Ellians Place: "כאן זה בית"

נחושה, אמביציוזית וממוקדת מטרה: אחרי שהתגברה על מחלת האנורקסיה, נראה ששום דבר לא יעצור את מאמנת הכושר ויועצת התזונה אליאן בן שושן מעפולה. בימים אלה סטודיו Ellians Place אותו היא מנהלת בהצלחה רבה, חוגג שלוש שנים – זמן מתאים להיחשף לסיפור המעצים שלה, לשיטות האימון הייחודיות שהיא פיתחה, וגם: להבין איך תזונה תשפר פלאים את החיים שלכם. מוכנים? כנסו לקצב. צילום: רועי ברוך

לפני כחודש וחצי חגגה מאמנת הכושר ויועצת התזונה אליאן בן שושן מעפולה את המעבר לסטודיו Ellians Place החדש והמעוצב שלה במרכז העיר. עשרות המתאמנות חגגו לצידה והמתינו לנאום המרגש והמתבקש, אך הן לא תיארו כמה הוא יהיה משמעותי בעבור המנטורית האישית שלהן, שהפכה לדמות דומיננטית ומרכזית בחייהן.
במהלך דבריה החליטה אליאן לשתף את המתאמנות על מחלת האנורקסיה שממנה היא החלימה, לאחר שחלתה בהפרעת האכילה בשנות העשרה לחייה ובמהלך שירותה הצבאי.
דבריה הובילו מיד לפרצי התרגשות ובכי בקרב המתאמנות ובעיניה הנרגשות של אליאן ולגילויי תמיכה יוצאי דופן. אליאן מספרת כי על רקע סיפור ההצלחה המרשים שלה, היא חשה מחויבות אישית לחשוף את דבר המחלה.

• "נתנו לי להבין שאם לא אצא לדרך חדשה אגמור בבית החולים או גרוע מזה"

היא בת 28, נשואה לאברהם ואם לעדיה ובניה. גרה בעפולה, ממש מעל לסטודיו. את הפנים קורנות, האנרגיה המתפרצת והחיוך האמיתי ושובה הלב שלה תתקשו לפספס. זה גם כנראה מה שמוביל עשרות בנות להתאמן תחת הדרכתה ולהעניק לה אמון ומקום גדול בחייהן.


"לא ידעתי איך למתן את האימונים ולווסת את התזונה שלי. הרגשתי שאני הופכת להיות 'רוח ללא חיים' עם עיסוק מתמיד במשקל ורצון לשלוט בו"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התמונה החיובית הזו הייתה נראית שונה בעת שאליאן הייתה נערה מתבגרת, אי שם בשנות העשרה המתקדמות של חייה.
"בגיל 4 התחלתי לרקוד בלט. הייתי רקדנית בסטודיו "גפני" בעפולה", היא משחזרת, "הייתי מחוברת לריקוד בכל הנשמה, הופעות, אימונים יום יומיים אינטנסיביים שנמשכו שעות ארוכות. רק רוצה לרקוד, זה היה בלב שלי, בנפש שלי, בנשמה שלי. הריקוד ליווה אותי לאורך השנים, בלי תנאים, הייתי יכולה לישון בסטודיו. בהיותי תלמידת תיכון הורי התגרשו וזה השפיע עליי מאוד. הבנתי שלא אחיה עוד בבית המושלם שלי, עם המשפחה המושלמת שלי והתחלתי לסבול מהפרעת אכילה מסוג אנורקסיה שממנה סבלתי גם במהלך שרותי הצבאי – ממנו שוחררתי בשל המחלה. היום אני יודעת שלא ידעתי איך להתנהל בצורה נכונה עם האימונים. הייתי חוזרת מהבסיס, רוקדת, עובדת במכון כושר ולמעשה קרסתי. לא ידעתי איך למתן את האימונים ולווסת את התזונה שלי. הרגשתי שאני הופכת להיות 'רוח ללא חיים' עם עיסוק מתמיד במשקל ורצון לשלוט בו. באותה עת הקרובים אליי נתנו לי להבין שאם לא אצא מזה לדרך חדשה אגמור בבית החולים או גרוע מזה. אנורקסיה יכולה להישאר לכל החיים אבל לשמחתי אני ידעתי לשים את הקו האדום ולצמוח משם. זו מערכת אינטנסיבית ומעיקה שמעסיקה את החולה לאורך כל היום. אני חוויתי ופגשתי אותה במקומות הכי קשים שיש".

• "בסטודיו שלי שבו אני מאפשרת לכל מתאמנת לחשוף את החולשות והקשיים בחייה"

הסיפור של אליאן מסתיים עם סוף טוב, כזה שיכול להוות מקור השראה אמיתי ואותנטי עבור כל מתמודד או מתמודדת עם מחלה או אתגר מורכב כזה או אחר בחיים: "אני מרגישה היום שאני לא יכולה לשמור את הסיפור הזה עוד לעצמי ואני גם לא מתביישת במחלה", אומרת אליאן בכנות מרשימה הראויה לכל הערכה, "אני רוצה לעזור לבנות שעוברות תהליך כזה ולהעניק להן את הכלים שברשותי ויש לי כאלה המון. אני רואה זאת בבחינת שליחות אמיתית, כזו שבה אני מחויבת להצלחה של המתאמנות. בתום תהליך ההחלמה וההעצמה שעברתי למדתי להכיר את עצמי מחדש והיום אני אישה הרבה יותר חזקה נפשית ופיזית כאחד. בפרספקטיבה לאחור אני חושבת שאחד הדברים המרכזיים שהובילו להחלמה שלי הוא הרצון הטבעי לחיות, להיות אמא ולהקים משפחה. התובנות שלי היום גם מאפשרות לי לעזור לנשים רבות ולהעביר להם מסר על חשיבות הוויסות בחיים, גם של האימונים, גם של התזונה ובכלל של דרך החיים. זה הסיפוק שלי ועם זה אני הולכת לישון כל לילה. החלטתי לספר גם למתאמנות שלי מכיוון שהן לא ידעו מי אני מעבר לזה שאני המאמנת שלהן. חשוב לי שהן יחוו אותי עד הסוף למרות שזה מחזיר אותי אחורה ונוגע בי במקומות הכי רגישים ואינטימיים. זה חלק בלתי נפרד ממני ונוכח בחיי בכל מקום. בסופו של דבר אני לקחתי את עצמי בידיים. זה בא לידי ביטוי גם בסטודיו שלי שבו אני מאפשרת לכל מתאמנת לחשוף את החולשות והקשיים בחייה. אני מבינה כל אישה שמתמודדת עם אתגר או משבר מכיוון שגם אני הייתי במקומות הללו. זה כבר גורם להרגיש יותר בבית, להבין שיש עם מי לדבר ושמבינים אותה. שלא יבוא מישהו מלמעלה וייתן הוראות. מישהו שחווה את זה יכול לעזור בדרך הכי טהורה וטבעית. זה משהו אחר לגמרי. אני יודעת איך לעזור ביום יום. אני גם יודעת שתהליך כזה חייב להיות בצורה מדודה ושקולה ולא באינטנסיביות ודרסטיות. מי שרוצה מצליחה ומי שלא לא תצליח וזו לא קלישאה. אני גם חושבת שצריך להתחיל לאהוב את עצמך, על ידי מישהו שייתן לך כוחות".

"חשוב לי שהמתאמנות יהיו מחויכות, שיהיה להן כיף ותחושת סיפוק והעצמה"
"חשוב לי שהמתאמנות יהיו מחויכות, שיהיה להן כיף ותחושת סיפוק והעצמה"

איפה זיהית את נקודת המפנה שלה בהתמודדות עם המחלה?

"באיזשהו שלב החלטתי לעצור את הכל ולהבריא בגדול. פתחתי את הסטודיו. הבנתי שאני רוצה להיות אמא, שיהיו לי ילדים ומשפחה וכמובן הדבר הכי בסיסי, שאני רוצה להיות אדם מאושר. פה החלטתי שאני יוצאת לחיים חדשים. השינוי בא לידי ביטוי במינון ומיתון בין האימונים לתזונה, הבנתי שאני לא צריכה לפחד מאוכל ושאני רוצה להיות בחורה בריאה בגוף ובנפש, שאוכלת נכון ומתאמנת נכון בהדרגתיות – מבלי להעמיס יותר מדי. הבנתי שאפשר להצליח גם במקום הזה".

• "זו המשפחה השנייה שלי"

אליאן מספרת כי הנוכחות של מנטור משמעותי מסייעת וחשובה מאוד בהתמודדויות עם הקשיים והאתגרים שמזמנים לנו החיים, "חשוב שיהיה מוביל דרך שיזהה את הנקודות והחולשות וינטרל אותן מהחיים של המתמודדים", היא אומרת, "חשוב גם שיהיה חיבור טוב וכנה עם המנטור. אני באופן אישי טופלתי מול אנשי מקצוע אבל בסופו של דבר הייתי המנטורית הכי טובה של עצמי".


החמישייה הפותחת: הטיפים של אליאן לחיים בריאים יותר:

חשוב לדעת מה אנחנו קונים בסופר ומה אנחנו מכניסים לגוף. אל תחפשו קיצורי דרך.
חשוב לסובב את האריזה ולראות את המרכיבים. ככל שתתקרבו למקור הטבע- כך תרגישו טוב יותר.
בעונת החורף חשוב לא לאכול אוכל קר וקפוא. תהיו קשובים לגוף שלכם שבתקופה הזו מתקשה יותר להתחמם. זה הזמן לאזן בין הקרירות לחמימות.
הרבו בשתיית מים, גם אם אינכם חשים בתחושת צמא. תתחילו את היום שלכם עם מים רותחים ולימון ותרגישו את ההשפעה על השובע, ההרגשה, האנרגיות והיציאות שלכם מיד. קחו איתכם לכל מקום בקבוק מים וסיימו לפחות ליטר וחצי ביום. אם לא שותים רואים את זה על הפנים שלכם והגוף שלכם שמתעייף.
אני ממליצה על מסגרת פעילות אקטיבית תומכת ואוהבת. לבצע אימונים שמתאימים לכם ואל תעמיסו יותר מדי מכיוון שהגוף שלכם עלול להיפגע וזה יתנקם בכם במוקדם או במאוחר. התאמנו תחת מישהו שיכול לנתב אתכם למקום שמתאים לכם ואך ורק לכם. בהצלחה.


הייחודיות והבידול של אליאן באה לידי ביטוי בסטודיו שהיא מנהלת – שבו לצד האימונים שהיא וצוות המאמנות מעבירות – ניתן דגש מרכזי לנושא התזונה. את הידע המקצועי הן כמאמנת כושר מקצועית והן כיועצת תזונה היא רכשה במוסדות לימוד נחשבים וותיקים, כולל לימודי תזונה מתקדמים בשיטת הרמב"ם, "בתקופה הנוכחית אנחנו סוגרים שלוש שנות פעילות מוצלחות אבל כבר אחרי זמן קצר בסטודיו הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים ומאז אני מקפידה כל העת להתמקצע ולהתפתח".


"מה שמניע אותי זה שכול מתאמנת תצא מהסטודיו עם חיוך, אבל חיוך ענק. אומנם הסטודיו הוא מקור פרנסה בעבורי אבל זה הרבה מעבר". "אני חושבת שהשילוב והוויסות בין האימונים לתזונה הוא הקלף המנצח והמצליח שלי. הם מתחבר אצלי בסטודיו בהרמוניה אחד עם השני"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הסטודיו החדש, האינטימי והמעוצב בחמימות רבה ממוקם בסוף רחוב שפירא בעיר, בלב ליבה של בירת העמק. מלבד העיצוב התחושה הראשונית שמזהים באינטראקציה בין אליאן למתאמנות היא של משפחה. לצד האימונים מנהלות הבנות יחד עם אליאן קבוצת וואטס אפ פעילה, "זו המשפחה השנייה שלי", אומרת אליאן בגאווה, "אנחנו בקשר הרבה מעבר לאימונים, כשאני מקפידה להעניק להן לכל אורך ימות השבוע טיפ יומי, אנחנו יוצאות לריצה יחד, חוגגות ימי הולדת, חתונות, אירוסין, ומאוד חשוב לי מאוד לשמור על הליבה והחמימות הזו, כמו בסטודיו שאני הייתי רוצה להיות חברה בו"
על נושא אחד אליאן לא מתפשרת. המקצועיות – הן ברמת האימונים והן ברמת התזונה. "אני צמחתי מעולם של בלט והראש שלי עובד יותר ביצירתיות ולא לפי תבנית אימונים מסוימת ונוקשה. כך אני יכולה להתאים כל תוכנית לכל מתאמנת אצלי בסטודיו". ובנות כאלה לא חסרות. בעקבות המוניטין המרשים הפכה אליאן לאוטוריטה בתחום הכושר והתזונה ובנות רבות בגילאי העשרה עד ארבעים פלוס פוקדות את הסטודיו שלה באופן קבוע והכי חשוב- נהנות רוב הזמן, בכל זאת הן באות גם "לעבוד" קצת.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


מה מייחד את הסטודיו שאת מנהלת?
אני חושבת שזה השילוב והוויסות בין האימונים לתזונה. אני בונה כבר מתחילת הדרך תפריט לכל מתאמנת ולאחר מכן תוכנית עבודה אקטיבית יחד עם יתר הבנות. אני מאוד מחוברת לתזונה על פי שיטת הרמב"ם בה אני מתמחה והכנסתי אותה גם לסטודיו וגם לבית שלי. זה הקלף המנצח והמצליח שלי. מה שמייחד את השיטה זה שבבסיס שלה אין קיצורי דרך. אוכלים כמה שיותר קרוב למקור הטבע, ללא אוכל מתועש ומתאימים את התזונה למה שמתאים לגוף האדם. אני גם לא מקובעת ולא מאמינה בנוסחה מסוימת אלא יותר בהתאמה של תזונה לכל אישה. ברור לי שהתזונה משתנה עם כל מה שקשור לגיל, משקל, הריון והריונות קודמים, אחוז שומן, עייפות, דכאון וכל אספקט אחר. אין פה סיסטמתיות. זה מה שמייחד את הסטודיו שלי שבו גם האימונים מותאמים לכל אישה, לגיל שלה, ליכולות שלה, וכנ"ל גם לתזונה שלה. אני שילבתי בין שני האלמנטים הכל כך חשובים הללו וזה מתחבר בהרמוניה אחד עם השני. כשהקמתי את הסטודיו היה חשוב לי שהמתאמנות ייהנו באימונים כמו שאני נהנית, שלא יהיה להן משעמם. הסטודיו גם לא עובד לפי חוגים, כשהאימונים הם סוג של הפתעה, והמתאמנות לא יודעות מה יהיה מלבד התוכנית השבועית שאיתה אני עובדת לאורך כל השבוע. האימונים מגוונים, לכל אישה יש את המקום שלה, ואני תמיד בקשב עין ומוודאת שטוב לה. אני יודעת שאותה מתאמנת פינתה לא פעם זמן בלוח זמנים מאוד צפוף ותובעני, היא עוזבת את הילדים, הבעל או החבר, את טרדות היום יום, ואני רוצה שבשעה הזו בסטודיו היא תהיה הכי מרוצה והכי אפקטיבית".

המתאמנות בסטודיו Ellians Place יחד עם אליאן. צילום: רועי ברוך
המתאמנות בסטודיו Ellians Place יחד עם אליאן.

• לא לפחד כלל..

סטודיו Ellians Place מיועד לנשים, ואת השיעורים למתאמנות מעבירות רק מאמנות. בכדי ליצור אפקטיביות, מוצמדים למתאמנות צמידי ניטור שמודדים את הפעילות האקטיבית שלהן במהלך השיעור – כשהמערכת מנפקת מדדים, תוצאות ומספרים. "אני מאוד אוהבת לעבוד עם מתאמנות שהגיעו ללא כושר, כאלו שנהוג לכנות אותן 'בטטות כורסא' ואחרי כמה חודשים הן עוברות בסטודיו תהליך מדהים גם ברמה הספורטיבית וגם ברמת התזונה", מסבירה אליאן, "כבר בפגישה הראשונה אני מבהירה למתאמנת שאין ממה לפחד. כל אחת יכולה לבוא עם הבעיות והאתגרים שלה ועם המעלות שלה. לפי זה אני אבנה את התוכנית שלה".

מה מניע אותך?
"מה שמניע אותי זה שכול מתאמנת תצא מהסטודיו עם חיוך, אבל חיוך ענק. אומנם הסטודיו הוא מקור פרנסה בעבורי אבל זה הרבה מעבר. חשוב לי שהמתאמנות יהיו מחויכות, שיהיה להן כיף ותחושת סיפוק והעצמה. אני יכולה לספר שמתאמנות שולחות לי הודעות בשש בבוקר וב-12 בלילה, לפני חתונה, בעת שהחבר נפרד מהן וזה מה שרציתי ליצור פה, שתהיה פה משפחה, שתהיה פה פתיחות, חברות, תמיכה, כי זה מה שאני אוהבת, ככה גדלתי, זה מה שחיפשתי וזה מה שבעצם מספק אותי. אני שמה את הפרנסה שלי בצד, כיף לי לבוא לפה, כיף לי לראות את הבנות ב'וייב' טוב, ולראות שנוצרו בסטודיו חברויות. יש פה בנות שבאו כל אחת ממקום אחר והיום הן חברות – הרבה מעבר לכותלי הסטודיו. מבחינתי זה הכי מספק ומתגמל שאפשר. זיקקנו את הכול למקום חם ואוהב, למשפחה תומכת, משפחה של בנות מאושרות שהצליחו לנצח ובגדול בעקבות שילוב נכון בין תזונה לאימונים".

"אולטרה- בוסט": מגבירים קצב בסטודיו
"אולטרה- בוסט": מגבירים קצב בסטודיו

ילדת לפני פחות מחודש ילד ואת אמא לילדה בת שנה וחצי. איך את משלבת בין העסק התובעני והקריירה לאימהות?
"יש לי עזרה גדולה מהמאמנות שלי בסטודיו. הן עוזרות לי בשעות מאוחרות וגמישות עבורי, אני גאה בהן – כשאני רואה לאן הן הובילו יחד איתי את הסטודיו. הן הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממני – ממש הדי.אן.איי" שלי , לאחר שעברו הכשרה מקצועית תחתיי. יש כמובן גם את העזרה מהמשפחה ומאברהם. חשוב לי לומר שהסטודיו שלנו ידידותי לילדים ותינוקות, אפשר להתאמן איתם, בדיוק כמו שאני עושה היום עם התינוק שלי. אם צריך אפשר לעשות במהלך האימון הפסקה של כמה דקות לטובת הנקה או הרגעה ומבחינתי לא קרה כלום. אנחנו לא באות להצגה. זה מה שרציתי ליצור".

לסיום בקצרה, מה הסוד שלך?

"להתאמן במינון שמותאם לגוף שלנו ולאכול בהתאם".

 

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|