החופש הגדול: צאו להפלגה כיפית עם פעילות חווייתית ב- 'אקו כינרת'

לרגל החופש הגדול, רשות הכנרת פתחה לביקורים חווייתיים, את המעבדה השטה באגם, 'אקו כינרת'

החופש הגדול בעיצומו, ברשות הכנרת החליטו לאפשר לקבוצות שונות, לקחת חלק בפעילות הלימודית-חווייתית במעבדה השטה, ולהעניק לתלמידים הנמצאים בחופש, פעילות עם ערך מוסף בסביבת הכנרת, ולסבסד את עלויות הפעילות.
את הפעילויות מוביל אגף חינוך הסברה וקהילה של רשות הכינרת, כחלק מפרויקט  הכרת הכינרת, מנקודת מבט נוספת מלבד חופי האגם.
הפעילויות מורכבות מחלק עיוני הכולל הסברים עם מדריכים מקצועיים על בתי הגידול באגם, השפעת מעורבות האדם בטבע, אקולוגיה, סביבה, מים כסביבת חיים, הכנרת במשק המים ותכנים רבים נוספים המותאמים לפי גיל המשתתפים, והכל תוך כדי הפלגה 'במעבדה השטה'.

בחלק הראשון של הפעילויות הסברים על הכנרת מבחינה אקולוגית
בחלק הראשון של הפעילויות הסברים על הכנרת מבחינה אקולוגית

החלק המעשי של הפעילויות, נעשה במהלך ההפלגה, כאשר המשתתפים ידגמו  דגימות מקרקעית הכנרת, ילמדו על סוגי הדגים, על החי הזעיר שלא נראה בעין, ויתנסו בעבודתם של חוקרי אגמים. עוד בנוסף יתקיימו תצפיות בדגים ובעלי חיים שונים החיים סביב הכינרת, הצמחייה הסמוכה לאגם וכדומה.

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת אמרה: "הפעילות במעבדה השטה מאפשרת לחבר את הדור הצעיר לאגם הלאומי ולהעניק לו ידע נרחב יותר על בתי הגידול, הסביבה, אקולוגיה וכדומה.

הפלגה חווייתית ערכית בכנרת ב'אקו כינרת'
הפלגה חווייתית ערכית בכנרת ב'אקו כינרת'

הדר ברקאי, רכזת הפעילות במעבדה השטה של רשות הכינרת מוסיפה :"אנו שמים דגש על פעילות מתוך חוויה והתנסות, מנסים לקרב את המשתתפים כמה שיותר לתחום המים, איכות המים וחשיבותו למדינת ישראל ואיכות הסביבה, מחברים את המשתתפים לכל נושא המים ולמה שיש במים ומחוץ למים בתקווה, כי כולם יהיו שותפים עתידיים לשמירה על האגם הלאומי של המדינה.