אלקבץ: "כבר לא צריך לחסוך על חשבון התושבים?"

ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ בירך השבוע על קיום אירועי יום העצמאות עם מיטב האומנים בפארק העירוני, אך מנגד יצא בביקורת גלויה כנגד הנהלת העיר: "למה ההשקעה הזו מגיעה רק עכשיו? כאשר אנחנו כשנה וחצי לפני בחירות? בעבר אותם אנשים טענו שאני "מבזבז" את כספי הציבור על חגיגות למען כולנו. ומה הם יגידו כעת". בכיר בעיריית עפולה: "הטענות של אלקבץ הן דמגוגיה מכיוון שלא ניתן לקיים את האירועים במרכז העיר בשל העבודות על מתחם הרכבת. בשנה הבאה יחזרו האירועים לבמה הישנה"

חגיגות העצמאות ה-69 הצפויות בעפולה, שנחשפו בשבוע שעבר, עוררו השבוע ביקורת רבה מצד ראש העיר לשעבר אבי אלקבץ. לדברי אלקבץ שמתכוון לחגוג עם תושבי העיר בחגיגות בפארק, יש במתכונת הנוכחית ניחוח של "לחם ושעשועים", מושג בו נהגו לבקר אותו חברי האופוזיציה, בעת שהוא כיהן בתפקיד ראש העיר.
"אני רוצה לשאול למה ההשקעה הזו מגיעה רק עכשיו?", אמר השבוע אלקבץ, "כאשר אנחנו כשנה וחצי לפני בחירות? בעבר טענו מבקריי שאני 'מבזבז' את כספי הציבור על חגיגות למען כולנו, ומה הם יגידו כעת, כשהם עושים את אותו הדבר? קברניטי העיר – האם כבר לא צריך לחסוך על חשבון התושבים?.
בתקופתי, כראש העיר, דגלתי בציון יום העצמאות בחגיגות משמחות, הכוללות את מיטב אומני ארצנו, אומנים ממגוון הקשת המוזיקלית, במטרה אחת ברורה – שביום העצמאות כולנו נשאר בעיר, ואפילו נארח את שכנינו ובני משפחותינו ולא ננדוד לערים בהן יש אומנים מבוקשים ונערצים יותר.
כאשר השקעתי למעננו, תושבי העיר באומנים מצוינים, קמו להם חברי האופוזיציה וטענו 'לא חבל על הכסף? למה להשקיע כל כך הרבה?'.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אני מצידי דבקתי באמונתי כי ביום העצמאות מגיע לכולנו לחגוג. והנה, ביום העצמאות הקרוב אנו מתבשרים כי על הבמה בפארק העירוני יופיעו מיטב האומנים על מנת לשמח אותנו, אמנים שהבאתם כרוכה בכסף רב".

• "כך יום העצמאות אמור להתנהל בעיר שדואגת לתושביה"

אלקבץ הדגיש השבוע כי חשוב לו להבהיר שהוא שמח ומברך על ההחלטה לקיים את החגיגות במתכונתן הנוכחית. בפוסט שהעלה לראשת הפייסבוק כתב אלקבץ: "כך יום העצמאות אמור להתנהל בעיר שדואגת לתושביה, עם אמנים טובים שמחברים בין כולם, ובמקום המתאים ביותר לארח אירוע שכזה – הפארק העירוני. אני תומך בהחלטת העירייה בהשקעה בערב משמח זה. גם בפוסטים שפרסמתי בפייסבוק בעבר טענתי שיש לנו פארק יפהפה, אז למה לא לחגוג שם? אך הרצון להיבדל מהחגיגות בתקופתי הכריעו, וחגיגות ימי העצמאות התרחשו בבמה הישנה, הכוללת תנאים שבינם לבין הנאה וחווית צפייה אין קשר".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתוך כך, אלקבץ נערך לקראת התמודדותו על ראשות העיר, כפי שהכריז בחודשים האחרונים. לדבריו, הוא מנהל בימים אלה שיחות ופגישות פרטיות, במסגרת סגורה, עם מובילי דעה בעיר וחברי מועצה, כולל מהקואליציה, במטרה לבחון עמם אפשרות לחבירה עתידית משותפת – לקראת הבחירות בשנה הבאה.
בכיר בעיריית עפולה התייחס לדבריו של אלקבץ ואמר לעמקניוז: "הטענות של אלקבץ הזויות ומופרכות. מדובר בדמגוגיה הלכה למעשה נוכח העובדה כי השנה לא ניתן לערוך את אירועי יום העצמאות במרכז העיר בשל העבודות במתחם התחנה. בשנה הבאה יחזרו החגיגות חזרה לבמה הישנה – בשיתוף עם מתחם התחנה שיושק עד אז".