50 שנים ב"העמק"

"אני מרגישה רעננה – כאילו רק אתמול התחלתי לעבוד כאן": תכירו את אביבה ממוקה מעפולה, העובדה הכי וותיקה של המרכז הרפואי העמק

אביבה ממוקה בת ה-66 מתגוררת בעפולה, אבל לצד זה בעשורים האחרונים משמש המרכז הרפואי העמק בעיר כביתה השני, בעיקר נוכח העובדה כי היא נחשבת לעובדת הוותיקה במקום.
"הגעתי לעמק בשנת 1972", היא מספרת, "הייתי אז בת 16. אמי הייתה עובדת משק בבית החולים ובחופשת הקיץ היה נהוג להביא את ילדי העובדים לשבועיים של עבודה בבית החולים. עבדתי במכון הרנטגן שבועיים ומאז לא עזבתי. התלהבתי מאוד מהיחידה, מהיכולת שלי דרך התפקיד להעניק ולסייע לאחר, לעזור למטופלים, זה היה סיפוק אדיר עבורי. היום אני בת 66, מזכירה רפואית מוסמכת רנטגן ועובדת ביחידת סיטי, מתגוררת בעפולה ועדיין מוקירה כל רגע המרכז הרפואי העמק הוא חלק בלתי נפרד ממני ומהחיים שלי, העמק הוא הבית השני שלי.
אני כל כך גאה לראות איך בית החולים התפתח לאורך השנים. בניינים חדשים נוספו, מכשור חדשני ומתקדם, מחלקות ומרפאות מהטובות בארץ, צוותים ואנשים מדהימים בכל מקום. אני סוגרת 50 שנות עבודה בעמק, באותו משרד, ומרגישה רעננה כאילו רק אתמול התחלתי לעבוד כאן, האנרגיה והאווירה הטובה עדיין קיימים. אני עדיין קמה לעבודה עם חיוך והולכת הביתה עם סיפוק ענק, אני אוהבת את הצוות שלי ונהנית לעבוד לצידם. אני גם מודה על הזכות להיות הרבה מעבר למזכירה, אני האוזן הקשבת של המטופלים, אני מעניקה להם שירות ויחס אישי, את ההרגשה שרואים ושומעים אותם, שהם חשובים- זאת מהות התפקיד שלי. אני מתרגשת מאוד לצאת לפנסיה בשנה הבאה, אך גם חוששת לעזוב את בית החולים, ועם זאת כולי הודיה שהגעתי לעמק, ליחידת רנטגן ומצאתי מקום שהוא בית חם".

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|