80 שנה אחרי: ניניה של החלוצה בתמונת שחזור ליישוב "חומה" ומגדל הראשון בארץ

לכבוד פתיחת שנת ה-80 הזמין אתר חומה ומגדל את נכדיה וניניה של חלוצת תל-עמל לאה אלתרמן (אחותו של המשורר נתן אלתרמן) המתגוררים עד היום בקיבוץ ניר דוד, להצטלם על רקע אתר השחזור בתמונה שנבחרה ללוות את אירועי ה-80 בגן

אתר השחזור חומה ומגדל – תל עמל, חלק ממוזיאון עקבות בעמק הנמצא בתוך הגן הלאומי גן השלושה-סחנה שבעמק המעיינות יציינו בחנוכה את פתיחת שנת ה-80 להקמתו של תל עמל, היישוב הראשון מיישובי חומה ומגדל, שהוקם בנר שלישי של חנוכה (10.12.1936). שמו של הקיבוץ שהיה גם היישוב הראשון באזור בית שאן שונה לאחר מספר חודשים לניר דוד, שמו הנוכחי עד ימים אלו. לכבוד פתיחת שנת ה-80 הזמין אתר חומה ומגדל את נכדיה וניניה של חלוצת תל-עמל לאה אלתרמן (אחותו של המשורר נתן אלתרמן) המתגוררים עד היום בקיבוץ ניר דוד, להצטלם על רקע אתר השחזור בתמונה שנבחרה ללוות את אירועי ה-80 בגן. שנת ה-80 תצוין בסחנה באירועים מיוחדים שונים לאורך השנה ביניהם גם השקת מיצג דיגיטלי חוויתי חדש, פעילות חינוכית עם בתי ספר ועוד.
בימי החנוכה, ראשון עד חמישי, בין התאריכים 25-29.12 בין השעות  10:00 – 14:00 , אתר חומה ומגדל יהיה פתוח לפעילות משפחתית-עצמאית-חלוצית, הכוללת תחנות הפעלה עצמאיות – טיפוס על מגדל השמירה, בניית חומה, פענוח הודעה בכתב מורס ועוד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מכתבים מימי חומה ומגדל יוצגו בחדר האוכל. ובנוסף: ביום חמישי (29.12) בשעה 11:30 ובשעה 13:00 יתקיים 'סטנד-אפ' חלוצי עם יאנק ושושנקה (שחקנים חלוצים) אשר יעבירו לצופים את הווי החיים של דור המייסדים, בדרך מקורית עם המון הומור, וביום שלישי (27.12) – תתקיים סדנה להכנת פנסי פח – 'פנסים של פעם' (הסדנא בעלות 10 ₪).
במקביל –  בחלקו המזרחי של גן השלושה מצוי המוזיאון לארכיאולוגיה אזורית וים תיכונית. ניתן לבקר במוזיאון במהלך החג, להתרשם מהתצוגות הנדירות והמרהיבות של כלי חרס מתרבות יוון, אותה תרבות שנגדה התקוממו ונלחמו החשמונאים, מנורות ונרות מתקופות עתיקות. במוזיאון יחולקו בימי החג דפי סיור עצמי 'שביל נרות החרס העתיקים' בין תצוגות המוזיאון. בנוסף לפעילות החנוכה נפתחה השנה במוזיאון תערוכה חדשה, ייחודית ומעניינת, העוסקת במחצבות ובנייה בעת העתיקה.