תערוכת צילומים חדשה של בעלי מוגבלויות במגדל העמק

תערוכת הצילומים 'מבט אישי' מוצגת בימים אלה במתנ"ס העירוני במסגרת חודש "פברואר יוצר מן הכלל".

המתנ"ס העירוני במגדל העמק החל השנה ביוזמה חדשה לפיה בכל חודש תעלה במבואת הכניסה של היכל התאטרון העירוני תערוכה של אמן או אמנים תושבי העיר והסביבה. תערוכת הבכורה הייתה של תושבת העיר והמורה לאמנות של בית הספר "אורט רוגוזין", גולדי חנניה, שהחליטה לאחר שנים ארוכות של לימוד וחינוך מאות תלמידים לעלות תערוכת בכורה ראשונה.

בימים אלה עלתה במסגרת חודש 'פברואר יוצר מן הכלל' של החברה למתנ"סים התערוכה השנייה בשם 'מבט אישי' כאשר בערב ערב פתיחתה התרשמו מהיצירות למעלה מ- 600 תושבים שהגיעו להצגת תאטרון במסגרת תכנית המנויים של המתנ"ס.

'מבט אישי' הינה תערוכת צילומים של 15 צלמים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית שבהם פועלת עמותת 'אשכולות בעמק ובהר' בטבריה, עפולה והכפר זלפה. במסגרת תהליך העבודה לקראת התערוכה קיבלו המשתתפים, שלוו והודרכו על ידי יערה גור-ארי מדריכת צילום מקצועית, מצלמות לצלם את סביבתם הקרובה והיומיומית בשאיפה לשקף דרכה את נקודת מבטם האישית והייחודית, כל אחד על פי דרכו, הבנתו ואופן התבוננותו הייחודית, התמימה ולעיתים המפתיעה. מנהלת המתנ"ס אורית זאבי כהן סיפרה: "לצד הצילומים הנפלאים מביאה עמה התערוכה המרגשת אמירה חברתית בתחום קבלת השונה, שילוב אוכלוסיות הבאות מרקעים שונים ושיתופי פעולה בין  קהילתיים".