תפסו את ההזדמנות של חייכם – תרתי משמע!

המנטורית והמאמנת האישית גליה נגה בטור ראשון לעמקניוז כותבת על שיפור היכולות שלנו בעזרת אימון התפיסות והמחשבות

 

במשך 25 שנה, חקר היל את נושא ההצלחה. הוא גילה כי ההצלחה כלל אינה קשורה להשכלה! אלא בפיתוח היכולות האינטלקטואליות הקיימות בכל אדם והצורה בה משתמשים בהם. לכולנו יש 6 יכולות שכליות חשובות מאד המאפשרות לנו לתמוך בפעולות שלנו וליצור תוצאות טובות יותר בחיינו. בעזרת יכולות אלו, אנו מפעילים את הכוח האדיר הנמצא במחשבותינו. רוב האנשים כלל אינם מודעים ליכולות השכליות שלהם ולפוטנציאל החבוי בהם ולכן אינם משתמשים בהם.
אחת הסיבות לכך היא העובדה שרובנו חונכנו לסמוך על החושים הפיזיים בלבד, לימדו אותנו להאמין במה שהעין רואה, במה שהאוזן שומעת….למשש..להריח..עד שהגענו למצב שאנו מסתמכים עליהם לחלוטין, אך הבעיה היא שהחושים שלנו מוגבלים – העין לא תמיד רואה מעבר לאופק!

 

תמונת המחשה: פסי רכבת
פסי רכבת עד לאופק – נקודת סיום או התחלה?

(נניח אם תביטו בפסי רכבת עד קו האופק, עד למקום בו הפסים "נעלמים" מעינכם – האם זוהי נקודת הסיום של פסי הרכבת? ברור שלא! אם הייתם באילת בריף הדולפינים בטח שמתם לב שהמדריכים משתמשים במשרוקית שאינה משמיעה קול, אולם הדולפינים שומעים את התדר ומגיבים אליו).

מכאן –אנו למדים שרובנו מונעים מעצמנו לקלוט תמונה רחבה יותר בגלל העובדה שמה שאינו נתפס בחושינו הפיזיים כנראה לא קיים. הבשורה הטובה היא שניתן לאמן ולשפר את היכולות ע"י אימון בדיוק כמו ספורטאים אשר מתאמנים יום יום על מנת להגיע להישגים ותוצאות טובות יותר. לשחות טוב יותר, לקפוץ יותר גבוה, לרוץ יותר מהר, לזרוק את הכדור יותר רחוק ועוד… בדומה לאתלטים המחזקים את שריריהם על ידי אימון אנו מסוגלים לשפר את היכולות השכליות שלנו. ככל שתאמנו את היכולות ותגיעו לתוצאות טובות יותר בחייכם כך יגדל בכם הרצון והמוטיבציה לחזק את היכולות.

חמשת החושים
חמשת החושים

• היכולת הראשונה – תפיסה

אל המילה תפיסה ניתן להתייחס בשני מובנים: במובן הגשמי: לתפוס דבר בידינו. במובן המנטאלי: נקודת השקפת עולמכם  על המציאות – הדרך בה אנו מתייחסים לאירועים בחיינו.

על מנת לתפוס הצלחות ולהגיע להישגים בעולם הפיזי עלינו תחילה לשנות את התפיסה התודעתית שלנו. שאלו את עצמכם כיצד אתם תופסים את עצמכם? מהו הדימוי העצמי שלכם? גבוה או נמוך?

מצאתם את התשובה? האם היא מוצאת חן בעינכם? התוצאות אותן תתפסו תלויות בתשובות אלו.

האימון מתחיל כאן! החליטו שאתם יוצאים לדרך חדשה, תבחרו את התפיסות שיעזרו לכם להצליח, תפיסות אשר יקדמו אתכם אל עבר המטרה שהצבתם לכם.


חלק גדול מהתפיסות שלנו מושפעות ומעוצבות ע"י החברה, משפחה, חדשות, תוכניות טלוויזיה…תפיסת העדר ולפעמים התפיסות הללו מפעילים אצלנו רגשות כמו פחד, דאגה, חרדה, חוסר ביטחון או התלהבות, תשוקה רצון. בדקו עם עצמכם האם אתם מסכימים עם תפיסות מסוימות רק בגלל שאין לכם סבלנות להוכיח שהתפיסה שגויה, אולי קיים בכם פחד להיות שונה מהסביבה, פחד להיות בודד, אחר, שונה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

• "התפיסות שלכם יוצרות את המציאות שלכם"

אני זוכרת את שנת 2008 כמי שסחרה בשוק ההון בשנה זו כאשר בנקים בארה"ב החלו לקרוס. את הידיעות בעיתוני הכלכלה ובכלל, מהדורות החדשות, המיתון זעק מכל עבר, פחד, דאגה וחרדה ליוו כמעט כל סוחר בשוק ההון. התפיסה שרווחה מתוך ההמון הייתה מיתון שווה סכנה, והשפעתה על חיינו הייתה עצומה.
רובנו האמנו שזו האמת המוחלטת. בפועל היו רבים שקיבלו החלטות שגויות, מכרו את תיק המניות שלהם בהפסד של שבעים ושמונים אחוזים והיו ששאלו את עצמם שאלות מקדמות כגון: איך אני במיתון הנ"ל מכפיל את שווי נכסי? אילו הזדמנויות כלכליות, חברתיות קיימות במצב הזה? איך אני ממנף את ההזדמנויות שנקרו בדרכי?
לדוגמא מניית בנק לאומי הנמצאת בשליטת המדינה התרסקה וירדה שמונים אחוזים מערכה, מי שחשב שמדינת ישראל לא נמצאת בדרך לפשיטת רגל קנה מניות ששוויין היה הרבה מעבר למחירן בשוק חיכה שנה והופ……….המניה חזרה לשווי האמיתי שלה והסוחר הרוויח המון כסף, מאות אחוזים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

בחמש השנים האחרונות נחשפתי לעשרות נשים וגברים רווקים שהגיעו לאימון אישי או לסדנאותיי הנפתחות ברחבי הארץ וזיהיתי שרבים מהם מחזיקים בתפיסות לא נכונות כמו "כל הגברים הטובים תפוסים כבר" אישה המחזיקה בתפיסות אלה תתקשה למצוא את גבר חלומותיה גם אם הוא יעמוד מולה.

השקיעו את השבוע הקרוב באימון התפיסה והמחשבה שלכם לעבר המטרות שלכם. התפיסות שלכם יוצרות את המציאות שלכם. התאמנו והכינו עצמכם לשלב השני בשבוע הבא בע"ה.

טיפים מאת גליה טור. מנטורית ומאמנת אישים
טיפים להעצמה,מאת גליה נגה. – מאמנת אישית

הכותבת היא בוגרת הטכניון כמאמנת אישית ועסקית. בעברה עסקה בניהול, כלכלה ושוק ההון. מנטורית להצלחה והעצמה, מומחית לחשיבה מנצחת וחיובית. מובילה אנשים ארגונים וחברות למימוש הפוטנציאל הטמון בהם ולהצלחות יוצאות דופן בחייהם.

– שתפו אותי בשינוי התפיסה שלכם בדף הפייסבוק  https://www.facebook.com/hakolefsharigalianoga/?fref=ts

 

"אדם מצליח הוא זה שהשכיל לפתח את היכולות האינטלקטואליות שלו ולהשתמש בהן" (נפוליאון היל).