5 מקומות שחובה לבקר בהם באיסלנד

על אף המרחק היחסי, איסלנד הפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל עבור תיירים מישראל. החל מכביש מספר 1, דרך הפארק הלאומי ת'ינגווליר ועד חופי הדרום – הנה 5 מקומות שבהם חובה לבקר

הרפובליקה של איסלנד נמצאת בצפון האוקיינוס האטלנטי ובין גרינלנד, נורבגיה וסקוטלנד. צפיפות האוכלוסייה בה היא מהקטנות בעולם, מה שהופך אותה למדינה הדלילה ביותר באירופה.

העונה הטובה ביותר לטיול באיסלנד היא בחודשי הקיץ וההגעה מישראל היא דרך נמלי התעופה של פריז, לונדון או אמסטרדם. נכון להיום אין טיסות ישירות מישראל לאיסלנד אבל זה לא מופיע מאלפי תיירים להגיע אליה מדי שנה.

אז למה כולם מתלהבים מאיסלנד? הנה 5 מקומות שחובה לבקר בהם ומספרים את הסיפור כולו:

• כביש מספר 1

כדאי להתחיל את הטיול לאיסלנד עם כביש מספר 1. זה הציר המקיף את האי ואורכו 1,339 ק"מ שמוקדשים לנופים, שמורות טבע, קרחוני עד, פלגי מים ובעלי חיים נדירים. אפשר לשכור רכב מיד אחרי הנחיתה ולצאת לטיול על כביש מספר 1 יחד עם המשפחה. אפשרות נוספת היא לעצור כדי להצטרף לטיול ג'יפים מקומי, אך מי שיוצא לטרק חייב להצטייד בציוד מתאים ולעדכן את הרשויות במקום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• היער של תור

שמורת תורסמורק נקראת על שמו של ת'ור, אל הרעם במיתולוגיה הנורדית. השמורה מומלצת כי היא מציגה לראווה את כל הנופים הפראיים של איסלנד – גם למי שלא רגיל להתלהב מפלאי הטבע. הגישה לתצפית הנוף בשמורה אפשרית רק בעונת הקיץ, שבה הטמפרטורה הממוצעת באיסלנד היא 7-15 מעלות. עם זאת, ניתן להתרשם כבר מרחוק מהשילוב בין קרחונים, קניני נהר ורכסי הרים.

• אגם מיואטן

זהו אחד מאתרי הטבע המפורסמים באיסלנד וסיבה מספיק טובה להגיע לאי. האזור סביב אגם מיואטן עשיר בפעילות וולקנית צעירה ויש גם בו גם מעיינות תרמיים ובוץ. הקיטור שבוקע מהסלעים כבר יתווה עבורכם את הדרך ובמרחק של 110 ק"מ בלבד תמצאו את הר הגעש אסקייה. שפכי הלבה על ההר יכניסו אתכם לאווירה ובעונות מסוימות תראו קרח מכסה את השוליים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• הפארק הלאומי ת'ינגווליר

עוד פארק שכדאי  להקדיש לו זמן במהלך הביקור באיסלנד נקרא ת'ינגווליר. זהו למעשה שבר גיאולוגי גדול שחוצה את האי לאורכו, תוך כדי שהוא יוצר מערכת סדקים ונחלים. היער האיסלנדי מאפיין את הנוף של הפארק וגם תושבי איסלנד מגיעים אליו לעיתים קרובות.

• חופי הדרום

את הטיול הבא שלכם באיסלנד כדאי לקנח עם ביקור בחופי הדרום. אלו חופים שנראים אחרת לחלוטין מכל מה שאתם מכירים מהים התיכון, אבל אסור לותר עליהם. האטרקציה האמיתית של החופים מסתתרת בין הסלעים ונובעת מהנוכחות הבולטת של תוכי הים הצבעוניים, הברבורים וכלבי הים שיוצאים מדי פעם לשמש.

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

יהיה שמח ומבדח: אירועי פורים במועצה לשימור אתרים

|