תרומה גדולה מהחיים: איבריו של תייר שנפטר בנצרת ייתרמו לחולים בישראל

ספניול פרנססקו, תייר איטלקי שטייל במקומות הקדושים לנצרות בעיר נצרת נפטר לפני מספר ימים בעקבות דום לב. משפחתו בחרה לתרום את איבריו במרכז רפואי העמק להצלת חולים בישראל

ספניול פרנססקו, תייר בן 64 מרומא שבאיטליה אשר לקה באירוע לבבי במהלך סיור מאורגן במקומות הקדושים לנצרות בעיר נצרת, הובהל לפני מספר ימים למרכז רפואי העמק באמבולנס כשהוא בהחייאה וללא סימני חיים, ולמרות המאמצים של הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע מוות מוחי ביחידה לטיפול נמרץ.

חפצי גוטמן, מתאמת ההשתלות של מרכז רפואי העמק
חפצי גוטמן, מתאמת ההשתלות של מרכז רפואי העמק

לדברי חפצי גוטמן, מתאמת ההשתלות של מרכז רפואי העמק, "אשתו של התייר ששהתה לצדו ומשפחתו שבאיטליה ביקשו לתרום את איבריו כדי להציל חולים אחרים בישראל. בתיאום עם מרכז ההשתלות הארצי, בוצע קציר האיברים במרכז רפואי העמק וצוות המשתילים קצר כבד, כליה וקרנית שהושתלו במטופלים שהמתינו לאיברים האלו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדבריה, משפחתו של התייר ביקשה להדגיש את חשיבות תרומת האיברים להצלת חייהם של אחרים ובמקרים רבים לשיפור איכות חייהם של מטופלים שלא יכלו לתפקד בשל מחלתם ולאחר התרומה הם חוזרים לחיים שגרתיים.
"תודה לכל הצוותים הרפואיים שהשתתפו בתהליך, ובעיקר למשפחה האצילית שרצתה לעזור להציל חיים של ישראלים בסיטואציה שהייתה מאוד לא פשוטה עבורם", אמרה חפצי גוטמן, "אני ממליצה לכל אדם שיש לו נכונות לתרום ולהציל חיי אדם, לחתום על כרטיס אדי לתרומת איברים. המשפחה מאיטליה לימדה אותנו שיעור חשוב באהבת אדם באשר הוא אדם. המטרה שעמדה לנגד עיניהם הייתה הצלת חיים והם עשו את זה בחום ובאהבה", סיכמה גוטמן.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|