היסטוריה במוא"ז מגידו: נחנך בית כנסת בקיבוץ מגידו

איציק חולבסקי: "בית כנסת בקיבוץ של השומר הצעיר זהו אירוע מיוחד ,מרגש ומאד סמלי לציין זאת בשנת ה70 של הקיבוץ". צילום: יעל ברניר

הרעיון להקמת של בית הכנסת עלה כבר לפני שנים רבות , כדרישה של חלק מהחברים, אולם רק לפני כשנה וחצי הצליחו התומכים במיזם להביא לדיון ולהצבעה וקהילת מגידו הצביעה בעד. לאחר מאמצים רבים וקשיים לא מעטים הוקם המבנה, בסיוע מועצה אזורית מגידו, משרד הדתות וארגון "איילת השחר".
זה היה חלום שלי ושל עוד חברים בקיבוץ, וכעת החלום הזה התגשם", מספרת זהבה זלמנוביץ', חברת הקיבוץ זה 38 שנה.
"אבא של בעלי היה אחד ממייסדי הקיבוץ וכאן נולדו ילדינו. במשך שנים נסעתי לחגוג את חגי ישראל עם הוריי, ולאט לאט המיזם הזה קרם עור וגידים. אני  מודה לקהילת מגידו שהצביעו בעבור הבית הזה ובטוח שכחברה נשכיל ונצליח תמיד לקבל את האחר".
זהו בית הכנסת ה-50  שמייסד ארגון "איילת השחר" בקיבוצים וביישובים שונים בארץ. "בכל מקום יש הסתייגויות, וכך היה גם כאן. חששו שאם יהיה בית כנסת זה ישנה את אופי הקיבוץ", לדברי הרב שלמה רענן, ראש ארגון איילת השחר . לדבריו, מה שהיטה את הכף לטובת בית הכנסת, היה רצונם של חלק מתושבי ההרחבה של הקיבוץ.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


"בית כנסת בקיבוץ של השומר הצעיר זהו אירוע מיוחד, מרגש ומאד סמלי לציין זאת בשנת ה70 של הקיבוץ", כך פתח בדבריו ראש המועצה איציק חולבסקי, "קיבוץ מגידו צומח ופורח בזכות מייסדיו וחבריו הוותיקים וגם בזכות תושבי הרחבה איכותית מאד שמביאה איתה תנופה גדולה ונהדרת בחינוך, תרבות ובספורט נהדרים, צמיחה ופריחה קהילתית וגם בית כנסת. אני בטוח שקהילת מגידו הנפלאה תמשיך במסורת המקסימה שנבנית כאן להכיל את כולם, לנהוג בכבוד הדדי שמאפשר ביטוי הוגן לכל אחד באמונתו ללא כפייה ברוח טובה ובנפש חפצה".
רבים ברכו במעמד חנוכת הבית כנסת ביניהם  גם ניר מאיר- מזכ"ל התנועה הקיבוצית שהוזמן לברך, "אני מבין שלבנות קהילה רב גונית בקיבוץ מחייב המון סבלנות והכרה בדברים החשובים לחבריך, אם יש הרבה חברים שחשוב להם, יבנה בית כנסת גם אם זה לא תואם את תורת המרקסיזם, העובדה שנבנות בקיבוצים קהילות מגוונות היא טובה וחשובה לנו ותעזור לנו להשתלב בחברה הישראלית וכן ירבו".
דלית לניר מנהלת הקהילה: "קהילה היודעת מהי דרך ארץ מכבדת  סולידריות, צדק חברתי, שוויון ערך האדם, והזכות לכבוד וחירות."

 

 

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|