לקראת הקיץ: המדריך לבחירת משקפי שמש

העונה הרשמית של משקפי השמש מתקרבת בצעדי ענק, רשתות ומותגי האופטיקה משיקות קולקציות חדשות של משקפיים וזה הזמן להצטייד לפחות באחד מהם. טור אישי מאת גלית אובר. סטיליסטית

משקפי השמש, במקביל לייעודם- שמירה מפני קרני השמש הפכו עם השנים לאחד האקססורייז שהואMUST בכל מלתחה, הם הפכו לפריט אופנה לכל דבר, הם משדרגים כל לוק וניתן להיעזר בהם באמירה האופנתית שלנו.
כמו בהלבשה כך גם במשקפיים ישנם חידושים עונתיים וטרנדיים. כולנו רוצות להיות מעודכנות ולהרכיב את הזוג המעודכן והמחמיא לנו מבין אין סוף סגנונות צבעים ומסגרות.

• כיצד נדע לבחור את הזוג הנכון לנו?

לפני שאת רצה לחנות האופטיקה לרכוש זוג חדש, ריכזתי עבורך מספר חוקים בסיסיים שיאפשרו לך לבחור את המסגרת המושלמת עבורך. ההמלצות מתאימות למשקפי שמש ולמשקפי ראייה יחד.
בדומה לסטיילינג הלבשה, כפי שאנו מתאימים את הבגד למבנה הגוף שלנו, גם כאן נתאים את המשקפיים למבנה הפנים.
נוהגים לחלק את מבנה הפנים ל 6 סוגים עיקריים: אובלי, ארוך, לב, עגול, מרובע ומשולש
בתחילה עלייך לזהות את מבנה הפנים שלך, קווי המתאר של פנייך הם אלו שקובעים את מבנה פנייך.

דוגמה למשקפיים למבנה פנים אובלי
מבנה פנים אובלי. צילום: אתר pexels

• מבנה אובלי

מבנה זה נחשב למבנה הפנים האידיאלי מכוון שהפרופורציות בו מאוזנות הוא כמו ביצה הפוכה רחב יותר בחלק העליון וצר יותר בחלק התחתון ( כמו בר רפאלי) ולכן כל סוגי המסגרות יחמיאו למבנה פנים זה.

דוגמה למבנה פנים ארוך
מבנה פנים ארוך. צילום: אתר pexels

• מבנה פנים ארוך

מבנה זה הוא מבנה מלבני ארוך. המטרה שלנו היא לאזן את האורך וליצור פרופורציה, לכן המלצתי היא על משקפי OVERSIZE, מסגרות רחבות ומשקפיים חתוליות שמרחיבים את החלק העליון של הפנים ומקצרים אותם ובכך יוצרים מראה אובלי', בנות שימו לב,  יש להימנע ממסגרות מלבניות, מאורכות, קטנות וצרות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• מבנה פנים לב/משולש

מבנה זה הוא מבנה בצורת לב. עצמות הלחיים גבוהות, המצח רחב והלסת צרה ומודגשת, צמיחת השיער היא ממש כמו צורת הלב. המטרה שלנו היא לאזן את החלק העליון והתחתון וליצור פרופורציה, במקרה זה אני ממליצה על משקפיים עגולים, משקפי טייסים, מסגרות מרובעות עם קצוות מעוגלים, חשוב שהמשקפיים יהיו קטנים ועדינים ואסור שיהיו OVERSIZE כדי לא לגרום למצח להיראות רחב עוד יותר
למבנה פנים משולש יתאימו אותם משקפיים המתאימים למבנה פנים לב.

דוגמה למבנה פנים עגול
מבנה פנים עגול. צילום: אתר pexels

• מבנה פנים עגול

מבנה זה הוא מבנה בצורת עיגול. הסנטר מעוגל והלחיים מלאות ועגלגלות רוחב וגובה הפנים דומים ואין זויות. המטרה שלנו היא להאריך את מבנה הפנים וליצור אשליה של מבנה ארוך ואובלי. לכן במנה פנים אלו אני ממליצה על על משקפיים מרובעות, מלבניות, גיאומטריות כדי לחדד את המראה ולשבור את המבנה העגול. נא לשים לב! בשום פנים ואופן לא משקפיים עגולים אשר ידגישו את מבנה הפנים העגול.

מבנה פנים מרובע
מבנה פנים מרובע. צילום: אתר pexels

• מבנה פנים מרובע

מבנה זה בולט בקו לסת חזק ומודגש, מצח רחב וברוחב מרובע. המטרה שלנו היא לרכך את המראה הנוקשה, להאריך את המראה ולטשטש את הזוויות. לכם אמליץ על מסגרות עגולות ואובליות לריכוך הזויות, מסגרות חתוליות, מסגרת מתכת עדינה או ללא מסגרת לעידון הפנים.


• עוד כללים שיש לתת עליהם את הדעת

שמירה על הפרופורציות –יש להתאים את גודל המסגרת בהתאם לגודל הפנים. לדוגמה  אם מבנה הפנים שלך הוא מלבני והמלצתי על משקפיים רחבות (OVERSIZE) אבל הפנים שלך מאוד קטנות וצרות המשקפיים צריכות להיות בגודל מתאים, מסגרת רחבה מידי תהרוס את הפרופורציה.
לא להיות קורבן אופנה – אם את בכל זאת רוצה להראות אופנתית, בחרי מתוך הטרנדים העכשוויים את הדגמים המחמיאים למבנה פנייך.
השתלבות עם הפנים – אם המשקפיים בולטים מידי והדבר הראשון שרואים כשפוגשים אותך זה את המשקפיים ואח"כ הפנים, סימן שהם לא בשבילך. המשקפיים אמורים להשתלב במבנה פנייך, את צריכה לשמוע את המשפט: איזה יופי את נראית" ולא "איזה משקפיים יפים".
מיקום המסגרת – שימי לב שהעיניים שלך נמצאות במרכז המסגרת .
איפור – קחי בחשבון שאת האיפור רואים גם דרך המשקפיים, התאפרי בהתאם.

כפי שראית, משקפיים מוסיפים הרבה אופי וסטייל וכדאי להתאימם למבנה הפנים ולסיכום צורת המסגרת של המשקפיים תמיד תהיה הפוכה למבנה הפנים.
גלית אובר- סטייליסטית אישית
טל': 052-7271100

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|