צפו: "אף אחד לא ילמד את עפולה מה זה דו קיום"

כ-300 מתושבי עפולה הפגינו היום במרכז העיר בעקבות פרשת המכרזים שממשיכה להכות גלים בבירת העמק. מ"מ ראש העיר, שלמה מליחי: "אשתתף במאבק". צפו בכתבת הוידאו מההפגנה אמש

2סערת המכרזים בעפולה הובילה היום בערב כ-300 מתושבי בירת העמק לערוך הפגנה, שנייה במספר, בכיכר העצמאות המרכזית. בהפגנה שנערכה באישור המשטרה לקחו חלק מלבד תושבי העיר גם חברי מועצה רבים, אלכס גדלקין שמילא בעבר את תפקיד ראש עיריית נצרת עלית וכן בנצי גופשטיין, פעיל ימין שעומד בראש ארגון להב״ה.

• איתי כהן, ממובילי המאבק: המאבק הזה הוא עקרוני ומטרתו לשמור על השכונה בה גדלנו"

"המאבק הזה לא פוליטי אלא מאבק על צביון העיר עפולה", אמר עו״ד אילן וקנין, שמוביל את המאבק בהיבט המשפטי והיה בין ראשוני הדוברים, "שמחתי מאוד לקבל טלפונים מכל הארץ שמזדהים עם המאבק. אף אחד לא ילמד את עפולה מה זה דו קיום. יש כאן בעיר עשרות עסקים של ערבים וכולם חיים עם זה בסדר. אני מציע לנבחרי הציבור, לאו דווקא בעיריית עפולה אלא גם לממשלת ישראל להחיל חוקים ותקנות לשמור על ציביון יישובים גם יהודים וגם ערבים. זה חוקי ודמוקרטי, זה מאבק נכון וצודק. היום זו הפגנה שניה של מטה המאבק שלו תכנית להמשך במספר מישורים ובין היתר הוא יכלול עתירה נגד רשות מקרקעי ישראל במטרה שתורה על ביטולו. המאבק הזה הוא עקרוני על שמירת ציביון עפולה וישראל ואני יכול לספר שמשטרת ישראל חוקרת את המכרז. ככל שאנחנו, מטה המאבק, לא יישמע בשורות, הוא ימשיך במחאה. אני קורא לתושבים להמשיך לגייס חברים ולעשות שימוש נכון ומושכל בכלים הדמוקרטיים שעומדים לרשותנו", סיכם עו״ד וקנין.
איתי כהן שמוביל את המאבק יחד עם עדיאל אילוז אמר למאות התושבים: "במכרז הזה יש עבירות, עם עשרות הצעות זהות. אנו נעשה הכול שעפולה לא תשתנה. המאבק הזה הוא עקרוני ומטרתו לשמור על השכונה בה גדלנו. אני מצפה שכל העיר תתעורר במטרה שיצביעו העיר לא ישתנה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


״לא יכול להיות שלא תהיה לנו קדימות במכרזים לרכישת קרקעות". המפגינים הערב בעפולה
״לא יכול להיות שלא תהיה לנו קדימות במכרזים לרכישת קרקעות". המפגינים הערב בעפולה

אילוז הוסיף: "לא יכול להיות שלא תהיה לנו קדימות במכרזים לרכישת קרקעות. מה איתנו? מה עם תושבי העיר? מה עם התושבים הצעירים, מה עם המשרתים בצבא? המאבק הזה הוא אבן דרך בשמירה על ציביון העיר. אנחנו בעד דו קיום מתוך כבוד, הבנה וסובלנות. יחד עם זאת, כל חברה דתית צריכה לגור בסביבה הטבעית שלה בכדי למנוע חיכוכים, עימותים והתנגשויות. אותנו לא ילמדו מה זה דו קיום".

• שלמה מליחי, מ"מ ראש העיר: "התוצאות הפרו את האיזון בשכונה ובעיר"

בין הדוברים היה גם שלמה מליחי, ממלא מקום ראש העיר שאמר: "לפני כחודש נפל דבר בעיר. המנהל הוציא לשיווק מכרז בו זכו רק תושבי המגזר הערבי. התוצאות הפרו את האיזון בשכונה ובעיר. אני נמצא כאן לומר לתושבי העיר שאשתתף במאבק".
אייל כץ, חבר מועצת העיר הוסיף בדבריו בפני המפגינים כי הוא בעד ציביון יהודי לעפולה, בעד מתן עדיפות לצעירים ששירתו בצה״ל וכן שהוא קורא לנבחרי הציבור להיות בעד לתעדף את בנינו ששומרים על ביטחוננו – בעיר בעלת ציביון יהודית במדינה יהודית ודמוקרטית. "אני אני אהיה עם התושבים בקואליציה ובאופוזיציה", סיכם כץ.