תתחילו לחסוך: 91 משכורות מספיקות כדי לרכוש דירה בעפולה

על פי נתוני הלמ"ס ומשרד הבינוי במרכז תצטרכו לחסוך יותר, אבל הרבה יותר, נתונים מעניינים נוספים בפנים. צילום: ארכיון

אחד המדדים העיקריים לבחון את התייקרות מחירי הדירות הוא מספר המשכורות שצריך כדי לרכוש דירה. מבדיקה של מחלקת המחקר של אלדר שיווק, המתבססים על נתוני הלמ"ס ומשרד הבינוי, עולה כי בעפולה צריך 91 משכורות כדי לרכוש דירה. מדובר ב-59 משכורות פחות מהממוצע הארצי, שעומד כיום על 150, השווים לכ-4.9 שנים.

 

• השכר הממוצע נמוך בכמעט 24 אחוז מהממוצע הארצי

נכון לסוף 2014, מחיר דירה ממוצעת בעפולה נקבע על 826.5 אלף שקל והשכר הארצי הממוצע עומד על 9,106 בחודש. בעפולה עומד השכר הממוצע 6,930 שקל, לכן צריך 119 משכורות כדי לרכוש דירה בעפולה, עדיין נמוך ב-31 משכורות מהממוצע הארצי.
יש לציין כי ממוצע המחירים ברובע יזרעאל, השכונה החדשה בעפולה, גבוה יותר בכ-30 אלף שקל מהממוצע הכללי בעפולה.

לדברי שרון בן צבי, סמנכ"לית השיווק בחברת משולם לוינשטין, הבונה את פרויקט "בראשית" ברובע יזרעאל בעפולה בשיתוף עם החברות אגדים קימה ברזילי, "מחירי הדירות ברובע יזרעאל בעפולה נחשבים היום לאטרקטיביים ביותר בישראל, לא רק בגלל שהם מאפשרים לזוגות צעירים ומשפרי דיור לרכוש בית במחיר שפוי, אלא גם בעקבות איכות החיים הגבוהה שמציעה השכונה החדשה.


• רכבת העמק תשדרג את רובע יזרעאל

רוכשי הדירות ברובע יזרעאל בעפולה יכולים כבר היום ליהנות  מתשתיות איכותיות שנבנו עוד לפני בניית הדירות. בשנה הבאה צפויה להיפתח בסמוך לרובע תחנת רכבת העמק, מה שצפוי להעלות עוד את האטרקטיביות של המגורים באזור. בנוסף לכך העירייה פועלת להקמת פארק היי טק חדשני בסמוך לרובע, שיספק אלפי מקומות עבודה איכותיים לתושבים".