10 טעויות הסטיילינג שנשים נוהגות לעשות

הדרך בה אנו מתלבשות ונראות אומרת עלינו המון –  מי אנחנו? במה אנו עוסקים? כיצד אנו מעריכים את עצמנו? ומה אנו רוצים לשדר. טעות בבחירת פרטי הלבוש עלולה לגרום להעברת מסר שגוי ורושם מוטעה.

הכנתי בשבילכן רשימה של כמה מטעויות הלבוש השכיחות ביותר שיש לנשים נטייה לעשות ואת הפתרונות להן. אתן מוזמנות לקרוא ולאמץ.

• אחד:  מבנה גוף

הקונה הישראלית הממוצעת אוהבת לקנות לפי מה שנראה יפה על הבובה בחולון הראווה מבלי לקחת בחשבון שלא כל בגד מחמיא למבנה גופה.- אני אמליץ קודם לאבחן את מבנה הגוף ולדעת איזה גזרות מחמיאות ואיזה לא, ולהתחשב בכך לפני קניית הבגד. שימי לב, מבנה הגוף לא נקבע לפי מידה אלא לפי מבנה העצמות

נשים במידה 36 ונשים במידה 42 יכולות להיות עם אותו מבנה גוף.

לאבחון מבנה גופך התייעצי עם סטייליסטית.

מה שנראה יפה על הבובה בחלון הראווה, לא תמיד מחמיא לגזרה בגלל מבנה הגוף
מה שנראה יפה על הבובה בחלון הראווה, לא תמיד מחמיא לגזרה בגלל מבנה הגוף

• שתיים: טרנדים/קורבנות אופנה

נשים רבות קונות בגד רק כי הוא יפה ומאוד טרנדי ולא לוקחות בחשבון שהן יכולות להראות מגוחך. למשל אם הטרנד החם הוא חולצת בטן ויש לך בטן גדולה האם תחשפי אותה?

אם המוכרת "המליצה"  אך הבגד נשאר בארון מכוון שכל פעם שאת רוצה ללבוש אותו את  לא יודעת למה להתאים. אז אם  כבר בחרת בגד מחמיא חשבי למה הוא יכול להתאים מתוך מה שיש לך כבר בארון או קני יחד אתו פריט אחד או שתיים לפחות שאותם תוכלי לשלב.

 

2
לא להפוך לקרבן של טרנד


• שלוש: שחור

רובנו יודעות ששחור " מרזה" ולכן רוב המלתחה של נשים רבות היא בצבע שחור, גם נוח יותר לבחור את הצבע הזה מבלי "לשבור" את הראש בהתאמת צבעים. אבל לא לכולן הצבע הזה מחמיא ואפשר להראות רזה עם המון צבעים ואפשרויות אחרות ובכך להראות יותר שמחות, צעירות ומעניינות יותר.

 

לא תמיד השחור המרזה מחמיא לגופך
לא תמיד השחור המרזה מחמיא לגופך

• ארבע: התאמה למקום

טעות נפוצה נוספת היא חוסר התאמת הלבוש למקום. אני פוגשת זאת בעיקר במקומות עבודה. נשים רבות מתלבשות בלבוש צמוד מידי, נמוך מידי, קצר מידי…

זה לא מכובד ואף זול.  כל אישה המעוניינת שיכבדו אותה ויתייחסו אליה בכבוד צריכה קודם כל לכבד את עצמה ולהתלבש בהתאם. גם לבוש שאינו צמוד או חושפני יכול להיות חתיכי. לגבי כפכפי האצבע –  לים בנות, לים!

מנהלות רבות מגיעות למשרד לבושות בג'ינס או בלבוש שאינו בהתאם לתפקיד ולמעמדן. כמו  שלמלך יש כתר בכדי שיידעו מי פה המלך, כך גם אותך צריך לזהות-כבדי את מעמדך, התלבשי כמנהלת וכמי שמייצגת את החברה.

 

4
התלבשי בהתאם למעמדך

• חמש: סגנון

סגנון הבגד שאת לובשת מהווה כרטיס ביקור ומעביר מסר א מילולי. בעיקר אנחנו הנשים נשפטות לפי המראה החיצוני הרבה יותר מגברים. ולכן זאת טעות לא לקחת זאת בחשבון. לבחירת הבגד יש השפעה על מה שתרצי להציג לעולם ואיך את נתפשת בעיני כולם כגון האם אני רצינית, יצירתית, צנועה, מקצועית..

 

סגנון לבושך משדר לעולם מי את
סגנון לבושך משדר לעולם מי את

• שש: משעממת

לא תמיד יש זמן וחשק  להשקיע בבחירת הבגד במיוחד בבוקר כשממהרים לעבודה. נשים רבות לבושות "משעמם" למרות שיש להן  מבחר רב וצבעוני בארון. השקיעי עוד מאמץ קטן, הכיני את בגדייך ערב קודם. כשתראי נפלא גם תרגישי נפלא.

למרות שאת ממהרת לעבודה, השקיעי עוד קצת, וכך תמנעי מלבוש משעמם
למרות שאת ממהרת לעבודה, השקיעי עוד קצת, וכך תמנעי מלבוש משעמם

• שבע: טיפוח

לא רק הבגדים משפיעים על המראה, לאיפור וטיפוח יש חלק משמעותי בהופעה, נשים רבות מסרבות לקבל את זה שהגיע הגיל שבו חייבים להתאפר, הגיל עושה את שלו. כבר יש לנו מעט קמטים, שקיות שחורות מתחת לעיניים ואזורים  שקועים בפנים. לא צריך להתאפר חזק וצעקני אבל מעט מייקאפ ושפתון יכולים לעשות את העבודה.

לאיפור וטיפוח יש חלק משמעותי בהופעה, מעט מייקאפ ושפתון יכולים לעשות את העבודה
לאיפור וטיפוח יש חלק משמעותי בהופעה, מעט מייקאפ ושפתון יכולים לעשות את העבודה

• שמונה: נעלים

חוסר התאמה של נעליים להופעה – אם את מסוג הנשים שנקשרות לנעליים שלהן קחי בחשבון שנעל  ישנה ומרופטת משפיעה על כל המראה שלך.

גם בחירת גובה העקב צריכה להתאים להופעה ולנוחות. נשים רבות נועלות עלי עקב אך בקושי מצליחות ללכת. זה נראה מצחיק. חשוב להראות יפה וגבוהה אך יש לקחת בחשבון גם נוחות בהתאם לתנאי העבודה. האם את יושבת רוב הזמן או

מתרוצצת?

לבחירת הנעל יש כמה שיקולים וביניהם גם הנוחות
לבחירת הנעל יש כמה שיקולים וביניהם גם הנוחות

• תשע: טייץ במקום מכנסיים

נשים  יקרות, טייץ זה לא מכנסיים !!!

אם יש לך גוף יפה ואת מעוניינת להדגיש אותו תוכלי לעשות זאת עם מכנסי סקיני.

נשים רבות חושבות שהטייץ יסתיר ויאסוף את הגוף אבל למעשה הוא עושה את הפעולה ההפוכה ומדגיש בדיוק את המקומות שאותם רוצים להסתיר. שמרי אותו לאימונים למעשה לשם כך הוא הומצא.

אם החלטת בכל זאת ללבוש טייץ לבשי אותו עם טוניקה או חולצה ארוכה שמכסה את הישבן ואת המפשעה. הטייץ יכול גם לשמש כגרביונים מתחת לחצאית או שמלה.

לפעמים מתוך רצון להסתיר, הטייץ מדגיש
לפעמים מתוך רצון להסתיר, הטייץ מדגיש

 

• עשר: Less is more

אנחנו הסטיליסטיות כל הזמן אומרות להוסיף אקססורייז, להתקשט, להכניס עניין אבל הכל צריך להיות באיזון. התאמת יתר והגזמה נותנת מראה מתאמץ מידי.

לדוגמא אם את בוחרת לבוש בצבע מסוים  עם כובע אדום את לא צריכה גם שרשרת אדומה עגילים אדומים ותיק אדום שלבי צבעים נוספים ( עד 4 צבעים) כך המראה יראה מתוחכם.

היזהרי מהגזמת אקססורייס. על תעמיסי גם שרשרת גדולה גם צעיף גם עגילים וכו' בחרי פריט אחד שיהיה דומיננטי.

הזהרי מהגזמות, לא תמיד כדאי להעמיס בפריטי לבוש
הזהרי מהגזמות, לא תמיד כדאי להעמיס בפריטי לבוש

תמונות

מאת: גלית אובר סטייליסטית אישית ומנחה סדנאות והרצאות סטיילינג

בעלת בלוג : " גלית אובר בלוג אופנה ולייף סטייל"

galit@provalley.co.il

טלפון: 052-7271100