5 טעויות בעבודות גבס שאתם חייבים להימנע מהן

על ביצוע עבודות גבס לבד, על פערים בין יכולת מקצועית של איש גבס לבין הרצון שלכם, ועל עבודות גבס שלא עומדות בתקנים. צילום: 123rf

מעוניינים להנמיך תקרה, לבנות קיר או אולי ליצור איזו נישה מעוצבת? אין ספק שהאפשרות הטובה ביותר להפוך את החלום למציאות היא באמצעות עבודות גבס.
היתרונות הרבים של הגבס כבר מזמן הפכו אותו לאחת משיטות העבודה המועדפות בישראל ולאור האפשרות ליצור כמעט כל דבר, המחיר הזול ומהירות הביצוע, אין כמעט מבנה שישראל שאין בו עבודת גבס כזאת או אחרת.
יחד עם זאת ולמרות שמדובר בעניין נפוץ מאוד, אנשים רבים שזקוקים לעבודת גבס עושים גם טעויות שיכולות לנוע בין תשלום מחירים מופרזים, נראות, גימור באיכות ירודה וזה עשוי להגיע עד לכי ליקויי בטיחות של ממש שעשויים לסכן אתכם.
רוצים לבצע עבודת גבס? כדאי שתקראו את השורות הבאות ותלמדו להיזהר מ 5 טעויות נפוצות שיכולות להפוך עבודת גבס יפה לקטסטרופה של ממש.

• ביצוע עבודות גבס לבד

יש מי שמעוניין לבצע עבודת גבס לבד אם בשביל לחסוך בהוצאות או כדי לקחת חלק בתהליך היצירה.
לעתים מדובר בעניין מבורך אך במקרים רבים זאת עשויה להיות טעות מכיוון שעבודות גבס רבות משלבות טכניקה עם עיצוב וניסיון ולא משנה כמה מוכשרים אתם יכולים להיות, כנראה שיהיה לכם קשה להתחרות בתוצאות של קבלן גבס מיומן בבניית נישות מעוצבות או אפילו בהנמכת תקרה.
בסופו של דבר הניסיון משחק תפקיד מרכזי בעבודות גבס וכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר צריך יד טובה אך גם מנוסה.
מעבר לכך לעתים קרובות אתם עשויים לגלות שהפערים במחיר לא כאלה גדולים ולאור העלייה במדד תשומות הבנייה, הפערים במחיר בין עבודת גבס עצמית לבין הזמנת בעל מקצוע הולכים ונשחקים.
חושבים לבצע עבודת גבס לבד? אנו ממליצים תחילה לקיים תיאום ציפיות כנה ולהבין אם יש לכם את הידע והניסיון להשלים את המשימה. כמו כן מומלץ לעיין במחירון עבודות גבס כדי להבין מה פוטנציאל החיסכון והאם משתלם לקחת על עצמכם את האחריות להשלמת העבודה.

פערים בין יכולת מקצועית של איש גבס לבין הרצון שלכם

הזמנת איש גבס אינה מבטיחה לכם את התוצאות הטובות ביותר מפני שלכל אחד יש את דרך העבודה הייחודית לו וכל עוד מדובר בבניית קיר גבס פשוט כנראה שלא יהיו הבדלים, אך אם אתם מעוניינים בנישה לטלוויזיה או תקרה צפה, חשוב לבדוק את תיק העבודות של בעל המקצוע מתוך מטרה לבחון את העיצובים שלו ולהבין אם הם תואמים את הציפיות שלכם.
מזנון גבס לדוגמה או כל עיצוב אחר, יכולים להיות שונים לחלוטין בין איש גבס אחד לאחר.

עבודות גבס שלא עומדות בתקנים

אנשים רבים אינם מודעים לעובדה שעבודות גבס צריכות להיות מתוכננות ולהיבנות לפי תקני בטיחות ברורים ובהקשר הזה רכישת חומרי גלם איכותיים אינה מספיקה מפני שתקן הבטיחות מתייחס גם ובעיקר לאופן בניית השלד של העבודה (הקונסטרוקציה) תוך התייחסות לסוג הפרופילים, המרחקים ביניהם ואפילו למרחקים בין הברגים שמחזיקים את כל העסק.
מומלץ להבין מה הדרישות של התקן והאם התכנון שמוצע לכם אכן תואם את התקן הזה. תוכלו לעשות את זה בקלות באמצעות כניסה לאתר מכון התקנים הישראלי והשוואה של הצעות מחיר שאתם מקבלים מקבלני גבס שונים כשמומלץ אפילו לבקש התחייבות בכתב שהתקרה או הקיר עומדים בתקן.

מפרטי עבודה שונים

השוואת הצעות מחיר של קבלני גבס שונים היא תנאי הכרחי לפני שמתחילים לבצע עבודה כלשהי אך לא פחות חשוב גם לעשות את זה באופן הנכון.
איך תדעו להשוות בין הצעת מחיר של 900 שקלים לבין הצעת מחיר של 1,200 שקלים? האם כדאי לבחור בהצעה הזולה או שיכולים להיות הבדלים?
הסוד להשוואת מחירי עבודות גבס נעוץ בהבנה של שלבי העבודה ומה כל הצעת מחיר כוללת. באילו לוחות גבס משתמשים? באילו פרופילים ואיך מתקינים אותם? האם עבודת הגבס כוללת גם שפטל וצבע ואם כן אז בכמה שכבות?
כל השאלות האלה יכולות לחשוף פערים אדירים בין הצעות מחיר ולעתים קרובות אתם יכולים לגלות שההצעה היקרה הופכת פתאום להרבה יותר זולה.
מנגד, יכול להיות מצב שהצעת מחיר יקרה מתבררת כלא מוצדקת ושהתמורה בהצעת מחיר זולה יותר דווקא יותר כדאית ומשתלמת.

מילים לעומת מעשים

כשאתם מזמינים בעל מקצוע ולא ממש מבינים בתחום, אתם חשופים למניפולציות ועלולים ליפול בקסמים שקשורים יותר ליכולת הוורבלית ולא ליכולת המקצועית.
אל תמהרו להתרשם מקבלן גבס שמבטיח לכם הרים וגבעות ובדקו את העובדות ובכלל זה צפייה בתיק העבודות שלו ובמפרט העבודה שהוא מציע לכם.
לעתים קרובות תגלו שיש פערים בין הדיבורים לבין המעשים ומה שנשמע כל כך טוב בתחילה פשוט לא כזה מבטיח. תוכלו לקרוא על כך בכתבה שעסקה בהרחבה בהזמנת קבלן גבס באופן הנכון.

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|