תשלום עבור מגורי הקטין במזונות? דעו את זכויותיכם!

אבות, אמהות: מהם זכויותיכם בנושא מגורי הקטין(מדור) בתשלומי מזונות? על כך- עו"ד שרון גליק, מרחיבה בטור אישי

מזונות הם כספים שהאב משלם לאם המשמורנית עבור צרכי הילד, דוגמת מגורים (מדור) בגדים, מזון, לימודים וכיוצ"ב. בשורות הבאות נתרכז בתשלום דמי מדור. תביעה לתשלום דמי מדור הינה תביעה הנלווית לתביעת מזונות האשה, או תביעת מזונות הילדים.
הילדים שוהים בדירת האם, ועבור החלק שלהם בדירת האם נדרש תשלום: דמי מדור. מדור יכול שיהא זכות להשתתפות בתשלומי שכר דירה ו/או זכות להשתתפות הבעל בתשלומי המשכנתא השוטפים.
יוער כי כמובן ישנם מקרים בהם ייתכן ויקבע כי אין צורך בתשלום מדור: לאם בית משלה, האם גרה אצל ההורים או חברת קיבוץ, אך כל מקרה ייבחן לגופו והדבר לא מהווה תעודת ביטוח שלא ישולם חלק רעיוני.
טיפ קטן: במידה ולצדדים דירה משותפת שנמכרת בעקבות הפירוד, ולאחר המכירה נותר סכום נאה בידי האם, ניתן יהיה לומר כי הסכום הנותר משול לרכיב "המדור" ואין מקום להוסיף על מזונות הילדים רכיב מדור. ושוב, כמובן שהכל תלוי בנסיבות.

• שיעור המדור

לרוב לפי שכר דירה ממוצע של עד כ- 4,000 ₪ ישלום עבור ילד אחד סך של 30% מעלות שכר הדירה.
כאשר ישנם 2 ילדים ישולם סך של 40%.  וכאשר ישנם 3 ילדים ומעלה ישולם סך של 50%

• הילד מתחת לגיל 6

ישנה חובה ברורה של האב לתת מזונות לילדיו, ללא קשר למזונות האם וללא כל קשר למצבו הכלכלי של האבא או של הילדים. האב צריך לשלם מדור גם במקרה בו הילדים מתגוררים בדירה של האם ואין לכאורה, כל הוצאה של האם עבור המדור של הילדים.
קרי: החיוב במדור הוא חיוב רעיוני בהתאם לשיעורו של דיור בסיסי לילדים בנסיבות העניין.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• כאשר הילד מעל גיל 6

בהתאם להלכה החדשה של כבוד בית המשפט עליון, כאשר הילדים שוהים שווה בשווה ו/או קרוב לכך בשני בתי ההורים אין כל צורך בתשלום מדור. כל המקרים האחרים יבחנו לפי המקרה הנקודתי.

• אחזקת מדור

למרות שבמקור דמי המזונות השוטפים כללו גם הוצאות אחזקת מדור – חשמל, טלפון, אינטרנט, כבלים וכו', הרי שהיום, בחלק מהמחוזות, הם מחושבים בנוסף ובנפרד, וגם עליהם מחויב האב בהתאם לחלוקת האחוזים דלעיל.
עם זאת, לא תמיד בתי המשפט יפסקו כי על האב לשלם גם הוצאות אחזקת מדור, שכן, לעיתים בתי המשפט פוסקים כי על האב לשלם מדור בלבד.
תשומת לב לכך שבגין ארנונה האם בד"כ מקבלת הנחה מהעירייה ומומלץ לאב לוודא מיצוי זכויות.

• משכנתא

כאשר החזר המשכנתא החודשית גבוה, וחורג מעלות שכר דירה סביר, שניתן לאשרו, רכיב המדור הרעיוני יחושב לפי שווי שכר דירה סביר, ויתרת המשכנתא החודשית תהיה בגדר רכיב הוני, שאין על הבעל – האב להשתתף בו.
מומלץ לאישה במקרה מסוג זה היה לפרוס את המשכנתא לתקופה ממושכת יותר תוך הקטנת השיעורים של התשלומים החודשיים.

• לסיכום

מומלץ לא להקל ראש בנושא פסיקת דמי המזונות לקטינים, היות ומדובר בנושא שיימשך שנים רבות. כל פרט ופרט בהסכם הינו בעל חשיבות כלכלית לעתיד.
בנסיבות אלו, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי פרטני ולקבל חוות דעת משפטית מלאה.
משרדנו כאן לרשותכם בכל שאלה.

*אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.
 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|