״דביר הסתכל לי בעיניים והרגשתי שאני לא מסוגלת להתקרב אליו"

גל הטרור: שושי פרץ, אמו של החייל דביר שנדקר במרכז העיר עפולה סיפרה השבוע לראשונה על רגעי האימה, על הרגע שזיהתה את המחבל ובנה הדקור, התמיכה והחיבוק מתושבי העיר וגם על המפגש המרגש של המשפחה עם התושבים שסייעו לבנה ונטרלו את המפגע

ימים קשים עוברים על שושי ואהרון פרץ מעפולה, הוריו של החייל דביר שנדקר על ידי המחבל באירוע הטרור במרכז העיר לפני כשבועיים.
ההתמודדות לא פשוטה עבור המשפחה שהעדיפה עד השבוע להימנע מלהתראיין לאמצעי התקשורת, במטרה להתמקד בחיזוק ותמיכה בדביר, בנם היקר להם מכל.
מבית החולים העמק נמסר השבוע כי שיפור ניכר חל במצבו של החייל לאחר שעבר שני ניתוחים. השבוע, סיפרה לראשונה אימו של החייל, על הרגעים הקשים שעברה, החל משיחת הטלפון הראשונה בה נודע לה שבנה היה קורבן של מפגע נתעב ועד להתמודדות בימים אלה.
"דביר משרת כעתודאי בדרום הארץ", סיפרה האם, "ביום הפיגוע, יום חמישי, הוא יצא חזרה הביתה לעפולה, קצת לפני הצהריים. ביקשתי ממנו שהוא יבוא אליי לחנות ומשם אבא שלו יאסוף אותו, אבל הוא התעקש ללכת הביתה ברגל. מהתחנה ועד לביתנו המרחק הוא חמש דקות הליכה. בשתי דקות לשבע סיימתי לדבר איתו והוא המשיך ללכת לכיוון הבית. ב – 07:06 קיבלתי שיחה לא מזוהה ואמרו לי לבוא מהר כי דקרו את דביר. הוא היה במרחק של דקה או שניים ממני, לא יותר.
בצרחות רצתי לחפש אותו וכשהגעתי לזירה ראיתי שמחזיקים את המחבל. באיזה שהוא שלב קלטתי את דביר".

• "כשדביר היה בטיפול נמרץ פשוט התמוטטתי"

המראה של בנה דקור, לא היה פשוט כל וכלל עבור שושי, "דביר הסתכל לי בעיניים והרגשתי שאני לא מסוגלת להתקרב אליו", היא נזכרת ברגע המצמרר, "התקשרתי לבעלי בהיסטריה ואמרתי לו שדקרו את דביר. בתוך דקה הגיע האמבולנס. התחלתי לראות את הסרטון כשדביר היה בטיפול נמרץ ופשוט התמוטטתי.


הוא היה גיבור, בין היתר בעזרת אנשים חזקים וטובים. דביר גם זוכר שהוא דיבר איתי והלך לקנות ב"קופיקס" שתייה וחברה שלו הזהירה אותו להסתכל ימינה ושמאלה – ואז הוא אמר לה 'מאמי מאמי דוקרים אותי"


דביר כאמור עבר שני ניתוחים במרכז רפואי העמק. הראשון ביום בו נדקר, וניתוח נוסף ביום שבת, יומיים לאחר האירוע הקשה, "אנחנו רוצים להודות לפרופ' דורון קופלמן מבית החולים שליווה אותנו והרגיע אותנו", אמרו ההורים, "המצב של דביר כרגע הוא טוב, אך יש לו עוד דרך שיקום ארוכה.
כרגע לא מעניינת אותנו החקירה אלא רק מצבו הרפואי, מעבר לזה, אנחנו יודעים שהוגש כתב אישום נגד המחבל. אני גם רוצה לציין שנפגשנו עם האנשים שהצילו את בננו וזה היה אחד הדברים הכי מרגשים שהתרחשו בחיים שלנו".

• כתב אישום נגד המחבל: "התנפל על החייל ודקר אותו פעמים רבות באכזריות"

בתוך כך, פרקליטות מחוז צפון הגישה ביום שני לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד טארק בן עבד אל פאתח יחיא, בן 20, תושב הכפר ערקה שבאזור יהודה והשומרון בגין ביצוע עבירות של ניסיון לרצח, החזקת סכין שלא כדין ושהייה בלתי חוקית בישראל במספר מקרים.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי עולה כשבועיים לפני אירוע הדקירה נכנס הנאשם שלא כדין לישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה באזור קלקיליה.

 

המחבל
טארק בן עבד אל פאתח יחיא – יצא לרצוח יהודים

 

יום לפני האירוע גמלה בלב הנאשם ההחלטה לרצוח יהודי, על רקע תחושת זעם ושנאה כלפי יהודים. הנאשם הביא בחשבון את האפשרות כי ייהרג במהלך ביצוע הפיגוע, וראה במוות כזה "מות קדושים".


לצורך מימוש תכניתו, ביום 08.10.15 בשעות הצהריים, רכש הנאשם באום אל פחם סכין שאורך להבה כ 10 ס"מ והסתיר אותו בתוך נעלו. כמו כן חיפש הנאשם באינטרנט מקום הומה בקהל יהודי על מנת לבצע בו את הפיגוע ובסוף בחר בעיר עפולה כיעד לפיגוע. טרם יציאתו לעפולה, פרסם הנאשם סטאטוס פרידה בפרופיל הפייסבוק שלו.


מכתב האישום עולה כי סמוך לשעה 19:00, בשדרות ארלוזורוב, הבחין הנאשם בחייל אשר היה בדרכו לביתו לחופשה. הנאשם התנפל על החייל ודקר אותו פעמים רבות באכזריות.
החייל נחלץ לבסוף מהנאשם עקב תושייתו ובעזרתם של עוברים ושבים. כתוצאה מכך נגרמו לחייל חבלות חמורות והוא הובהל לבית החולים "העמק", ישירות לחדר הלם. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
בעפולה המשיכו השבוע לתגבר את הכוחות בשטח, נוכח המצב המתוח.
בעקבות הפיגועים תוגברה האבטחה בעיר על ידי שוטרים, שיטור עירוני, ניידות, מאבטחים במוסדות חינוך והחל מיום חמישי גם בחיילים שהוצבו בנקודות רגישות – במטרה ליצור הרתעה ולהגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים המקומיים ותושבי הסביבה המגיעים לבירת העמק בשגרה. מעבר לכך גם הבחינו התושבים בשוטרים המסיירים על סוסים ברחבי העיר, מחזה שלא נראה תקופה ארוכה בבירת העמק.
ך

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|