון אל משדרגת. צילום: מיכל שני - אתר פליקר
בניגוד למה שחושבים  סטייליסטיל לא משלכה פריטים מהארון אל משדרגת. צילום: מיכל שני – אתר פליקר

בסטיילינג לומדים המון טיפים כיצד ניתן לשלב נוחות עם סגנון וכיצד ניתן לשחזר את מה שקיים כבר בארון וכיצד ע"י הוספת מעט פריטים ניתן לשדרג את המלתחה ולמעשה לחסוך המון כסף על טעויות בקניה וברכישת דברים מיותרים שנשארים בארון ללא שימוש וכך לחסוך זמן כל בוקר מול הארון ולהחליף את המשפט " אין לי מה ללבוש" ל " יש לי מה ללבוש"
שרות של סטייליסט הוא פתרון טוב לחסוך זמן וכסף גם למי שלא אוהבת ללכת לקניות.
העבודה עם הסטייליסט

• העבודה מתחלקת ל-3 חלקים עקריים

שלב ראשון הוא הכרות עם הלקוחה. הסטייליסט מנהל שיחה עם הלקוחה בו הוא לומד להכיר את סגנון החיים של הלקוחה את צרכיה, מקצועה, בקשותיה ובכך לתאם ציפיותיה מהייעוץ.
השלב השני הוא אבחון מבנה הגוף תוך כדי מתן טיפים והכוונה לפרטי הלבוש המחמיאים והגזרות הנכונות בהתאם למבנה הגוף, ייעוץ כיצד לטשטש אזורים מסוימים וכיצד להדגיש אחרים, אבחון הצבעים המחמיאים בהתאם לצבע העור וגוון השיער, הסבר על חשיבות ההלבשה התחתונה והשימוש באקססורייז, בניית מלתחה נכונה ומגוונת בהתאם למה שקיים בארון ע"י יצירת שילובים.
השלב השלישי הוא יציאה לשופינג עם הלקוחה לקניית הפריטים החסרים במלתחה להשלמת המראה וע"י כך להראות שיקית ומתוחכמת.
אם תראו טוב ותאמינו בזה ההצלחה מובטחת לכם.

מאת: גלית אובר סטייליסטית אישית ומנחה סדנאות והרצאות סטיילינג
בעלת בלוג : " גלית אובר בלוג אופנה ולייף סטייל" https://www.galitstyling.com

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|