31 אלף שקלים: שיא ישראלי באירוע מכירת הפרים של אמב"ל בעמק יזרעאל

מדובר בעגל מס' 262, שסומן כמצטיין תחנת המבחן לגזע הסימנטל ועליית המשקל היומית שלו בתחנה עמדה על כ-2 קילו. צילום: דוברות אמב"ל

אמב"ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר) קיים לאחרונה בנווה יער את המכירה פומבית של פרי ההרבעה המסורתית, בה השתתפו עשרות בוקרים בענף שחזו ברפי גינת משמש ככרוז במכירה הפומבית יחד עם מנחם הורוביץ, ובשבירת השיא הישראלי למכירה של פר הרבעה – 31 אלף שקלים לפר הרבעה משובח.
עשרות בוקרים (ואפילו כמה בוקרות) מכל רחבי הארץ הגיעו לחווה שבעמק יזרעאל, שם הוצגו לראווה שלל פרים שגודלו וטופחו בעדרים השונים בארץ והגיעו למיצוי מקסימלי של נתוניהם, לרבות עליות משקל יומיות, היקף גודל שק האשכים ונתונים מקצועיים נוספים. בעלי עדרי הבקר אשר מחפשים זכר דומיננטי שישביח ויגדיל את מספר ראשי הבקר בעדר שלהם, מגיעים לאירוע עליו אמון אמב"ל אשר מנהל מכירה פומבית על הפרים המוצעים. מחירי הפרים מתחילים ב-12,000 שקלים ואלו אשר נתוניהם מרשימים במיוחד יכולים להימכר גם במחיר כפול מזה שצוין. המכרז הנוכחי ייזכר, כאמור, בזכות שבירת שיא מכירתי ישראלי של כל הזמנים עבור פר אחד.

• היקף אשכיו של הפר: 41 ס"מ

מדובר בעגל מס' 262 ממושב יונתן, שסומן כמצטיין תחנת המבחן לגזע הסימנטל ועליית המשקל היומית שלו בתחנה עמדה על כ-2 קילו. היקף אשכיו, דבר המעיד על פוריות מוגברת נמדד ב-41 ס"מ ומשקל יציאתו מהתחנה לאחר המכירה עמד על 692 ק"ג.
יהונתן הירשפלד, מנכ"ל אמב"ל: "אנו עדים לצמיחה במצבת הבוקרים מאירוע לאירוע, ועבורי זוהי חותמת לעבודת השטח שאנו מנהלים בחודשים האחרונים במטרה להחזיר עטרה ליושנה בענף מגדלי הבקר לבשר. הסיקור התקשורתי הוא ערך מוסף שראוי לציון, הוא עוד פלטפורמה שתאפשר לנו ראשית הגעה למקבלי ההחלטות בכדי ליצור שינוי בתנאי הענף הנוכחיים, ושנית הגעה לקהל הצרכנים שלא תמיד מודע לאיכותו המצוינת של הבשר הישראלי".

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

״אתם לא לבד״: מהולנד באהבה לנוף הגליל

|