605,000 אלף: עפולה במקום ה-3 בישראל בהזמנת חבילות מחו"ל

כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2020. ראש העיר אבי אלקבץ התייחס לנתונים ואמר: ״אני מבין את הנוחות ברכישה בחו"ל אבל דווקא עכשיו חשוב שכולנו נתגייס לטובת העסקים המקומיים שלנו, כאן בעפולה ונקנה דווקא מהם. צילום: אייל קרן

עפולה היא העיר המדורגת במקום ה-3 בישראל, בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסיה – כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2020. מנתוני הדואר עולה, כי תושבי עפולה הזמינו בשנת 2020 כ-605 אלף חבילות, כאשר כל תושב הזמין בממוצע 11.2 חבילות השנה. בשנה שעברה עפולה דורגה במקום ה- 1 בדירוג עשרים הערים אשר הזמינו הכי הרבה חבילות פר נפש.
בעיר עפולה 9 יחידות שירות, בהן 4 יחידות דואר ו- 5 מרכזי מסירת חבילות. לאחרונה החלה החברה להציע שירות זימון תור מראש מלא בעשרות סניפי דואר בארץ, כחלק משיפור השירות, וזאת באמצעות אתר החברה, באפליקציה בנייד או שיחה טלפונית למוקד 171. שירות זה מאפשר להתקבל כמעט ללא המתנה בסניפים ומשפר את חווית הלקוחות.
ראש העיר אבי אלקבץ התייחס לנתונים ואמר: ״אני מבין את הנוחות ברכישה בחו"ל אבל דווקא עכשיו חשוב שכולנו נתגייס לטובת העסקים המקומיים שלנו, כאן בעפולה ונקנה דווקא מהם. העסקים הקטנים מפרנסים רבים מתושבי עפולה והם עוברים תקופה לא פשוטה בשנה האחרונה. חשוב שכולנו נקפיד לרכוש מעפולאים״.
מנתוני "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020 עולה, כי בשנה החולפת נמסרו בישראל כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, ירידה של 26.4% בכמות, מול כ-68 מיליון חבילות מחו"ל שנמסרו בשנת 2019.
מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי מכון "שילוב "I2R עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הוא עלי אקספרס (60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות SHEIN הסיני (30%) ואחריהם (29%) ebay אמזון (21%) ו- .(21%) Next המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – סין, ארה"ב ובריטניה.
מסקר מכון "שילוב "I2R עולה, כי אתר הקניות הישראלי הפופולארי בקרב ישראליים הוא סופר פארם (24%). אחריו: טרמינלX (18%)  עזריאלי. קום (15%), וואלה שופס (13%) וקסטרו.(11%). עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) בשנת 2020 היתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .
דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל, אמר "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה".

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|