תתחדשו: 54 זוכים ראשונים מעפולה במכרזי מחיר למשתכן

להגרלה נרשמו 4557 משקי בית. בימים הקרובים יימסרו הודעות למשתתפים בהגרלה, ואלה יוזמנו ע"י החברות היזמיות, ובפיקוח חברת הבקרה שמפעיל משרד הבינוי והשיכון, לבחור דירות בתהליך יעיל וקצר

בשבוע שעבר התקיימה ההגרלה הראשונה בתכנית 'מחיר למשתכן' – עפולה. במסגרת ההגרלה 167 יחידות הדיור ימכרו במחיר של 6417 שקל למ"ר (כולל מע"מ) בהנחה של כ-300 אלף שקל ממחיר השוק, כאשר הזוכים שירכשו את הדירות יקבלו מענק של 40 אלף שקל על מחיר הדירה. להגרלה נרשמו 4557 משקי בית. לראשונה, מבין הזוכים- 54 מהדירות ניתנו לבני מקום.

בימים הקרובים יימסרו הודעות למשתתפים בהגרלה, ואלה יוזמנו ע"י החברות היזמיות, ובפיקוח חברת הבקרה שמפעיל משרד הבינוי והשיכון, לבחור דירות בתהליך יעיל וקצר.

הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחה של רו"ח מוסמך.


המחשב מאוחסן בכספת קצין הביטחון של המשרד ונאסרת הכנסה של מידע אליו בכל דרך שהיא/ פאת חוקי הפרטיות ושמירה על הליך תקין של ההגרלה, לא הותרה כניסת תקשורת להליך ההגרלה עצמו


הליך ההגרלה מתקיים כולו באמצעות תוכנה שפותחה במשרד הבינוי והשיכון, המופעלת במחשב הגרלות נפרד (STAND ALONE) שאינו מחובר לעולם לרשת או לאינטרנט ועל כן מאובטח ברמות הגבוהות ביותר ובסטנדרטים הגבוהים ביותר.

המחשב מאוחסן בכספת קצין הביטחון של המשרד ונאסרת הכנסה של מידע אליו בכל דרך שהיא,  על מנת למנוע כל חשש להטיה אפשרית. תהליך חישוב  תוצאות ההגרלה, מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה.

תכנית מחיר למשתכן בהובלת משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ורמ"י, נועדה לשווק עשרות אלפי יחידות דיור במחיר מוזל בכל רחבי הארץ, יחד עם הגדלת היצע הקרקעות וקיצור הליכי התכנון והבנייה.

מפאת חוקי הפרטיות ושמירה על הליך תקין של ההגרלה, לא הותרה כניסת תקשורת להליך ההגרלה עצמו.