מרגש: לפני שנכנס לניתוח לב מורכב- האב ראה את בתו לראשונה עם מדי צה"ל

"כשבתי דורין באה להיפרד ממני בביה"ח פרצתי בבכי. זה נתן לי כח", כך סיפר יגאל מאיר שחייו ניצלו לאחר ששלושה עורקים חסמים התגלו בלבו. צילום: דוברות פוריה

"התעוררתי בבוקר עם דקירות בחזה, לא הרגשתי את כפות הידיים, אמרתי לאשתי מהר להזמין אמבולנס…": חייו של יגאל מאיר(64) המנהל האדמינסטרטיבי בקופ"ח כללית בטבריה, ניצלו לאחרונה בזכות צוות המערך הקרדיוווסקולארי במרכז הרפואי פוריה, שהציל את חייו לפני כחודש.
בצנתור דחוף שנערך למאיר התגלו שלושה עורקים חסומים בלב. ד"ר ארז קכל, מנהל יחידת ניתוחי הלב סיפר, "ליגאל היו הצרויות קריטיות של שני העורקים המרכזיים שמובילים דם ללב, בצד שמאל. במצב כזה הפתרון הוא רק כירורגי ונדרש ניתוח דחוף. בניתוח עצמו ראינו עורקים מסויידים. יגאל הגיע אלינו ממש ברגע האחרון. עשינו בניתוח שני מעקפים, תוך שימוש בעורקים מבית החזה. הניתוח עבר בהצלחה”, הוסיף ד"ר קכל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"כשאמרו לי אחרי הצנתור שאני צריך להישאר לניתוח לב, הייתי מאד מוטרד", סיפר יגאל, "בת הזקונים שלי דורין, היתה מתוכננת להתגייס לצה"ל למחרת ורציתי להיות איתה ברגע החשוב הזה. כשהיא באה להיפרד ממני בביה"ח פרצתי בבכי. ד"ר קכל שאל אותי מה קרה וכשסיפרתי לו הוא הבטיח שאראה אותה לפני הניתוח. וכך היה! ד"ר קכל הפך עולמות בשבילנו. כשהתעוררתי אחרי הצנתור ראיתי אותה מולי עם מדים. זה נתן לי כח. הרגשתי שאני אדם אחר לגמרי, רציתי כבר להיות אחרי הניתוח…".
חודש אחרי, יגאל חזר לאיתנו ומרגיש טוב, "אני מכיר את מערכת הבריאות היטב. המערך הקרדיווסקולארי בפוריה עבר  שינוי מדהים- פשוט מהפכה. ידעתי שאני עובר פה את הניתוח ויכול לסמוך בלב שקט ובטוח על ד"ר קכל, על דינה גרנות האחות האחראית ועל כל הצוות המקצועי".