תושב העמק קיבל דו"ח בג'יבריש, ולא האמין שזה ייגמר כך

אייל פרדיס, בעבר מנכ"ל עיריית עפולה, קיבל משוטר דו"ח שלדבריו לא ניתן היה לקריאה. בעקבות תסכול רב הוא החליט להעלות אותו לפוסט בפייסבוק ותוך זמן קצר הוא הפך לויראלי והגיע לעינהם של מאות אלפי גולשים. בהמשך הפוסט הגיע גם לראש אגף התנועה במשטרה שהחליט לבטל אותו

פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית של מארק צוקרברג היא פלטפורמה שמצליחה להפתיע כל פעם מחדש, את זה הבין גם יועץ התקשורת אייל פרדיס, סגן ראש המועצה המקומית קרית טבעון.
פרדיס, 51, בעבר מנכ"ל עיריית עפולה, לא האמין מה כוחו של פוסט אחד שהפך ויראלי.

• "לא קריא, זה היה ג'יבריש לחלוטין"

בשבוע שעבר עבר פרדיס צומת באזור התעשייה במגדל העמק. שוטר שהיה בפעילות שוטפת בכביש הורה לו לעצור בצד. פרדיס שעצר קיבל לדבריו דו"ח תנועה בסך 500 ש"ח מבלי לקבל הסבר מהי העבירה שבגינה הוא מואשם. כשחזר הביתה, ניסה פרדיס לפענח את הדו"ח על מנת להבין על מה העבירה – אך לא הצליח להבין את הכתוב בו.
"הכתב היה לא קריא, זה היה ג'יבריש לחלוטין, כמו שאומרים 'כתב רופאים', רק את הסכום הנקוב היה אפשר להבין", הוא אומר.
כאזרח שומר חוק הוא חשב תחילה לשלם את הקנס, אך הכתב הלא קריא בלשון המעטה של השוטר הצליח לשכנע אותו אחרת והוא החליט לעלות פוסט נוקב לפייסבוק עם צילום של הדו"ח. בפוסט הוא כתב כי הוא אתגר את מפכ"ל המשטרה ואמר שאם השוטר מספר 1 של ישראל יצליח לקרוא את הדו"ח ולהבין אותו, הוא ישלם כפול.
הפוסט של פרדיס הפך חיש מהר לויראלי ואלפי גולשם מיהרו להזדהות עם כעסו והתסכול שהיה מנת חלקו. נכון לשבוע הנוכחי הפוסט זכה כבר ליותר מ-700 שיתופים, "אני משער שהפוסט הגיע לכ-300 אלף איש", אמר פרדיס.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

• "לשלם 500 ש"ח בלי יכולת לקרוא את הדו"ח, זה לשלם סתם"

פרדיס הופתע מאוד מהתאוצה האדירה לה זכה הפוסט, אך אף אחד לא הכין אותו להפתעה הגדולה יותר כאשר בין האנשים שנחשפו לפוסט הייתה גם רעייתו של ניצב ירון בארי, ראש אגף התנועה של המשטרה.
בשבוע שעבר קיבל פרדיס שיחה ממספר לא מזוהה. על הקו היה לא אחר מניצב בארי בו הוא מבקש להבין את הפוסט ואת הטענה של פרדיס. פרדיס היה בטוח שבגלל הפוסט מישהו צוחק איתו ולא מדובר במשהו רציני, "מאוד הופתעתי, הוא דיבר באופן מכובד ובאמת ניסה להבין על מה המהומה. אחרי שהסברתי לו שאני לא מצליח לקרוא את הדו"ח הוא לקח כמה פרטים וסיימנו את השיחה". בשעה 18:00 בערב ניצב בארי התקשר שוב והודיע לפרדיס שלאחר הבדיקה, הוא החליט לבטל לו את הדו"ח. "בדרך כלל כשמישהו מקבל דו"ח, אין לו את הזמן להתעסק בלבטל אותו, אבל לשלם 500 ש"ח בלי יכולת לקרוא את הדו"ח ולהבין על מה מאשימים אותך, זה לשלם סתם, ללא כל הגיון", אמר השבוע פרדיס לסיכום.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|