"תתנגדו בני עמי – תתנגדו להם"

כתב אישום הוגש היום לבית המשפט נגד תושבת האזור שפרסמה ב"פייסבוק" ו"יוטיוב" פרסומים שונים שיש בהם קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור

פרקליטות מחוז צפון-פלילי הגישה ביום שני לבית משפט שלום בנצרת כתב אישום נגד תושבת אחד הכפרים באזור, בת 32, שפרסמה במהלך חודש אוקטובר ברשתות החברתיות "פייסבוק" ו"יוטיוב" פרסומים שונים שיש בהם קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור, ודברי עידוד, שבח, והזדהות עם מעשי אלימות או טרור.
כתב האישום, שהגשתו אושרה ע"י היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מייחס לנאשמת עבירות הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור.
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אלינה חרדאק, עולה כי במהלך חודש אוקטובר, על רקע האווירה הציבורית הרגישה והנפיצה, פרסמה הנאשמת במספר הזדמנויות קריאות לעשיית מעשה אלימות או טרור, ועידוד למעשה אלימות או טרור וכן תמיכה בארגון טרור.


באחד הפרסומים שהעלתה הנאשמת לדף הפייסבוק ולערוץ היוטיוב שלה נראה סרטון בו נצפות במשך מספר דקות פעולות אלימות הכוללות בין היתר רעולי פנים המיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון והתפרעויות שונות.
לאורכו של כל הסרטון, צרפה הנאשמת הקלטה שלה במסגרתה היא מקריאה בשפה הערבית את מילות השיר אותו כתבה ושמו "תתנגדו בני עמי תתנגדו להם".


בנוסף, על פי כתב האישום, ביום 4.10.15 פרסמה הנאשמת בחשבון הפייסבוק את האמרה הבאה: "אללה אכבר וברוך השם, תנועת הג'יהאד האסלאמי מכריזה בהצהרה על המשך האינתיפאדה בכל רחבי הגדה, המשך זה אומר הרחבה, זאת אומרת כל פלסטין, ועלינו להתחיל בתוך הקו הירוק, לניצחון אלאקצא ונכריז עליה אינתיפאדה כללית, תתנגד". פרסום זה זכה ל-53 סימני חיבוב ואף הוביל לתגובות לעידוד אינתיפאדה.