5 דרכים לעיצוב הבית במינימום עלויות

מרגישים שהגיע הזמן לעצב מחדש את הבית? אין בעיה: בחרו בין הדבקת טפטים, תליית וילונות, ריפוד מחדש של הרהיטים, הוספת תמונות ופריסת שטיחים – או פשוט בצעו את הכל יחד. צילום באדיבות אתר pexels

עיצוב מחדש של הבית יכול להתבצע במסגרת שיפוץ כללי או באופן ספציפי עבור רהיטים מסוימים בלבד. הבחירה בין האפשרויות הקיימות היא פונקציה של מסגרת ההוצאה הכספית, כי רק לאחר קביעת התקציב ניתן לעשות תכנית עבודה.
במידה ומדובר בשיפוץ גדול בתקציב של עשרות אלפי שקלים, מומלץ לשקול את שכירת שירותיו של מעצב. מנגד, אם רוצים לחסוך בהוצאות צריך לקחת בחשבון רכישת חומרים וזמן עבודה.
בנוסף, לעיצוב הבית יש השפעה ישירה על איכות החיים שלנו. הבית הוא בסופו של דבר המקום שאליו אנחנו מגיעים כדי להירגע, לבלות עם המשפחה ולנוח וכמובן שאין סיבה להתפשר על פחות מהטוב ביותר. הבעיה היא שלא תמיד יש לנו את התקציב המתאים לעיצוב מחדש של כל חלל הפנים ולכן הפתרון הוא להתמקד באלמנטים הכי חשובים.

הנה למשל 5 דרכים לעיצוב הבית במינימום עלויות אבל עם מקסימום תועלת:

• הדבקת טפטים בקירות

הטפטים חוזרים לאופנה ומסתבר שיש להם עוד המון יתרונות שלא קשורים למראה דקורטיבי. קל לנקות את הטפטים, אפשר להתאים אותם לסוג החדרים וניתן לשלב ביניהם לבין צביעת קירות מסוימים בסלון או במטבח. רק צריך לבחור את הטפטים שמתאימים לסגנון העיצוב הנבחר ולשנות באופן דרמטי את המראה של חלל הפנים.


רוב הרהיטים יכולים להחזיק מעמד שנים רבות גם הם נמצאים בשימוש אינטנסיבי במטבח, בסלון או בחדרי השינה, אך הריפוד הוא הראשון לספוג שחיקה, לכלוך ונזקים


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ניתן גם לרכוש את הטפטים באופן עצמאי ולהדביק אותם לבד כדי לחסוך בהוצאות, או להזמין איש מקצוע שיעשה זאת באופן מדויק ומהיר. אם מחליטים להזמין איש מקצוע, יש להיערך להוצאה של 150-300 ש"ח עבור הדבקת גליל באורך 10 מטר ובעובי של כחצי מטר. הדבקת גליל באורך דומה ובעובי של 70 ס"מ תעלה 250-380 ש"ח והסרת טפטים ישנים מהקירות תעלה 50-80 ש"ח למ"ר.

• תליית וילונות יפים

הדרך הכי טובה לשלוט בתאורה הטבעית ולהחמיא לחלל הפנים של הבית היא לתלות וילונות. לא חייבים להסתפק בווילונות סטנדרטיים וכיום יש המון דגמים יפים עם ערך מוסף. בעזרת הווילונות תחליטו כמה אור ייכנס לבית ותשיגו תחושה נעימה של פרטיות ואינטימיות אפילו מול חלונות שפונים החוצה.
ההבדל העיקרי הוא בין וילונות ורטיקליים, וילונות גלילה ווילונות ונציאנים שמורכבים מרפרפות אופקיות. המטרה היא בכל מקרה לכוון את עוצמת האור החודר ויש גם מערכות הצללה בעלות מסך עשוי פסים אטומים ושקופים לשליטה ברמת האטימות.
מעצבי פנים טוענים שווילונות הם האלמנט האידיאלי לעיצוב בתים בעמק יזרעאל כי הם מתכתבים עם סגנון הבנייה האופייני של האזור, אז מי אנחנו שנתווכח.


הדרך הכי פשוטה לעצב מחדש את הבית במינימום עלויות היא לתלות תמונות מגניבות על הקירות. את זה אפשר לעשות עם ובלי קשר להדבקת טפטים, כי הכל תלוי בטעם האישי שלכם


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• ריפוד מחדש של הרהיטים

בלאי טבעי של רהיטים פוגע בעיקר בריפוד. רוב הרהיטים יכולים להחזיק מעמד שנים רבות גם הם נמצאים בשימוש אינטנסיבי במטבח, בסלון או בחדרי השינה, אך הריפוד הוא הראשון לספוג שחיקה, לכלוך ונזקים. בשביל לפתור את הבעיה אפשר לרפד מחדש את הרהיטים ושוב להכריע בין שיטת "עשה זאת בעצמך" לבין הזמנת אנשי מקצוע.
שיטת "עשה זאת בעצמך" מתאימה לאנשים עם אוריינטציה טכנית מינימאלית ולמי שרוצה להפוך את העיצוב הרענן לאתגר אישי.
בשביל לרפד מחדש את הרהיטים צריך לבחור בין בדים טבעיים סינתטיים ומשולבים ולברר גם על בדי עור אמיתי או מתועש. יש להתאים את בד הריפוד לסוג הריהוט ולא לשכוח להשתמש בחומרים עמידים למים, דוחי כתמים, חסיני אש או אנטי-בקטריאליים לפי צרכי המשפחה.

• הוספת תמונות מגניבות

הדרך הכי פשוטה לעצב מחדש את הבית במינימום עלויות היא לתלות תמונות מגניבות על הקירות. את זה אפשר לעשות עם ובלי קשר להדבקת טפטים, כי הכל תלוי בטעם האישי שלכם. בהשקעה של עשרות עד מאות שקלים בלבד תוכלו לשנות בצורה דרמטית את מראה חלל הפנים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הוסיפו תמונות מיוחדות של נופים או בני משפחה, השקיעו גם במסגרת ותנו לילדים לבחור משהו שמתאים לחדרי השינה שלהם. השקיעו בתמונה גדולה מול דלת הכניסה וכך תוכלו לדאוג לשנות את הרושם הראשוני שאותו מקבלים אורחים שבאים לביקור.

•  פריסת שטיחים

החלפת ריצוף בבית היא פעולה תובענית שפוגעת בשגרה וכרוכה בהמון רעש ואבק. מצד שני, הריצוף הוא גם זה שקובע את התחושה שלנו בבית ואת הסגנון העיצובי. אז איך מחדשים את הריצוף בלי להזמין קבלן שיפוצים ולהיכנס להוצאות? פורסים שטיח.
השקעה חד פעמית ברכישת שטיח תעזור לכם להגשים חלום ולעצב מחדש את הבית בהינף יד. אתם יכולים להוסיף שטיח מקיר לקיר בסלון ולהעניק לו טוויסט יוקרתי, או לפזר כמה שטיחים קלילים יותר במסדרון שבין החדרים.
שטיחים מיוצרים היום מחומרים עמידים וקל לנקות אותם עם שואב אבק רגיל או רובוטי. השטיח גם יעבור איתכם לדירה הבאה ובכל מקרה ניתן להחליף אותו אחת למספר שנים כדי לא להשתעמם.

 

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|