10 דקות מעפולה: כתבי אישום נגד חשודים בהקמת חוליית דאעש

שני כתבי אישום הוגשו היום נגד תושב אום אל גאנם וריינה החשודים בהתארגנות טרור שקשרו בין היתר קשר לבצע פיגוע בצומת גולני

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה ביום חמישי לבית המשפט המחוזי בנצרת, שני כתבי אישום נגד מוחמד חסן (20) בן עשרים מריינה ובן דודו אחמד סעאידה (23), תושב אום אל גאנם, בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן זר, קשירת קשר לביצוע פיגוע בצומת גולני, שם יש ריכוז גדול של חיילים, ועבירות נוספות.
בדיון שהתקיים בבית המשפט בפני כבוד השופט אטרש שאהר, הפרשייה הייתה תחת צו איסור פרסום בחודש האחרון. לאחר התרת הפרסום התברר כי במסגרת פעילות משולבת של משטרת ישראל ושירות הבטחון הכללי, ובתום חקירה מורכבת הוגשו כתבי האישום נגד שני הנאשמים החשודים בהתארגנות טרור והקמת חוליית דאעש. הנאשמים עקבו אחר פעילות דאעש באמצעות הרשתות החברתיות באמצעות מכשירי הסלולר האישי שלהם, במהלך השנה שחלפה. בתקופה זו גמלה בלבם ההחלטה לצאת לסוריה ולהתגייס לארגון קטלני זה.


הנאשמים קיבלו את השראתם מצפיה בסרטוני דאעש ביוטיוב ופירסמו בפייסבוק הודעות בשבח פעולות אלו. במהלך חודש מאי נפגשו הנאשמים בנצרת והחליטו על הצטרפותם לדאעש תוך שהם צופים יחדיו בסרטוני הארגון בהר הקפיצה בנצרת.
הנאשמים תמכו בעיקרון ארגון דאעש ובאידיאולוגיה הקטלנית שלו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הנאשם סעאידה יצר קשר באמצעות הפייסבוק עם אדם שהציג עצמו כלוחם בארגון דאעש,ישראלי תושב נצרת לשעבר הנמצא בסוריה כעת.


בני משפחת הנאשמים שוחחו עם הנאשמים והפצירו בהם לחזור לישראל לאחר שמסרו להם כי בכוונתם להתגייס לארגון דאעש, הנאשמים חזרו לישראל.הנאשמים שוחחו בינהם על כך בישראל ועל הרעיון לנסוע לעיראק והנאשם מומחד חסן הביע בפני סעידה את דעתו כי הוא מעוניין לבצע פיגוע בישראל במתווה שונה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


באמצעות הרשת החברתית יצר קשר סעאידה עם אזרח סורי אשר גר בטורקיה וסיכמו בינהם על דרך החדרתם של הנאשמים לסוריה. איש הקשר הטורקי העביר לסעאידה את מספר הסלולר שלו לצורך תיאום כשיגיעו לטורקיה.
ביום 25.5.15 נחתו הנאשמים בטורקיה ולאחר נסיעה ממושכת באוטובוס הגיעו לעיירת הגבול עם סוריה על מנת לעבור אותו.
בני משפחת הנאשמים שוחחו עם הנאשמים והפצירו בהם לחזור לישראל לאחר שמסרו להם כי בכוונתם להתגייס לארגון דאעש, הנאשמים חזרו לישראל.בכך לא תמה שאיפתם להצטרף לארגון הקטלני.
בכך לא תמה שאיפתם להצטרף לארגון הקטלני. במהלך חודש נובמבר יצר הנאשם מוחמד קשר עם איש דאעש בעיראק והביע נכונותו להצטרף ללחימה בשורות הארגון.
הנאשמים שוחחו בינהם על כך בישראל ועל הרעיון לנסוע לעיראק והנאשם מומחד חסן הביע בפני סעידה את דעתו כי הוא מעוניין לבצע פיגוע בישראל במתווה שונה. הנאשם סעיאדה הצטלם עם נשק בהזדמנות אחת ואף ירה במהלך חתונה בכפרו.
ביום חמישי בבוקר כאמור הוגשו נגד הנאשמים בביהמ"ש המחוזי נצרת, כתבי אישום הכוללים את העבירות הבאות: תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם סוכן זר, ניסיון ליצאה מהארץ שלא כדין, ניסיון לרכישת נשק, עבירות בנשק, ירי באזור מגורים וקשירת קשר לעשות פשע.

אולי יעניין אותך גם:

מאבק הרשויות נגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל מתחדש במלוא העוצמה

|

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|