כבוד לעמק: ענבל פיזרו זכתה במדליית ארד בריו

הישג מרשים: השחיינית הפראלימפית מקיבוץ יזרעאל זכתה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו, במשחה ל-200 מטרים בסגנון מעורב. זו המדליה ה-9 של פיזרו במשחקים האולימפיים. צילום: תמונת ארכיון

המשחקים הפראלימפיים: השחיינית המוכשרת מקיבוץ יזרעאל, ענבל פיזרו, רשמה לפנות בוקר (שישי) הישג מרשים במשחקים האולימפיים בריו, כשהעניקה לישראל מדליה ראשונה בבריכת בשחייה במשחקים הפראלימפיים.

השחיינית בת ה-29 סיימה את המשחה ל-200 מטר בסגנון מעורב אישי במקום השלישי וזכתה במדליית הארד עם זמן  3:38.20 דקות. עבור פיזרו זו המדליה ה-9 במשחקים האולימפיים, לאחר שזכתה בעבר ב-4 מדליות ארד ו-4 מדליות כסף.

סיפור חייה של ענבל פיזרו פשוט מעורר השראה,  ויתרה מזאת גם מגלם בתוכו את המסר-"אין דבר העומד בפני הרצון". פיזרו נולדה בקיבוץ יזרעאל, שם היא עדיין מתגוררת יחד הם הוריה. בילדותה היא סבלה מסיבוך בכלי דם בעמוד השדרה, שבעקבותיו היא סובלת משיתוק בגפיה התחתונות. אלא שהיא לא נתנה למגבלה הזו לחסום אותה בחיים. בגיל 5 החלה להתאמן בשחייה במרכז איל"ן בחיפה, וכעבור מספר שנים החלה להתחרות בתחרויות ארציות. בהגיעה לגיל גיוס, התנדבה לצה"ל, והוסמכה כמדריכת שחייה במכון וינגייט ושירתה בתפקיד זה.

פיזרו מתחרה מגיל 12 בתחרויות בינלאומיות, ובשנים 2004,2008,2012 היא השתתפה במשחקים הפראלימפיים. מאמנה הוא יעקב בייננסון שמלווה אותה כבר למעלה מ-14 שנה. בזכות פעילותה והישגיה היא נמנתה בשנת 2002 בין מדליק המשואות בטקס יום העצמאות הממלכתי. בשנים 2007 ו-2012 העניקה לה ההתאחדות הישראלית לספורט נכים את תואר "ספורטאית השנה", ובשנת 2009 נמנתה בין רצי הלפיד של המכביה ה-18.