It’s japanika time

מנות טריות ורעננות על טהרת המטבח האסייתי, תודעת שרות גבוהה, עיצוב נעים בשילוב אלמנטים יפניים והכי חשוב: "וייב" שלא תמצאו בכל מקום. סניף ג'פניקה בעפולה חוגג שנה לפתיחה של המסעדה המצליחה באירוע מיוחד. אז תפסנו צ'ופסטיקס וקפצנו לראות על מה כולם מדברים. צילום: רועי ברוך

בנובמבר אשתקד נפתח באזור התעשייה בעפולה סניף ג'פניקה של הרשת המצליחה – המתמחה בתפריט האסייתי והיפני.
מתחילת דרכה של המסעדה ועד לעת הנוכחית התגלגלו המון המון המון רולים של סושי איכותי, ובמקביל הסניף מיצב את עצמו כיעד קולינארי מועדף על צעירים, זוגות, משפחות ובעצם מי לא?

• לא רק אוכל

אחד השותפים בג'פניקה עפולה, אלכס אליושקין, רק בן 28, ומנהל המסעדה גרשום פליידר מטמיעים מדי יום את משולש העקרונות שמנחה גם את הרשת:  הקפדה על איכות וטריות המזון, תודעת שרות גבוהה ועיצוב נקי ונעים המשלב אלמנטים יפניים במטרה להעניק ללקוחות חוויה שלמה ומהנה בכל ביקור.

חלל אולם האוכל המרווח בג'אפניקה
עיצוב נעים בשילוב אלמנטים יפניים בחלל האולם האוכל המרווח בג'אפניקה

מעבר לאלו עלה בידם גם להפוך את הסניף למקום מפגש חברתי ללקוחות – עם חווית בילוי ייחודית של קולינריה אותנטית במיטבה – לצד ישיבה נעימה בבר המעוצב, על דרינק או 'שוט' אלכוהול משובח.
התפריט של הסניף בעפולה מושתת כאמור על המטבח האסייתי בכלל והיפני בפרט, ומורכב בעיקרו מדגים טריים, עוף ובקר המגיעים כל בוקר, שפע ירקות, אטריות, אורז והרבה קומבינציות של סושי.
הרטבים מבוססים על הטעמים היפניים והאסייתיים: והתוצאה טעימה, בריאה ומשמחת.

• ברביעי הבא: חוגגים שנה. התחזית: יהיה שמח

ביום רביעי הקרוב יחגגו בג'פניקה עפולה יום הולדת ראשון בחגיגה אחת גדולה שתכלול פינוקים על האלכוהול בסניף, על מנות הפתיחה וכן תינתן הטבה של הצטרפות חינם למועדון "ג'פניקלאב".

מנת סושי מעוררת תיאבון בג'אפניקה עפולה
מנת סושי מעוררת תיאבון בג'אפניקה עפולה

"אנחנו מתכננים אירוע מגניב, גדול, תוסס, שמח ומלא הפתעות עבור תושבי האזור", אומר אליושקין, "כמו שפתחנו את השנה באירוע גדול, כך אנחנו רוצים לסגור את השנה באירוע שכולם ידברו עליו, עם הרבה פינוקים. חשוב לנו לפרגן לכל הלקוחות שלנו שמגיעים לאכול אצלנו במסעדה בעפולה בכל השנה ובכלל לכל מי שרוצה לחגוג עימנו. אנחנו סוגרים שנה מאוד מוצלחת והתוכניות שלנו הן להישאר פה עוד שנים רבות. יש לנו פה תחושה אמיתית של בית, מעבר לפעילות העסקית שלנו ואנחנו נעשה הכול בכדי לשמר את החוויה הזו גם בעתיד".


"הצוות שלנו כבר יודע לזהות את הלקוחות החוזרים ואנחנו יודעים למה הם מצפים, מה הם מזמינים, איפה הם אוהבים לשבת, מה הם אוהבים לאכול ולשתות– וזאת כחלק מהסטנדרט שהצבנו. חשוב לנו מאוד שהקשר הזה ימשיך להיות הדוק וקרוב"


עולם המסעדנות מציב לא מעט אתגרים, קשיים והוצאות. בפרספקטיבה של שנה אחורה, איך מנהלים עסק כזה ובהצלחה?

אלכס: "עברנו שנה מאתגרת ומורכבת החל משלב ההקמה ועד הפתיחה, חודשי ההרצה ומיצוב המסעדה. זה לא קורה ביום אחד, אבל לשמחתנו התושבים הצביעו ברגליים והם מגיעים אלינו על בסיס קבוע. קיבלנו מהבעלים שרון ביטון ודודו ריגלר תמיכה מלאה וליווי לאורך כל הדרך ואת הדרייב להמשיך ולהצליח. כמובן שהיו בדרך מהמורות ומכשולים, חלקם בירוקרטיים, אבל התיישרנו ואנחנו סוגרים בסופו של דבר שנה חיוביות בכל האספקטים והפרמטרים, עם המון המון לוקחות חוזרים".

מלצרי המסעדה בפעולה: מקצועי, שירות מהיר, ואדיב
מלצרי המסעדה בפעולה: דגש על מקצועיות, שירות מהיר ואדיב

מי קהל היעד של ג'פניקה בעפולה?
גרשום: "קהל היעד שלנו מגוון וכולל סועדים מכל המגזרים השונים. החל מצעירים, חיילים, משפחות, אנשי עסקים שמגיעים לפגישות עבודה, קבוצות שרוצות לחגוג ימי הולדת, סטודנטים שקופצים מהמכללה לארוחה קלילה ובירה וקהל רחב מכל היישובים, המושבים, הקיבוצים, הכפרים והיישובים הקהילתיים ברחבי העמקים. אני חושב שלכולם מכנה משותף. כולם רוצים לחגוג וליהנות בג'פניקה, אבל זה הרבה מעבר לאוכל. יש לנו פה לתפיסתי תופעה חדשה בעפולה, סוג של חוויה חברתית עם 'וייב' אחר, תוסס, רענן. אנחנו מדגישים את זה במסעדה וחשוב לנו שהיא תהיה חברית, חברתית, משפחתית. התחושה הזו מתחזקת בשעות הערב. בשעות הללו הופך הסניף למקום בילוי צעיר, עם אווירה מגניבה ומשוחררת."


"כולם רוצים לחגוג ולהינות בג'פניקה, אבל זה הרבה מעבר לאוכל. יש לנו פה לתפיסתי תופעה חדשה בעפולה, סוג של חוויה חברתית עם 'וייב' אחר, תוסס, רענן. אנחנו מדגישים את זה במסעדה וחשוב לנו שהיא תהיה חברית, חברתית, משפחתית"


גרשום: "חשוב לנו גם מאוד לנהל צוות חברי, שכולל את המלצרים, הברמנים, ואנשי המטבח. האווירה הטובה והחברית בינהם מתחברת גם באינטראקציות שלהם עם הלקוחות שיודעים שהם לא רק באים לאכול, לשלם ולצאת מפה. הם חלק בלתי נפרד מהאופי של המסעדה ומהאווירה בה. הצוות שלנו כבר יודע לזהות את הלקוחות החוזרים ואנחנו יודעים למה הם מצפים, מה הם מזמינים, איפה הם אוהבים לשבת– מה הם אוהבים לאכול ולשתות וזאת כחלק מהסטנדרט שהצבנו לעצמנו. חשוב לנו מאוד שהקשר הזה ימשיך להיות הדוק וקרוב. מבחינתנו הם נכנסים לסוג של בית, הלכה למעשה. אני כמנהל מסעדה דואג לאורך כל המשמרת לעבור בין כל השולחנות ולראות שהכל כשורה והלקוחות מרוצים ונהנים מהאוכל והשירות שתופס אצלנו מקום מרכזי, כולל השתתפות של מלצרים בסדנאות".

• יוצרים חוויה קולינארית

גולת הכותרת של ג'פניקה בעפולה הוא התפריט האסייתי האיכותי, והמגוון ובו שפע של מנות לכלל הלקוחות והסועדים, במחירים שווים לכל כיס, כולל עסקיות שוות וטעימות במיוחד (החל מהשעה 12 בצהריים עד חמש בערב). "הלקוחות שלנו אוהבים מאוד את העובדה שהתפריט שלנו כל כך עשיר, אומר אלכס, "זיהינו שתושבי העיר אוהבים מאוד את כל התפריט, אבל יש שתי מנות שהם אוהבים במיוחד: פרש נודלס וצ'אנג מאי. אנחנו מגישים פה סאקי ויש פה שפים סינים מקצועיים שגויסו במיוחד, בכדי שיכינו את המנות והסושי בצורה אותנטית – בסגנון האסייתי. זה שונה מכל מסעדה אחרת- בכדי ליצור את החוויה הקולינארית האותנטית, וזאת לצד העיצוב הייחודי של הסניף. הלקוחות גם עושים שימוש רב בכרטיס המועדון שמעניק להם המון הטבות וצ'ופרים מעבר להצטרפות ובימי ההולדת. בעיניי זה כרטיס המועדון הכי משתלם שיש היום בענף המסעדנות- כשאפשר לפדות את הנקודות במנות במסעדה".
ג'פניקה עפולה היא מסעדה כשרה מתוך מחשבה לפתוח את שעריה לכל קהלי היעד, החלטה מאתגרת במסעדות שנשענות על תפריט אסייתי, אבל המנהלים סבורים כי הייתה זו החלטה מושכלת ומוצלחת, בעיקר בעיר עפולה והסביבה.
עכשיו נשאר לכם רק לפתוח יומנים וסמארטפונים ולתזמן לכם חגיגה ב -27 לנובמבר.

• השאלון של אלכס

המנה המועדפת עלייך?
סושי על כל סוגיו. מתענג על קריספי רול, מנה חדשה שנכנסה לתפריט שלנו.

את מי היית רוצה לארח במסעדה?
הייתי רוצה לארח את ולדימיר פוטין, ראש ממשלת רוסיה.

אתה מבשל לבת זוג שלך?
את כל מה שקשור לקולינריה אני משאיר במסעדה.

גרשום פליידר, מנהל המסעדה
גרשום פליידר, מנהל המסעדה

השאלון של גרשום

המנה המועדפת עלייך?
פאד קפאו בקר. זו מנה מגניבה של בשר עגל קצוץ בתיבול תאילנדי, פלפלים, בצל, עלי נענע, למון גראס וקפיר ליים – על מצע אורז מאודה ומעל ביצת עין.

הבקשה הכי מוזרה של לקוח?
לקוח התלונן שהמרק חם לו מדי וביקש שנקרר לו אותו.

איזה סלב היית רוצה לארח במסעדה?
הייתי מזמין את ליאונל מסי לקוקטייל ואת השף אסף גרניט לארוחה.