"זו טעות להקים מכללה ערבית נפרדת"

אבי כהן מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי, ביקר במוא"ז עמק יזרעאל והתייחס במהלך סיורו במכללת יזרעאל ליוזמת השר בנט להקים מכללה ערבית נפרדת

מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי, אבי כהן, ביקר השבוע במועצה האזורית. כהן, שהיה אורחם של ראש המועצה – אייל בצר, וסגניתו – חנה פרידמן, החל את סיורו במכללת עמק יזרעאל, שם פגש את נשיאת המכללה פרופ' אריאלה לבינשטיין, מנכ"ל המכללה – יורם רז, מנהלת מכללת הוותיקים במועצה – ריקי שמעוני, מתנדבי המכללה ונוקי בן שושן – מנכ"לית עמותת ותיקי העמק.

• אייל בצר: "צריך לחבר וליצור קיום משותף ולא קיום מפריד"

כהן שמע סקירה על המכללה והסטודנטים הלומדים בה מפי הנשיאה והמנכ"ל וכן שמע מראש המועצה, חבר ועד מנהל במכללה, התייחסות ליוזמת השר בנט להקים מכללה ערבית נפרדת: "לדעתי זו טעות להקים מכללה ערבית נפרדת, זה יוצר בדלנות. להפך, צריך לחבר וליצור קיום משותף ולא קיום מפריד".

ריקי שמעוני, מנהלת מכללת הוותיקים במועצה, הציגה את פעילות המכללה ואת צמיחתה המופלאה של המכללה מ-80 סטודנטים ועד לכ-1200 סטודנטים הלומדים בה כיום, מהעמק ומהאזור וכן את מתנדבי מכללת הוותיקים שזכו השנה בפרס העמק על הובלת המכללה ב- 13 שנות פעילותה.

מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי כהן, שר החקלאות לשעבר וסטודנט במכ' הוותיקים נחמקין, מנהלת מכללת הוותיקים שמעוני ואייל בצר
מנכ"ל המשרד לשיוויון חברתי כהן, שר החקלאות לשעבר וסטודנט במכ' הוותיקים נחמקין, מנהלת מכללת הוותיקים שמעוני ואייל בצר

בהמשך, סייר כהן בכיתות הלימוד במכללה ונפגש עם ותיקי העמק הלומדים בה. כהן התרשם מטווח הגילאים הרחב של הלומדים – מגילי 50 ועד 90+.

משם, המשיך כהן לסיור בסב יום, נפגש עם קשישים בסדנאות היצירה, בחדרי ההרצאות ובבריכה ההידרותרפית. מנכ"לית העמותה, נוקי בן שושן, סיפרה לכהן על היצע הפעילות הרחב, והוא שוחח עם ותיקי העמק וגם קיבל מתנה – מפה רקומה לכיסוי חלות השבת שרקמה ותיקה בסב יום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "רואים שיש פה מועצה שדואגת לתושבים שלה"

לכהן הוצג גם מרכז השיקום של קופת חולים כללית הממוקם מעל הסב יום ושמע על תכניות השיקום והזמינות לתושבי העמק.

במליאת המועצה, שמע כהן סקירה על המועצה מחנה פרידמן, סגנית ראש המועצה שגם הציגה פרויקטים עתידיים: הקמת דיור מוגן ברחבי המועצה לרווחת תושבי העמק, הקמת מרכז רב שירותי לוותיקים שיכלול גם מועדון מועשר חברתי וגם מרכז יום ועוד יוזמות.

כהן סיכם את הביקור ואמר: "אני מודה על הביקור, למדתי המון, כל הכבוד לכם, רואים שיש פה מועצה שדואגת לתושבים שלה". ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל הודה לכהן על הביקור ואמר: "נשמח לשתף פעולה עם המשרד לקידום פרויקטים לרווחת תושבי העמק".