"תעטו מסיכות, אל תסכנו אותנו שוב"

משמרות הקורונה בצפון: ילדים מנוף הגליל ומגדל העמק יצאו לרחובות ראשיים ולוקיישנים עם התקהלויות של אנשים, וחילקו מסיכות לעוברים ושבים. צילום: פותחים עתיד

עשרות ילדים ברחבי הארץ יצאו השבוע למבצע ראשון מסוגו "משמרות הקורונה" במשך שלושה ימים בערים שונות ברחבי הארץ לאור התרופפות בעטיית המסיכות, מה שהוביל בין היתר לעלייה בתחלואת הקורונה. בצפון הארץ, הילדים הגיעו לחוף הים בטבריה, לפארק הציבורי במגדל העמק, לרחובות נוף הגליל, ועוד.
חלק מהילדים העומדים מאחורי היוזמה: כאלה ששהו בבידוד בשל קרוב משפחה חולה בקורונה ואף הורה שחלה במחלה בעצמו. הילדים יצאו לפעילות ביחד עם הנאמנות והנאמנים שלהם שמלווים אותם כל השנה בבית הספר בו לומדים בתכנית פותחים עתיד המלווה ילדים במצבי סיכון בפריפריה חברתית גאוגרפית בישראל. במגדל העמק הילדים סיירו ברחובות הראשים ודאגו לחלק לכל אחת ואחד שהיו ללא מסיכה, מסיכות והסבירו להם את החשיבות בעטיית המסיכה "אנחנו לא רוצים לחזור שוב לסגר ובידוד.
היה לנו לא קל בזמן הסגר, בלי להיפגש עם החברים ועם סבא וסבתא. בבקשה שימו מסיכות לשמור עליכם ועלינו".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


רותי עבדייב, מנהלת פותחים עתיד עמקים: "לאורך כל השבוע האחרון נחשפנו לדיווחים שונים על אי עטיית מסיכות ועלייה משמעותית בהידבקות בקורונה ברחבי הארץ. מתוך כך הילדים שלנו בתכנית פותחים עתיד החליטו על יוזמה חברתית תחת השם "משמרות הקורונה" וכבר תוך יומיים יצאו למספר ישובים בצפון ובעמקים בין היתר גם במגדל העמק לחלק מסיכות לעוברים ושבים ולהסביר לתושבים את חשיבות עטיית המסיכות ושמירה על הכללים והנהלים. הילדים הסבירו כי אינם רוצים לחזור לסגר ומבקשים מהציבור להישמע להנחיות".
רותי שינפלד מנכ"לית פותחים עתיד: "אנחנו כמו כולם חוששים מאוד מגל שני ומהאופציה של החזרת הסגר והילדים שלנו בתכנית, רק בני 10 ו 11, יצרו פעילות מבורכת שכל מטרתה היא לעודד את הציבור לעטות מסיכות כדי לא לסכן לא את עצמם ולא אותנו. מדובר בדור יוזם, שמבין את המציאות החדשה ולא מעוניין שהמשפחות שלהם יחזרו לאותו מצב שהיה רק לפני חודש".