5 טיפים לחסוך בעלויות מיותרות

כמה החלטות יום יומיות פשוטות יכולות לעזור לכל אחד מאתנו לחסוך מאות שקלים בחודש. רוצים להתחיל ולא יודעים מאיפה? הנה 5 טיפים ליישום מיידי

הדרך לחסוך בהוצאות היא לתכנן בצורה נכונה את מסגרת התקציב. המשמעות בפועל היא שכדאי לדעת מה גובה ההכנסות, לעקוב למשך תקופה מסוימת אחר ההוצאות ולאחר מכן לבדוק כיצד ניתן לגשר את הפער. ייתכן וזה ייקח זמן, אך בסופו של דבר החיסכון משתלם כי הוא מייצר תחושת יציבות וסיפוק.

השאלה המתבקשת היא מהם בדיוק אותם דברים יום יומיים שבהם ניתן לחסוך. רגע לפני שאתם מתייאשים, קבלו 5 טיפים לחיסכון במקומות שאולי לא הכרתם:

  1. הסתפרו בבית

הגברים שבינינו יכולים לחסוך מאות שקלים בחודש על ידי השקעה חד פעמית ברכישת מכונת תספורת איכותית. מכונות התספורת מגיעות כיום עם מפרט טכני משוכלל, מתקדם ומודרני ולא צריך ניסיון קודם כדי להשתמש בהן. בשלב הראשון אפשר להיעזר במכונה רק על מנת להתגלח, אך בהמשך כדאי להרחיב את סל השימושים ולנצל אותה גם בשביל להסתפר.

  1. בדקו את חשבון החשמל

חשבון חשמל דוח-חודשי מעניק אינדיקציה טובה למודעות של בני המשפחה כלפי החשיבות של חיסכון. אם רוצים לחסוך בעלויות מיותרות, צריך לכבות את האורות כאשר יוצאים מהבית ולדאוג לסגור חלונות כשמפעילים מזגן. רוצים לוודא שהילדים מיישמים את ההנחיות? אל תתעצלו לבדוק את חשבון החשמל.

  1. השוו עלויות

כמעט בכל משק בית יש הוצאות של עשרות עד מאות שקלים בחודש על שירותי תקשורת. אם רוצים לחסוך בנקודה הזו, צריך להשקיע קצת זמן בהשוואת עלויות. גם את ההשוואה הזו ניתן לערוך בעזרת החשבונות שמגיעים למייל או לדואר, באמצעות יצירת קשר עם מוקדי שירות הלקוחות ועל ידי התייעצות עם חברים, קרובים ובני משפחה.

  1. הכינו אוכל

ארוחות במסעדות והזמנת משלוחים מערערים את היכולת שלכם לשמור על מסגרת התקציב ולהימנע מהוצאות מיותרות. אמנם גם קניות בסופר עולות כסף, אך באותו סכום תוכלו לאכול טוב ובריא יותר. המחיר היחיד שתצטרכו לשלם הוא לעמוד כמה דקות מדי ערב במטבח כדי להכין ארוחות למחר, אך מהר מאוד תתרגלו לזה וגם הטריות של המנות כבר תעשה לבד את העבודה.

  1. תאמו נסיעות שיתופיות

הרכב הפרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר ובשביל להשתמש בו תצטרכו לשלם על דלק, ביטוח ותחזוקה. היות ואתם ככל הנראה לא רוצים או יכולים לוותר לגמרי על הרכב, הפתרון הוא לתאם נסיעות שיתופיות עם קולגות או חברים לספסל הלימודים. זה פשוט יותר מכפי שנהוג לחשוב וגם נוח ונעים. כמו כן, נסיעות שיתופיות רלוונטיות גם עבור הורים לילדים שמחפשים סידור בפיזור לבתי הספר. את הנסיעות האלה מתאמים מול הורים אחרים כדי שכולם יהיו מרוצים.

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|