‏האם הגשם יטפטף? ילדי הכפר סנדלה מתפללים

ילדי ביה"ס סנדלה שבגלבוע ציינו את יציאתם לחופשת החורף בתהלוכת מטריות צבעונית שכותרתה תפילה לבוא הגשם.

היום הוא היום הרשמי לתחילת החורף (21.12), אך על פי מצב מזג האוויר, המצב לא מעודד, וגשם לא נראה באופק… היום הוא גם יום הלימודים האחרון בבתי הספר במגזר הערבי, לפני שהם יוצאים "לחופשת החורף" (משך שבועיים). בכפר סנדלה, אשר במוא"ז הגלבוע, ביקשו לייחד את היום לתפילות הילדים למען ירידת הגשם!
איה עומרי, מנהלת ביה"ס היסודי בסנדלה, ארגנה את כל ילדי ביה"ס (כ-200 ילדים), לתהלוכה מטריות ססגונית ברחבי הכפר. הילדים יצאו מביה"ס עם מטריות פתוחות, וצעדו כ- 3 ק"מ ברחבי הכפר, תוך כדי שהם נושאים תפילות ושרים בקול לשמים למען ירידת גשמים והימנעות מחורף שחון נוסף.

ילדי בית הספר במהלך תהלוכת המטריות בכפר
ילדי בית הספר במהלך תהלוכת המטריות בכפר

הקריאה העיקרית אותה נשאו הילדים, הייתה פנייה לאלוהים, שימהר להוריד גשם, אך הילדים גם הצטרפו לשיר המוכר והידוע (מבת-הספר): "גשם, גשם מטפטף."
עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע אמר: "ילדי סנדלה מתפללים לגשם וכולנו מצטרפים לתפילתם. על אף עידן ההתפלה והמים המושבים, אנו חייבים את המים הטבעיים, לכל מערכות הטבע ושימוש החקלאים. המציאות הזו של בצורת היא מציאות בעייתית לכולם, ומכוון שעד עכשיו לא מצאו פטנט אחר להוריד גשם חוץ מאשר שירד מהשמיים, אז הלוואי וישמעו תפילותיהם".