"תעשו מצווה": מבצע תרומות לבית הכנסת "היכל חביב" בעפולה

עמותת "היכל חביב" שהובילה את הקמת בית הכנסת בשכונה הצפון מערבית בעפולה עורכת בימים אלה מבצע גיוס תרומות להשלמת בית הכנסת וריהוטו. לשם כך היא פונה לציבור הרחב לסייע ולזכות במצווה. לא תתרמו?

בתום שנים ארוכות של תכנון נחנך לפני יותר משנה בית הכנסת "היכל חביב" ברחוב חבצלת – בשכונה הצפון המערבית בעפולה. בית הכנסת משרת אוכלוסייה נרחבת לאורך כל ימות השבוע ובעיקר בסופי שבוע כשבתוכו מתקצבים קרוב ל-130 מתפללים לתפילת ערב שבת.
בימים אלה, עורכת עמותת "היכל חביב" שהקימה את בית הכנסת, מבצע גיוס תרומות שמטרתו להשלים באופן סופי את הבנייה. נכון לימים אלה נדרש לתהליך ההשלמה סכום של כ-700.000 שקלים לטובת ריהוט בית הכנסת, רכישת כסאות ישיבה למתפללים, רכישת היכל קודש, תיבת חזן ועוד מספר פריטים בסיסים. מעבר לכך קיים גם חוב של כמה מאות אלפי שקלים לקבלן שבנה את בית הכנסת.

צמח דוד נציג העמותה שהקימה את בית הכנסת.
צמח דוד נציג העמותה שהקימה את בית הכנסת.

• בית כנסת מרשים

בית הכנסת הוקם מתוך צורך קיים לתושבי השכונה כשבזמן שהחל תהליך הבנייה והתכנון, לא היה בית כנסת פעיל בסביבה ברדיוס של כשני קילומטרים. תהליך ההקמה והבנייה שהתאפשר מתרומות בלבד, קרם עור וגידים, עד לכניסת המתפללים לבית הכנסת הקבוע ביום כיפור האחרון, לאחר שבמשך תקופה ארוכה אלו התפללו בקרוון נייד. את בית הכנסת שמשתרע על שטח של כ-500 מטר מרובע תכננה האדריכלית פנינה פלדמן כתרומה- לאחר פנייה אישית שקיבלה מנציגי העמותה.
פלדמן ליוותה את הקמת בית הכנסת במסירות ומקצועיות רבה במשך תקופה ארוכה ועד לימים אלה, "אין הנפת פטיש בבית הכנסת ללא אישור של פנינה", אומר צמח דוד, נציג העמותה שהוביל ומלווה את תהליך הקמת בית הכנסת מיומו הראשון ועד לעת הנוכחית. בית הכנסת עוצב בקווים עגולים זורמים- תוך התחשבות במגרש וייעודו.

פנים בית הכנסת "היכל חביב". להשלמתו נדרש ריהוט

התקציב להקמת בית הכנסת המפואר, כולו מתרומות כפי שצוין, נאמד ב-1.800.000 שקלים. אולם לצד השמחה על הכניסה לבית הכנסת, מתמודדים בעמותה עם הרצון להשלים את הבנייה.
בעקבות המצב הנוכחי עורכים שמונת חברי העמותה מבצע בניסיון לגייס תרומות להשלמת ריהוט בית כנסת. לשם כך הם פונים לציבור הרחב לסייע ולזכות במצווה.
בעמותה פועלים בימים אלה להשלים את הנדרש, ובמקביל להרחיב את הפעילות בבית הכנסת כשהמטרה הסופית היא להפעיל במקום מרכז קהילתי רוחני שוקק פעילות, מקרב לבבות, ברוח המסורת.
"אנו מודים לכל התורמים שסייעו עד עתה", סיכם צמח דוד, "כולי תקווה שהציבור הרחב יסייע לנו לסיים את התהליך ורכישת הריהוט".

 

לתרומות לבית הכנסת
צמח: 054/7796420
חשבון בנק של העמותה: 440227, סניף בנק הפועלים עפולה. מספר סניף: 727.