תפנית בעלילה: זוכים בפרשת הקרקעות יוזמנו לשימוע

בתגובה, הודיע עו"ד וקנין לבית המשפט, כי עצם הודעת הפרקליטות היא הודאה, כי במכרז נפלו פגמים משמעותיים היורדים לשורשו של הליך ודיי בכך, כדי להורות על פסילת תוצאותיו וביטול המכרז כולו.

במסגרת עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת לביטול תוצאות המכרז במורדות עפולה הצעירה, הודיעה השבוע הפרקליטות לבית המשפט, באופן מפתיע יש לציין, כי חלק מהזוכים במכרז יוזמנו לוועדת המכרזים של רשות מקרקעי בירושלים לשימועים.
הזימונים יישלחו לזוכים בימים הקרובים. לאחר ביצוע השימועים ובהתאם לעובדות שיתבררו במהלכם תקבל ועדת המכרזים החלטה באם יש מקום לפסול חלק מההצעות הזוכות במכרז נשוא העתירה ואם לאו.

• "מדובר במערכה קשה ולא פשוטה"

במטה המאבק ציינו כי הפרקליטות נהגה בצעד זה לאחר שנחשפה לחומרים שריכז עו"ד אילן וקנין שהגיש את העתירה. בתגובה, הודיע עו"ד וקנין לבית המשפט, כי עצם הודעת הפרקליטות היא הודאה, כי במכרז נפלו פגמים משמעותיים היורדים לשורשו של הליך ודיי בכך, כדי להורות על פסילת תוצאותיו וביטול המכרז כולו.
עוד טען עו"ד וקנין, כי בעצם זימונם של חלק מהזוכים לשימוע, יש משום ניסיון לשפר עמדות לפני בירור העתירה וזאת שלא בתום לב וחמור במיוחד, וכן שיש בכך משום שיבוש הליכי חקירה שכידוע הוגשה תלונה במשטרה המתבררת ביחידת חקירות ארצית במטה הארצי בירושלים.

אזור הקרקעות של עפולה עלית
קרקעות המריבה בעפולה עלית

עו"ד אילן וקנין: ״אכן נראה כי מדובר בהודעה שיש בה הודאה מסוימת בדבר הפגמים שנפלו במכרז, יחד עם זאת, מדובר במערכה קשה ולא פשוטה, ניתן לבית המשפט לעיין ולבחון את החומרים שהוגשו לו ונתאזר בסבלנות עד לבירור העתירה״.
בית המשפט הורה לפרקליטות להשיב לטענתיו של עו"ד וקנין.
ממטה המאבק נמסר: ״אכן מדובר בתפנית ואנו מעודדים ממנה ויחד עם זאת ממשיכים כל הזמן במאבק ומתארגנים לעצרת המונים שתתקיים בשבועות הקרובים לשמירת צביונה היהודי של עפולה״.