״מגלגלים את זה הלאה"

חבריו של צביקה לוי ז"ל, אבי החיילים הבודדים, ירכיבו השנה את יותם טוטר, בן 24, הלוקה בשיתוק מוחין, על העגלה שנבנתה לצביקה באירוע "גלגלים של תקווה". צילום: ישראל פרץ

לפני שנתיים, חבריו של צביקה לוי ז"ל, חתן פרס ישראל הידוע בכינויו "אבי החיילים הבודדים", בנו עבורו עגלה מיוחדת הנרתמת לאופניים בכדי שהם יוכלו להרכיבו באירוע הרכיבה החברתי של עמק יזרעאל בשיתוף עמותת אתגרים, "גלגלים של תקווה".
חסרונו הגדול של צביקה, שנפטר בדצמבר האחרון, והרצון להמשיך את מורשתו הביאו אותם לשיתוף פעולה מרגש ומופלא. הם החליטו שהשנה הם יוצאים לאירוע ומרכיבים על העגלה שבנו לצביקה מישהו אחר, שמרותק לכיסא גלגלים. בסיוע המועצה נוצר חיבור, למקום בשם "הבית במזרע".
"הבית במזרע" היא מסגרת חוץ ביתית של משרד הרווחה המופעלת על ידי היזם "שלו ובניו", לאנשים עם מובלות פיזית כשהמטרה היא לאפשר לאנשים שבחרו לצאת מהבית, מגורים עצמאיים בקהילה עם תמיכה טיפולית- שיקומית של צוות מקצועי. אחד הדיירים ב"בית במזרע" הוא יותם טוטר, בן 24, המתמודד עם שיתוק מוחין. יותם השתוקק לקחת חלק באירוע ונפגש עם חבריו של צביקה. החיבור בין חבריו של לוי ז"ל או "כוח צביקה" כפי שהם מכנים את עצמם, לבין יותם היה מידי. יותם, בחור לבבי ומקסים, התרגש עד מאוד על ההזדמנות לנסוע בעגלה של צביקה לזכרו וחבריו של צביקה אימצו אותו בו ברגע.
כפי שאורית ארליך, קרובת משפחתו של צביקה וחלק מ"כוח צביקה" היטיבה לומר: "אני בטוחה שצביקה מביט בנו כעת בגאווה גדולה כשאנו מרכיבים את יותם בעגלה שנבנתה עבורו".

גלגלים של תקווה, אירוע הרכיבה החברתי הגדול בארץ, כבר הפך למסורת שנתית בעמק, מאורגן על ידי עמותת אתגרים בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל כשהמטרה היא העלאת מודעות לקידום פעילות ספורט לאנשים עם מוגבלויות.

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|