10 שנות מאסר נגזרו על נאשם שירה על שוטרים

במהלך האירוע אזרחית נקלעה לחילופי הירי. עו"ד אוהד כהן מפרקליטות מחוז צפון אשר טיפל בתיק: "מדובר במקרה חריג בחומרתו ונחצו כל הקווים האדומים. הנאשם ירה לכיוון השוטרים בכינון ישיר, מנשק אוטומטי ומטווח קצר וביניהם אזרחית ברכבה. השוטרים פעלו באומץ רב ואף סיכנו חייהם כדי לחלץ ולהציל, תחת אש, אזרחית מזירת הירי". המחשה: צילום- דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בנצרת (כב' שופט אזולאי) גזר בשבוע שעבר 10 שנות מאסר על מוניר יוסף אשר הורשע בביצוע עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, נשיאה והובלת נשק, וירי מנשק חם. הנאשם ירה על שוטרים שהגיעו בעקבות תאונת דרכים וסיכן חיי אזרחית שנקלעה למקום.
על פי כתב האישום ביום 29.9.20 הבחינו שוטרים ברכב מאזדה שנוסע במהירות לכיוון צומת המוביל, כאשר באותו רגע דווח על ירי לעבר בית שבוצע על ידי רכב מאזדה, השוטרים נסעו בעקבות הרכב. ליד מחלף ציפורי, הרכב סטה והתנגש במעקה בטון, הסתובב ונעצר במרכז הנתיב הנסיעה, באותו רגע נסעה מאחורי הרכב אישה וגם היא עצרה את רכבה. כשהגיעו השוטרים לתאונה, התחיל הנאשם לירות על השוטרים והם השיבו באש תוך שהאזרחית נקלעה לחילופי הירי. אחד השוטרים זיהה אותה וחילץ אותה תחת אש, מרכבה. לאחר מכן הנאשם נמלט לחורשה קרובה ושם נתפס עם הנשק.
עו"ד אוהד כהן מפרקליטות מחוז צפון אשר טיפל בתיק הוסיף והדגיש שמדובר "במקרה חריג בחומרתו ונחצו כל הקווים האדומים. הנאשם ירה לכיוון השוטרים בכינון ישיר, מנשק אוטומטי ומטווח קצר וביניהם אזרחית ברכבה. השוטרים פעלו באומץ רב ואף סיכנו חייהם כדי לחלץ ולהציל, תחת אש, אזרחית מזירת הירי"
בית המשפט התייחס בגזר דין על הצורך ליישם ביתר שאת את הקריאה להחמרה בענישה והוסיף: "גזר דין זה צריך להוות תמרור אזהרה לכל החוטאים בעבירות נשק בכלל ובמיוחד כאשר מבוצעות נגד שוטרים. יש להעביר מסר חד וברור לעבריינים נוספים, לבל יחשבו לירות לעבר שוטרים המבקשים לעצרם. עבירות הנשק הפכו כבר מזמן לרעה חולה, אשר הסלימה כאשר האש הופנתה כלפי האמונים על השמירה על הסדר הציבורי ואכיפת החוק. העובדה כי לא נגרם נזק למי מהשוטרים או לאזרחית אין בו כדי להקל מנסיבות המקרה. בית המשפט לא יהיה רחמן עם מי שמחזיק נשק, או עושה בו שימוש ויהא צפוי לעונש של מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח".