תערוכה חדשה: "נפש על בד"

תערוכה חדשה של הציירת דלית פרוטר, בגלריה במבואת אולם המופעים ביפעת

בחגיגיות רבה נפתחה תערוכה חדשה, שישית במספר, בגלריית האמנות במבואת אולם המופעים של המועצה האזורית עמק יזרעאל ביפעת. את התערוכה אצרה אילת ביידץ הרצוולף, במקור מכפר יהושע, במסגרת פרויקט 'אוצר אורח' של מחלקת התרבות במועצה.
התערוכה "נפש על בד" היא תערוכת יחיד של דלית פרוטר, החיה ויוצרת בקיבוץ הסוללים.
בארבע סדרות של ציורי דיוקנים, בריאליזם ישיר ונאמן, מציפה פרוטר שאלות של זהות, שייכות ותקשורת אנושית. בציורי הדיוקן העצמי מתגלים מרכיבים שונים בזהותה של הציירת. לעתים מופיעים פריטי לבוש שונים, כמו הסינר, המייצג את המרחב הביתי-משפחתי; לעתים פריטי ריהוט.
היכרות עם חברים בקהילה הלהט״בית הובילה לסדרת ציורי הדראג קווינס. אף על פי שפרוטר פועלת בסצנה כמשקיפה, מורגשת היטב מעורבותה הנפשית והזדהותה עם חוויית השונות. המודלים בסדרה מתריסים את הדואליות של קיומם: יצירתיות צבעונית ואנרגטית, לצד קושי ופגיעות.
פרוטר אוספת במכחולה בדבקות ובמסירות את כל הקצוות, ומציגה לנו את המורכבות האנושית על יופיה, עוצמתה וכאביה.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ברך במעמד המרגש ואמר: "נמשיך לעודד יצירה מקומית ולטפח אותה. ברכות לפתיחת התערוכה ותודה לכל העושים במלאכה. בשעה טובה, כן ירבו!"
התערוכה תוצג בין התאריכים 8.10-11.12.21, שעות פתיחה: א-ה 16:00-09:00, שישי 13:00-09:00, גלריה במבואה אולם המופעים, קיבוץ יפעת