20 אמנים בינלאומיים הגיעו לגלבוע

יצירותיהם מוצגות בתערוכה שנחנכה השבוע במשכן לאמנות, במעמד ראש המועצה עובד נור, ותוצג בבית שטורמן

במהלך השבוע, התארחה קבוצת אמנים בקיבוץ יזרעאל בגלבוע, הקבוצה מונה 20 אמנים בינלאומיים וישראליים, וחבריה עבדו ברחבי העמק ובמקביל מתקיימת תערוכה בשם "מראית עין" בבית שטורמן והעבודה התקיימה בנקודות שונות ברחבי העמק, ומשקפת את השיח שנוצר בין האמנים למקום,  האור הארץ ישראלי, הארכיטקטורה הייחודית להתיישבות העובדת ומרכזי הכפרים הערביים.
המשלחת הבינלאומית, במימון האיחוד האירופאי, מתארחת מידי שנה במדינה אחרת והשנה נבחרה מועצה אזורית הגלבוע לארח את התערוכה. רכזת הקבוצה ליאת גרייבר (בת 29) אמנית, בת מושב כפר יחזקאל, המתגוררת שנים בברלין, לומדת ויוצרת, היא  זו שיזמה את הבאת התערוכה וסייעה בתהליכים ובקשרי החוץ.

האמנים חברי הקבוצה עם ראש מוא"ז הגלבוע
האמנים חברי הקבוצה עם ראש מוא"ז הגלבוע

ראש המועצה, עובד נור, שפתח את התערוכה, התגייס אף הוא לסייע במהלך שהותם של האמנים בגלבוע והם לנים בקיבוץ יזרעאל. העבודות יוצגו בבית שטורמן.

תערוכת "מראית עין", היא תערוכת פלנאייר בינלאומי מספר 9.  המונח פלנאייר  מתייחס לפעולה בה האמן  יוצא לעבוד מחוץ לכותלי הסטודיו. במאה ה- 19 התפתחה באירופה תרבות  רחבה שהתבססה על צורת עבודה זו, ההתבוננות הישירה בטבע, הפכה לנושא העבודה של ציירים רבים שחקרו את התנהגות האור המקומי, הצבעים והסביבה בה עבדו. העבודה מחוץ לסטודיו יצרה אופן וסגנון חדש של תגובה ישירה, התרשמות אישית של האמן מול המקום בו הוא עובד.

פתיחת התערוכה במשכן
קהל המוזמנים והאמנים בפתיחת התערוכה במשכן

הבחירה לעבוד באויר הפתוח, במגע ישיר עם הסביבה, שיקפה בחלק מן המקרים החלטה פוליטית חברתית שבאה לשבור את תרבות הסלון האירופאית ולתת התייחסות למעמד הביניים שהתחיל להתחזק באותה התקופה. דוגמת הציור של חקלאים העובדים את השדות, תנועת האימפרסיוניזם, הברביזון והדסון ריבר הן דוגמאות לתנועות  בתולדות האומנות  שהעבודה באויר הפתוח הפכה לנושא יצירתם.
פלנאייר בינלאומי , היינו פרויקט הלוקח את הקונספט ההיסטורי של פלנאייר ונותן לו אופי עכשוי, המשקף מציאות מודרנית אשר מתייחסת לשאלות של רב תרבותיות מול שיח מקומי.
הקבוצה מורכבת מאמנים בינלאומיים המגיעים מדיסציפלינות שונות. אחת לשנה  נפגשת הקבוצה לתקופה של שבוע עבודה אינטנסיבי  אשר במהלכו נוצרת עבודה משותפת בין האמנים ושיח אינטימי ביניהם לבין המקום בו הם שוהים. פלנאייר בינלאומי 9 הוא המפגש התשיעי במספר וזו היא הפעם הראשונה שהוא מתקיים בישראל.

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|