מגידו: "כמה דם עוד יישפך בכביש 66?"

תושבי המועצה האזורית מגידו מחריפים את מאבקם. 150 תושבים הפגינו היום בציר האדום וזעקו: ״אנחנו רוצים לחזור הביתה בשלום״

בחודשים האחרונים, על רקע התאונות הרבות שמתרחשות בציר 66, בין צומת מגידו לצומת התשבי, החלו במועצה האזורית מגידו להגביר את המחאות כנגד מסוכנותו של הכביש. כזכור, רק בשבועיים האחרונים ארעו בציר 5 תאונות שרק בנס הסתיימו ללא נפגעים בנפש. במסגרת החרפת המאבק נערכה היום בצהריים, בסמוך למושב מדרך עוז הפגנה בה לקחו חלק כמאה וחמישים משתתפים, תושבי יישובי המועצה שנשאו שלטים עליהם נכתב "כביש 66 זה רוצח סדרתי", "רוצים לחזור הביתה בשלום", "כמה דם עוד יישפך בכביש 66״ ועוד".

ה
מפגינים רבים מהאזור, צעירים ומבוגרים, נשאו שלטים שקראו לסדר את כביש הדמים ולשדרגו

במהלך ההפגנה שנערכה באישור המשטרה נשא דברים ראש המועצה איציק חולבסקי שאמר: "המועצה הכריזה על מאבק לשדרוג כביש 66. מטרת המאבק היא להביא למצב שזה יהיה כביש עם שני מסלולים לכל כיוון, מחלפונים, ירידות לשטחים החקלאיים והפסקת המצב שהכביש הוא כביש דמים. אנו דורשים פתרון מלא ומושלם, שהכביש הזה ישרת אותנו. כביש משודרג יאפשר צמיחה דמוגראפית ויאפשר לכל תושבי היישובים לצאת בבטחה לכביש. לא ייתכן שאוטובוס ייאלץ להמתין 20 דקות בכדי לצאת ממושב מדרך עוז לכיוון צומת התשבי. הנסיעה בכביש הזה מדי יום היא פשוט סכנת נפשות. אני קורא למשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל להכניס את כביש 66 לתוכנית החומש הקרובה. אין כביש יותר מסוכן מהכביש הזה", סיכם חולבסקי.

ההפגנה באה על רקע הדיונים המתמשכים במשרד התחבורה על הכנסת הכביש לתוכנית החומש הקרובה
ההפגנה באה על רקע הדיונים המתמשכים במשרד התחבורה, על הכנסת הכביש לתכנית החומש הקרובה

בהודעה של מטה המאבק נכתב: ״ההפגנה נערכה בצומת הכניסה למושב מדרך עוז, אחת מנקודות הדמים בה נהרגו ונפצעו מאות בעשור האחרון. ההפגנה באה על רקע הדיונים המתמשכים במשרד התחבורה על הכנסת הכביש לתוכנית החומש הקרובה אשר תוחלט תוך שבועות ספורים. רק בשבוע האחרון התרחשו 5 תאונות דרכים בכביש 66. תאונות אלו מצטרפות למאות תאונות אשר גבו בעשור האחרון מעל 40 הרוגים ו 1,000 פצועים״, לשון ההודעה.