עפולה: בעל עסק לא רשם הכנסות של כ- 320,000 שקלים

כנגד הבעלים הוצא צו לתפיסת מסמכים ונתפס בהסכמתו גם מחשבו העסקי

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בעפולה ובסביבה. במסגרת המבצע שנוהל על ידי פקיד שומה עפולה, נמצא כי בכ- 13% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כדין. בביקורת בעסק בבירת העמק מצאו המבקרים כי הבעלים לא רשם הכנסות של כ- 320,000 ₪. כנגד הבעלים הוצא צו לתפיסת מסמכים ונתפס בהסכמתו גם מחשבו העסקי. בעסק נוסף בעיר בעיר, מצאו המבקרים כי בעל העסק לא רשם הכנסה של כ- 4,549 ₪ שנתקבלו בצ'ק. בעל העסק הסביר "אני מחכה לפירעון הצ'ק בבנק, ואז ארשום חשבונית וקבלה".
בביקורת שנערכה לקבלן באתר בנייה, התברר כי ספרי חשבונותיו לא נמצאים ברשותו. המבקרים נסעו עמו לביתו בכדי לראות את הספרים. במהלך הביקורת, נתגלה כי הקבלן לא רשם בספרי החשבונות צ'ק שקיבל מלקוח בסך של כ- 45,000 ₪. כמו כן, לא נרשם צ'ק נוסף מאותו לקוח בסך של כ- 10,000 ₪. הקבלן בתגובה: "רציתי להוציא חשבונית על כל הסכום 55,000 ₪". הקבלן נחקר והועבר להמשך טיפול.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בביקורות שנערכו בעסקים נוספים, גילו המבקרים כי בעל העסק לא רשם הכנסות של כ- 30,000. בעל העסק טען: "אלו מקדמות ותשלומים על חשבון העבודה, אני מוציא להם קבלה בסיום העבודה". הוא נחקר והתיק הועבר להמשך טיפול. בעסק נוסף שנבדק מצאו המבקרים הסכם עם לקוח לפיו קיבל בעל העסק עבור עבודתו תשלום של כ- 3,000 ₪. מבדיקת ספרי החשבונות לא נמצא רישום של הכנסה זו. בעל העסק בתגובה: "לא יודע מה קרה".
באתר בנייה בו התבצעו עבודות מיזוג אוויר על ידי נציג של חברת מיזוג, מצאו המבקרים כי עבור עבודות אלו לא נרשמו הכנסות בסך של כ- 4,270 ₪. הנציג הסביר "לא היה לי באותו רגע ספרי חשבונות איתי, רציתי לרשום מאוחר יותר". באתר בנייה נוסף בו עבד שרברב, מצאו החוקרים כי צ'ק בסך של כ- 4,000 ₪ שהיה ברשותו לא נרשם בספרי העסק. השרברב בתגובה: "מחוסר מקצועיות לא רשמתי את ההכנסה". השרברב נחקר והנושא הועבר להמשך טיפול.
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|