"תוכנית 10.000": עפולה בדרך להכפיל את גודלה

עיריית עפולה ורשות מקרקעי ישראל בדרך לחתום על הסכם גג לבניית 10.000 יחידות דיור בעיר ובאדמות ניר העמק.

עפולה בדרך לחתימה על הסכם גג עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שיביא להכפלת מספר היחידות בה. השכונה שעתידה לקום היא רק צעד אחד בדרך להכפלת העיר. בעייריה מציינים כי בימים אלה מתקיים משא ומתן מול רמ"י, שנמצא בישורת האחרונה, לקראת חתימה על הסכם גג שבמסגרתו תקבל העיר מימון להקמת תשתיות, בתמורה להתגייסותה להקמת אלפי דירות בהליכים מזורזים. בהסכמי גג הכסף מוחזר בסופו של דבר לקופת האוצר באמצעות התקבולים משיווק הקרקעות לבנייה.
במקביל נפתחה ההרשמה להגרלה על הזכות לרכוש את אחת מ-232 הדירות שישווקו בעיר במסגרת תכנית "מחיר למשתכן". הדירות שיוגרלו יבנו בשכונה חדשה המכונה כעת C1 וצפויים לגור בה בסופו של דבר כ-2,000 תושבים. ראש העיר, יצחק מירון, "אנו פועלים להקמת התשתיות בשכונה, באמצעות הלוואה של כ-30 מיליון שקל שנטלנו לטובת הנושא".

• על הפרק: קרקעות להקמת תעשייה עתירת ידע במתכונת "מחיר למשתכן"

במסגרת הסכם הגג בעפולה ייבנו 10.000 דירות (כיום יש בעיר כ-12 אלף דירות). 3000 דירות ייבנו בתחומי העיר, בשטחים שלהם כבר יש תכנית מאושרת. עוד 7,000 דירות ייבנו מדרום לעיר על אדמות כפר הנוער ניר העמק. את התוכנית להקמת השכונה הזו מתכוון ראש העיר לקדם בוועדה לקידום מתחמים מועדפים, שבה הליכי אישור התכניות מזורזים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

ראש רמ"י, עדיאל שמרון, אישר כי יש מגעים מתקדמים לחתימת הסכם גג לבניית כ-10,000 יחידות דיור. לדבריו יש תמיכה של העיר ורצון  לסייע לה. במקביל מקדמים ברשות תכניות לתעסוקה ולמגורים כדי לשמר את האיזון הדרוש לעיר.
אחת הבעיות שאותה מבקש ראש העיר לפתור באמצעות הסכם הגג היא היעדר תעסוקה. לשם כך הציע מירון לרמ"י פתרון יצירתי לפיו ישווקו קרקעות להקמת תעשייה עתירת ידע במתכונת "מחיר למשתכן". המשמעות בפועל: קבלנים הבונים את בנייני המשרדים יקבעו במכרז על הצעת המחיר הזול ביותר למ"ר בנוי. מירון: קצב הצמיחה של העיר אדיר. עפולה בדרך להכפיל את גודלה".

א.נשים (ומעשים) טובים באמצע הדרך

|

מתחדש: 'מייקאובר' לשוק הישן בעפולה

|