נלחמים בהחלטה: ״אל תסגרו את קצין העיר עפולה״

שלמה מליחי, ממלא מקום ראש העיר מביע התנגדות נחרצת לסגירת תחנת קצין העיר בעפולה. במכתב ששלח למשרד הביטחון התריע, "סגירת המקום תהווה פגיעה קשה בשירותים״

לאחרונה התקבלה במשרד הביטחון החלטה לסגור את משרד קצין העיר המיתולוגי בעפולה – לאחר שבצה"ל הוחלט לקדם סגירה של מספר משרדים ברחבי הארץ כחלק מתהליך התייעלות כלל ארצי. לטענת גורמים בצבא למהלך ישנן שתי מטרות עיקריות התמקצעות וחיסכון כספי . שלמה מליחי, ממלא מקום ראש העיר בהתייעצות גורמים בכירים בעירייה פועלים על מנת לשנות את ההחלטה.


במכתב ששלח לנציג משרד הביטחון הממונה על הנושא טען מליחי: ״הובא לידיעתי כי יש בכוונת אכ"א או משרד הביטחון לסגור את תחנת קצין העיר עפולה ולהעביר את קבלת הקהל ומתן שירות לתחנת העיר טבריה או חיפה.
אני מבקש לבדוק אם אכן כך היא כוונת המשרד ולהביע את התנגדות העיר עפולה למהלך כזה.
העברת התחנה לטבריה תהווה פגיעה קשה בשירות והנגישות של תושבי עפולה והסביבה, המשך פעילות קצין העיר בעפולה נדרשת ומחייבת ואסור לפגוע בשירות הנ"ל".


לדברי מליחי לא נכון לבחון את הנושא רק מההיבט הכלכלי , תרומת השירות שנותנת תחנת קצין העיר בעפולה יקרה וחשובה לאין ערוך מהתחשיב הכלכלי.
תחנת קצין העיר עפולה מעניקה שירותים הן לחיילים תושבי העיר והן לעוד כ-100 אלף חיילים המתגוררים מחוץ לעיר עפולה. השירות שמעניקה התחנה ניתן הן לחיילים בשירות סדיר והן לחיילי והמילואים בעפולה שירות חשוב וחיוני שעולה על הערך הכלכלי הנלווה ולא נכון לבחון את הדברים רק מההיבט הכלכלי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גורמים בצבא סבורים כי כחלק מהתהליך נושאי הטיפול השונים יחולקו לאגפים מקצועיים והנושא היחיד שיישאר באחריות קצין העיר יהיה "המודיעים" , נושאי הבשורה האיומה מבשרים על נפילת חלל.
בצה"ל בודקים את האפשרות כי "המודיעים" יועברו לטיפול בתחנת טבריה , אולם עדיין לא התקבלו החלטות סופיות אילו משרדים יפונו ובאיזו מתכונת יפעלו.

• עיריית עפולה מתנגדת לסגירה

גורמים בכיריים בעירייה שמתנגדים אף הם להחלטה סבורים כי אין לבטל שירותים חיוניים הנמצאים באחריות של מוקד קצין העיר בהם טיפול במצוקות נפשיות ותמיכה נפשית לחיילים, טיפול במשפחות כלואים, מתן מספרי טלפון צבאיים לאזרחים, מתן אישורים צבאיים רשמיים, ייעוץ בסיסי לגבי תנאי שירות, הארכת אישורי שהיה מחוץ לבסיס, מתן שירותי ייעוץ וסעד משפטי חינם לחיילים, איתור חיילים ומסירת הודעות חשובות כגון אזעקת חיילים במקרה של פטירת קרוב מדרגה ראשונה, והודעות נפגעים. בעיריית עפולה ימשיכו לפעול נגד סגירת התחנה.