״אצילות וגדלות נפש": איבריו של בן 15 נתרמו במרכז רפואי העמק

איבריו של בנו של ראש עיריית אום אל פאחם, שנפגע בתאונת דרכים קשה לפני שלוש שנים ונפטר לפני כשבוע ייתרמו בכדי להציל ילדים אחרים

לפני כ- 3 שנים, נפגע בתאונת אופניים קשה מוחמד מחאמיד בן ה-15 מאום אל פאחם, בנו של ראש העירייה, ד"ר סמיר מחאמיד. לאחר אשפוז ושיקום ממושכים חזר לביתו כשהוא נזקק לכיסא גלגלים ולסיוע. לפני כשבוע, החל לפרכס בשעה שאכל, נחנק מהמזון שהיה בפיו, ולאחר החייאה ממושכת בבית הוא פונה למרכז רפואי העמק כשהוא במצב אנוש.
לדברי חפצי גוטמן, מתאמת ההשתלות במרכז רפואי העמק, אביו של הנער סיפר כי מיד כשהבחין שבנו נחנק מהמזון, החל לבצע בו פעולות החייאה ובמקביל הוזעקו כוחות ההצלה, אולם כשהגיעו לבית החולים, מצבו של בנו כבר היה אנוש, בשל היעדר זרימת חמצן למוח.
מוחמד הועבר ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, וצוות היחידה בניהולו של ד"ר גור זמיר נאבק על חייו, אולם שלשום נאלצו לקבוע כי נגרם לו מוות מוחי.
״אביו של הנער, ד"ר מחמיד סיפר כי כבר לפני 3 שנים, לאחר התאונה כשבנו היה מאושפז במצב קריטי והיה בין חיים למוות, הם חשבו על האפשרות לתרום את איבריו אם המצב ידרדר", סיפרה חפצי, "אלא שאז, לשמחתם, חל שיפור במצבו של מוחמד. עכשיו, כשהבינו ההורים את חומרת המצב, הם הביעו בפנינו את רצונם לתרום את איבריו של בנם כדי להציל ילדים אחרים. האצילות וגדלות הנפש של ההורים ריגשה מאד את כל אנשי הצוות שטיפלו במוחמד. איבריו – כליות, כבד וקרניות עיניו הועברו ליחידות ההשתלה בכמה בתי חולים", אמרה היום בהתרגשות.