בעקבות האב – נוגע בשמיים

עולם הטיס לא זר לסגן ע' מהיישוב הקהילתי תמרת שבעמק יזרעאל,שסיים השבוע בהצלחה את קורס הטיס היוקרתי של חיל האוויר. אביו שירת את החיל בתפקידים בכירים שונים, כולל מפקד טייסת ועד היום הוא מבצע שירות מילואים פעיל. בראיון מיוחד לעמקניוז מספר סגן ע' על האתגרים, הקשיים ורגעי הסיפוק במהלך הקורס, הרצון להתקדם ולהשתפר, וגם על טיסה מיוחדת בשמי העמק, ש"הרעידה" את בית הוריו

ביום חמישי נערך טקס "מסדר כנפיים" של מחזור 171, קורס הטיס של חיל האוויר במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל.
בין המסיימים של הקורס היוקרתי והמאתגר גם סגן ע' המתגורר ביישוב הקהילתי תמרת שבעמק יזרעאל.
עולם הטיס לא זר לסגן ע' וזו בלשון המעטה. אביו, אל"מ במיל', שירת את החיל בתפקידים בכירים שונים, כולל טייס קרב, מפקד טייסת ועד היום הוא מבצע שירות מילואים פעיל.
את לימודיו הוא סיים בהצלחה בבית הספר ויצו נהלל. לדבריו, היה זה מובן מאליו שייפנה לשירות משמעותי בצה"ל, כמו יתר מעגל החברים שלו, כחלק בלתי נפרד מהדי.אן.איי של בני העמק, "רוב החברים שלי משרתים במסלולים שישאירו אותם שנים רבות בקבע", הוא מספר, "ככה התחנכנו והתפתחנו בעמק, בבית הספר התיכון, ביישוב, תמיד כקבוצה".

• פורשים כנפיים

נציגות לעמק במסדר הכנפיים מחזור 171
נציגות כפולה לעמק במסדר הכנפיים מחזור 171

לא בכדי נחשב קורס הטיס לאחד הקורסים היוקרתיים ביותר בצה"ל, אולי היוקרתי ביותר. לאחר שלוש שנים ארוכות ומפרכות של ניווטי הישרדות, מילוט בלב המדבר ואינספור שעות באוויר, מגיע הרגע שכולם מחכים לו. לקול מחיאות הכפיים של המשפחה והחברים ורעם המטוסים הם סוף-סוף מקבלים את הכנפיים.
סגן ע' מדמה את הקורס למרתון, שבו על המשתתפים לשמור כוחות, על רקע העליות והירידות בקצב. "בכל שלב בקורס יש מעברים לאורח חיים קיצוני, בכל שלב יש אתגרים פיזיים ומנטאליים, מורכבויות והתמודדויות. החלק הכי קשה ומאתגר עבורי היה בחצי שנה האחרונה, עם הרצון לקבל תוצאות סופיות ברמה גבוהה ונדרשת. זו תקופה לחוצה, עם פעילות סביב השעון, מתחים, תסכולים וקשיים, בעיקר מנטאליים, אבל לשמחתי עמדתי בזה. לצד זה יש גם כמובן רגעים מספקים, בעיקר שמסתכלים אחורה ומזהים את רף ההתקדמות וההשתפרות".

• טיסה מעל הבית

אחד הרגעים המרגשים שעברו על סגן ע' התרחש בעת שהוא זכה לטוס בשמי העמק, ממש מעל בית הוריו בתמרת, "זה היה רגע מיוחד ומרגש במיוחד. טסנו מעל תמרת במסלול אווירי המוביל לבסיס רמת דוד. ההורים שלי לא ידעו שטסתי מעליהם, אבל מאוחר יותר הם שיתפו אותי שהם שמעו את המסוק וש'הרעדתי' את הבית".
כמי שעבר הכשרה ארוכה נשמע סגן ע' ממוקד מטרה, מודע לדרישות הגבוהות ממנו ומיתר הבוגרים שאוחזים בטייטל המחייב – טייס בחיל האוויר.
על הרקע האיומים הגוברים מצד אויבי ישראל, החשיבות של חיל האוויר חזק מקבלת משנה תוקף, "אנו חותרים להיות מוכנים לכל תרחיש, לכל קרב, לכל מלחמה", אומר סגן ע'.
בקרוב ייכנס סגן ע' לפעילות מבצעית, בתום תקופת ההכשרה הארוכה ובינתיים הוא זוכה להמון תמיכה וגאווה מהמשפחה, החברים והקהילה.

 

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|