5 טיפים להוזלת העלויות באחזקת הרכב המשפחתי

פעמים רבות, כאשר התחבורה הציבורית אינה מספקת וצרכי המשפחה מתנגשים, אין מנוס מלהחזיק רכב משפחתי. אך כאשר עלות אחזקת רכב חודשית מהווה כשליש ממשכורת ממוצעת במשק, אפשר בהחלט ליהנות מהוזלה משמעותית בהוצאות השוטפות. אספנו עבורכם חמישה טיפים מעשיים, שייסעו לכם להתחיל לחסוך כבר עכשיו.

הטיפ הראשון: תכנון משפחתי

נוסעים לעבודה? מסיעים את הילדים למוסדות החינוך? יוצאים בערב לפעילות העשרה? אין ספק, שלוח הזמנים המשפחתי עמוס ודורש תמרון רב עם הרכב המשפחתי. בנוסף, הנסיעה בשעות העומס, מביאה לצריכת דלק גבוהה מהרגיל ומייקרת את העלויות השוטפות במאות שקלים בחודש.
מה עושים? תכנון משפחתי נכון ייסע לכם לחסוך בעלויות הדלק ובעלויות האחזקה החודשיות.
תוכלו להמיר נסיעות קצרות יחסית להליכה ברגל או רכיבה על אופניים. תוכלו לתכנן את לוח הזמנים המשפחתי, כך שיחפוף ויאפשר להגיע עם כמה בני משפחה לאותו מקום באותו הזמן. אם ניתן לבחור במוסדות חינוך קרובים לאזור המגורים במרחק הליכה- הרי זה נהדר. ואם ניתן לעבוד חלקית מהבית ולצאת אל העבודה בשעות פחות עמוסות- תוכלו לחסוך תדלוק אחד בחודש, שמשתווה לערך של שלוש מאות שקלים בממוצע.

הטיפ השני: ביטוח רכב

עלות ביטוח רכב מקיף שנתית מגיעה לאלפי שקלים בשנה. היא נקבעת על פי סוג הרכב, השנתון והיסטוריית הביטוח של המבוטח. עלות נוספת שינשה בביטוח רכב היא ביטוח החובה אשר מכסה אתכם מפני נזקי גוף הן אם מדובר בפגיעת גוף שלכם והן אם מדובר בפגיעות גוף של צד שלישי.

על ביטוח החובה ניתן לקבל הנחה של עשרה אחוזים במידה ומותקנת ברכב שלכם מערכת התרעה מסוג מובילאיי.
הידעתם, נשים משלמות פחות על הביטוח, כי הן מעורבות פחות בתאונות דרכים? זהירותן מתוגמלת בהנחה נוספת בפוליסת הביטוח, כך שאם הינך הנהגת היחידה ברכב את זכאית להנחה נוספת.

גם כאשר מדובר בנהג יחיד, ניתן לחסוך סכום משמעותי בעלות הביטוח המקיף השנתי. שומרי שבת, נהנים אף הם מהוזלת ביטוח רכב, אם ציינו זאת בעת הקמת הפוליסה.
מי שלא היה מעורב בתאונת דרכים, או לא נרשמו לו תביעות בשלוש השנים האחרונות, נהנה אף הוא מפוליסה במחיר מוזל. בנוסף, ישנן פוליסות, אשר מעניקות כעשרה אחוזי הנחה בעת ההצטרפות ומאפשרות חיסכון של עד שלושים אחוזים בעת החידוש. איך יודעים זאת? בודקים באינטרנט ומשווים מחירים.
אגב, רכישת פוליסת ביטוח דרך האינטרנט, מעניקה לכם חיסכון נוסף בנושא זה נרחיב בטיפ הבא.

הטיפ השלישי: ביטוח אונליין

דרך נוספת בה ניתן לחסוך כסף היא לבטח את הרכב אונליין. כאשר אתם בוחרים לבטח את הביטוח שלכם דרך המחשב אתם בעצם חוסכים את עמלת הסוכן ובכך "חותכים" את המתווך. באופן זה תוכלו גם להנות מהיתרון של חסכון כלכלי וגם לרכוש ביטוח בנוחיות המרבית של לחיצת כפתור. תוכלו לשוטט בשדות השונים ולהזין את הפרטים שלכם באופן מדויק ולקבל הצעת ביטוח מוזלת ומדויקת במיוחד. תוכלו להזין פרטים אשר יעניקו לכם הנחות שונות

הטיפ הרביעי: מנקים ביחד

עלות ניקיון הרכב החודשית נאמדת על סכום של אלפיים שקלים בשנה (עלות ממוצעת של שטיפה חיצונית ופנימית עומדת על חמישים שקלים לרכב משפחתי)
אחת הדרכים לחסוך בעלות הזאת היא לנקות ביחד ולוותר על מכונות השטיפה:
דלי, סמרטוט, שואב אבק ושעה בה כל המשפחה יוצאת ומנקה את הרכב המשפחתי בצוותא תחסוך לכם אלפיים שקלים בשנה, שהם בהחלט סכום נכבד לחוג נוסף עבור הילדים, חופשה קצרה בארץ לכל המשפחה, רכישה של מוצר חשמלי חדש או ריהוט.

הטיפ החמישי: נהג חדש ברכב ייעודי

משפחות רבות בהן ישנם מספר נהגים בבית, רוכשות רכב נוסף. נהגים חדשים מעלים את גובה פריימת הביטוח באלפי שקלים הן בביטוח המקיף והן בביטוח החובה. לכן כדאי להגדיר מראש אלו נהגים נוהגים באיזה רכב. תוכלו להחליט שעל רכב אחד תבטחו את הנהג החדש בעוד שהרכב השני נוהגים נהגים נקובים בשם. כך רכב אח בלבד יספוג את העלות הנוספת בזמן שברכב השני תזכו להנחה של נהגים נקובים ואם אתם מעל גיל 30 תזכו גם להנחת גיל.

לסיכום, מנינו חמישה טיפים, שייסעו לכם לחסוך בהוצאות הרכב באופן מתמשך. אם תפעלו בעקבותם תוכלו לחסוך כסף רב כבר מעכשיו. בהצלחה!

 

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|