עמק שכולו טוב

תושבי עפולה, הגלבוע, עמק יזרעאל ומגדל העמק לקחו חלק בשלל פעילויות חברתיות במסגרת יום המעשים הטובים שנערך היום

את 'יום המעשים הטובים' העבירו עובדי KLA-Tencor בהתנדבות ב"מועדונית יונתן" המקומית, שלאורך השנה מספקת בית חם וסיוע לימודי לילדים בגילאי 6 עד 12. זו השנה השביעית בה חברת KLA-Tencor מאמצת את מועדונית יונתן ומטפחת אותה באמצעות פעילויות חברתיות, סיוע כספי, תכנים לימודיים (המועברים באופן אישי ע"י עובדי החברה ומקבלי המלגות) וכן מעודדת את חברי הקהילה במגדל העמק להצטרף לפעילות. במהלך יום ההתנדבות, צבעו עובדי KLA-Tencor וקישטו את קירותיו של מבנה המועדונית. חגיגות השיפוצים הסתיימו במשחקים ותחרויות ספורט בין הילדים, בהפעלת חברת “מובמנט" (שגם היא התנדבה).
לדברי ד"ר עמי אפלבום, נשיא KLA –Tencor ישראל, "אצלינו ב- KLA-Tencor התרומה לקהילה היא פעילות מתמשכת של כל השנה. אנחנו מעודדים את העובדים שלנו לתרום מעצמם לקהילה ולהמשיך לפתח ולקדם את הבית שלנו במגדל העמק".

 • מספר שיא של מתנדבים ב"יום המעשים הטובים" בעפולה

עשרות תושבים מעפולה, צעירים ותלמידים לקחו חלק ב"יום המעשים הטובים". במהלך היום גילתה העיר אנשים טובים, צעירים ופנסיונרים, חיילים ובני תנועות הנוער והגרעין בעיר שנרתמו כולם לעשות טוב לבתי הספר, לשכונות מגורים הזקוקות לרענון ועוד. יום המעשים הטובים נוהל על ידי מנכ"ל העירייה רפי כהן ואלי פייס מרכז חינוך סביבתי. הפניה למוסדות ולגופים ולמתנדבים הניבה תגובות נלהבות וכך ביום המעשים הטובים החל השנה התקיימו 57 פרויקטים עם כ-4,000 מתנדבים, חברי תנועות נוער, חיילים , עובדי בנק, עובדי העירייה, תלמידי בית הספר והוריהם מתוך רצון לעשות טוב וליצור שינוי בחברה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

הפרויקטים כללו: צביעת דירות וחדרי קשישים מוגבלים, שיקום גינות קהילתיות, פעילויות בגני ילדים מוגבלים כהכנה לקראת חג פורים, ביקור בבתי חולים ובבתי אבות, הרצאות בנושא בטיחות בדרכים וסדנאות ללימוד קשישים בלימוד נהיגה בטוחה בקולנועיות, אירוח חיילים על ידי תלמידים, עזרה לקהילה אתיופית בשיפוץ המועדוניות, החתמה על טפסי אדי, התרמת דם והדרכה בקורס החייאה. מספר המתנדבים הגדול יצור מסה של עשייה קהילתית. ראש העיר יצחק מירון שלח את ברכתו והיה מעורב בכל פרטי אירועי יום המעשים הטובים: "אנו מברכים ומאחלים הצלחה לכל הלוקחים חלק בפעילות החשובה ביום זה, התרומה לחברה היא ערך חינוכי חשוב ומבורך לילדי העיר ולתושביה", סיכם מירון.

חיילי הבסיס בצ"פ הגיעו לעזור בהקמתו של היריד החברתי במגדל העמק
חיילי הבסיס בצ"פ הגיעו לעזור בהקמתו של היריד החברתי במגדל העמק

 • חיילים ביריד חברתי במגדל העמק

הבצ״פ, בסיס הציוד הפיקודי של פיקוד צפון, מאומץ מזה 15 שנים ע״י עיריית מגדל העמק, פעילויות של ערבות הדדית ותרומה לקהילה מתקיימות בין חיילי הבסיס לבין תושבי העיר בחגים ומועדים. החיילים המשרתים בבסיס אחראיים על תיקונם של כל מכשירי ומערכות הקשר שאינם תקינים בפיקוד הצפון- ובכך מבטיחים את קיומה של התקשורת הצבאית, בשגרה ובחירום.
לכבוד יום המעשים הטובים שנערך היום חיילי הבסיס הגיעו לעזור בהקמתו של היריד החברתי במגדל העמק. היריד נועד לתת אפשרות לקהל הרחב לתרום לקהילה בתחנות השונות ולשמוח במסגרת הפנינג פורים. בין התחנות שנמצאו ביריד; תחנת תרומת שיער לחולי סרטן, סדנאות למניעת אלימות נגד חיות של עמותת תנו לחיות לחיות, מכירת תחפושות מיד שנייה וסדנאות יצירה לכבוד החג.

עושים טוב בבית אבות משלב
עושים טוב בבית אבות משלב

• שמח בבית האבות משלב בגבעת המורה

יום המעשים הטובים היה יום חג בבית אבות משלב שבגבעת המורה. אינה אוקון – מנצחת מקהלות ואחראית על פרויקט מוסיקה בבי"ס בן צבי בעידוד המנהלת אורלי חן, ארגנה שתי מקהלות ילדים, מורים לכלי מיתר מהקונסרבטוריון, וניצחה על קונצרט מרגש שהעלה הרבה חיוכים ואושר בקרב קשישי בית האבות. המורים ניגנו, ליוו את הילדים שניגנו, רקדו והפליאו לשיר. בבית האבות אמרו כי כן ירבו ימים כאלה, בהם נשכחים החוליים והמחושים. לאחר הקונצרט, הגיעו תלמידים מחטיבה אורן וחילקו לדיירים עציצים פורחים.