"תמרינדי": משהו טוב קורה בעמק

צפייה אקראית בתוכנית שעסקה ברפואת צמחים הקסימה את עמרי ישראלי, הובילו אותו להירשם ללימודי נטורופתיה ובהמשך להתמקצע, להתפתח ולהפוך למטפל מקצועי. כחלק מהתהליך המרשים שעבר הוא פתח לאחרונה בקיבוץ מרחביה את "תמרינדי", מרכז טיפולים וחנות בריאות וטבע המתמחה ברפואה נטורופתית, רפואת צמחים ותזונה טבעית.

קורונה, מצב ביטחוני רגיש, חרדות, לחץ, סטרס, מתחים. לישראלי הממוצע לא חסר סיבות לחוש מוטרד ומעורער. לכל אלה גם מצטרפים השגרה התובענית בעבודה, הקונפליקטים המשפחתיים שפוגשים כל הורה ממוצע, התמודדות עם יוקר מחיה ועוד כמה וכמה 'טריגרים' שמקשים עלינו לעבור את היום יום ברוגע ובשלווה.
בתוך כל האי ודאות הזו יש מקומות שמרגישים בדיוק הפוך, בטוחים יותר, מחוברים יותר ומודעים יותר לצרכים שלנו, להתמודדויות האינטנסיביות, אלו המורכבות פחות והמאתגרות יותר.
כזה הוא "תמרינדי", מרכז טיפולים אינטגרטיבי ברפואה טבעית וחנות טבע ובריאות שנפתח לאחרונה בלב ליבו הפועם של העמק, בחצר הגדולה בקיבוץ מרחביה – אחד ממוקדי השורשיות של עמק יזרעאל הפסטוראלי.
מי שעומד מאחורי המרכז הייחודי הוא עמרי ישראלי, 37, תושב בית שאן שמאחוריו 4 שנות לימוד נטורופתיה. ישראלי הוא מוסמך ברפואת צמחים, רפלקסולוגיה, ארומתרפיה, פרחי באך ואירידולוגיה.
הסיפור האישי והחיבור שלו לעולמות הטבע והבריאות מרתק, מעורר השראה, ומוכיח שתהליכים שצריכים לקרות, פשוט קורים.
במקרה שלו זה קרה לפני כ-15 שנים: "צפיתי לראשונה בתוכנית העוסקת ברפואת צמחים", נזכר ישראלי, "התחלתי להתעניין – איך זה שצמחים יכולים לחולל פלאים– וככל שהתעמקתי נשבתי בעולם הצמחים. שנה אחרי כבר נרשמתי ללימודי נטורופתיה הכוללת תזונה טבעית, ארומתרפיה ורפואת צמחים מערבית".

מאיזה מקום התחלת את הדרך? ספר על תהליך ההתפתחות האישי שלך?
"התחום הטיפולי ברפואה הטבעית עמוס בחומר מקצועי, כל הזמן יוצאים ונחשפים מחקרים חדשים, טרנדים של צמחים חדשים וחומרים פעילים והאחריות המקצועית להיכנס לתוך תהליך טיפולי מאוד כבדה וגורמת לחששות. בשנה הראשונה עבדתי בחנות טבע בתור מסדר סחורה והתמזל מזלי שהתקבלתי למשרת יועץ טבע בבית מרקחת של רשת פארם גדולה. אני זוכר לפני תחילת העבודה פשוט ישבתי במשך לילה לילה ושיננתי את החומר ברמה הכי גבוהה ומדויקת. עם הזמן העבודה בבית מרקחת גם עיצבה אותי ברמה המקצועית מאחר ועבדתי עם רוקחים עתירי ניסיון. הצבתי לעצמי יעד להבין את תהליכי הפרמקודינאמיקה ופרמקוקינטיקה, כלומר התגובה שבין תרופה או צמח לבין תאי הגוף ומסלולם בגוף. בפרספקטיבה לאחור אני מודה לעצמי כל יום על ההזדמנות לעבוד בבית מרקחת כי היא ללא ספק הפכה אותי למטפל מקצועי יותר."

• בריאות מן הטבע

כחלק מתהליך ההתפתחות שעבר, פתח ישראלי כאמור את "תמרינדי". במקום ניתן למצוא טיפולים במגוון רחב של כלים ובינהם: דיקור סיני ורפואה סינית, נטורופתיה ורפלקסולוגיה. בחנות הטבע והבריאות, המעוצבת בטוב טעם תוכלו למצוא תוספי תזונה, ארומתרפיה כגון שמנים ארומטיים, צמחי מרפא, מזון טבעי, אגוזים טבעיים ופירות יבשים, מוצרים ללא גלוטן, מוצרי פארם דוגמת נרות הופי, מנורות מלח, מבערים, קטורות לטיהור, קוסמטיקה טבעית, חליטות תה וקנקנים ומוצרים לאימהות ותינוקות. לצד הרכישה הפיזית בחנות הנעימה, לתמרינדי אתר אינטרנט עם מגוון מוצרים עשיר ומשלוחים לכל חלקי הארץ בכתובת www.tamarhindi.co.il.
בקרוב גם יעלה מועדון לקוחות תמרינדי ואיתו דיוור למגזין בריאות בשילוב טיפים בריאותיים וקופונים, מבצעים והטבות מיוחדים רק לקהילת תמרינדי – גם בטיפולים וגם בחנות.


"התחלתי להתעניין – איך זה שצמחים יכולים לרפא, לשקם ולהזין – וככל שהתעמקתי נשבתי בעולם הצמחים". "תמרינדי תהיה בקרוב מרכז ידע מקצועי ברפואה טבעית – מרכז שמתמחה כמעט בכל תחום ברפואה הטבעית, מתזונה טבעית, רפואת צמחים ונטורופתיה ועד רפואה סינית, איורוודה, רפואת תדרים, רפלקסולוגיה ואירידולוגיה".


ברחבי העמק פועלות לא מעט חנויות טבע, אבל במקרה הזה חווית הקניה באמת מיוחדת, כשעמרי מוצא מקום מרכזי לצרכים של כל לקוח וכל מוצר. זה בא לידי ביטוי ביחס אישי ושירותי, ברוח המקום, במקצועיות, במגוון המוצרים שמוצע ובעידן הנוכחי בו אנו חיים גם במחירים, שאותם הוא משתדל להנגיש ללקוחות הבאים בשערי החנות.
ההחלטה לפתוח את החנות בקיבוץ לא הייתה מקרית, מסביר עמרי: "אני אוהב את השקט ואת האווירה הכפרית, במשך שנים עבדתי במרוץ העירוני ועכשיו אני מוריד הילוך ונהנה גם מהדרך ולא רק מהיעד. האווירה הכפרית בקיבוץ מרחביה בהחלט הופכת את החנות לנעימה ומזמינה ללקוחות".

• "רפואה טבעית היא גם רפואה מונעת"

בתמרינדי הלקוחות יכולים למצוא פתרונות לבעיות או התמודדויות בריאותיות כאלה ואחרות. אחד השירותים ניתן באמצעות רוקחות אישיות – מותג פרטי שהקים עמרי לפני שבע שנים תחת השם- 'מרקחת' – מתוך רצון אמיתי לתת למטופלים איכות ומקצועיות במקסימום: "זה התחיל מזה שמטופלת התלוננה שהיא צריכה לקחת המון פורמולות בשביל מספר בעיות שכיחות והצעתי לה שאכין לה פורמולה מותאמת אישית שתענה לרוב צרכיה. משם זה התגלגל לעסק בפני עצמו של הכנות פורמולות של תמציות צמחים, משחות, קרמים וחליטות תה. אני עובד ישירות עם שני מפעלים ודואג שריכוז החומרים הפעילים הם ברמה הגבוהה ביותר. ברור לי שכאשר מטופל צריך פורמולה של צמחי מרפא אז הוא נאלץ לקבל מוצר מדף שעשוי לעזור. מוצרי מדף נותנים מענה טוב ואיכותי אבל יש להם מגבלה כאשר יש למטופל מגוון סימפטומים, לעיתים מוצרי המדף הופכים לפחות רלוונטיים וכאן ההכנה האישית נכנסת לתמונה", מסביר עמרי ומוסיף: "בפרויקט של הכנות רוקחיות אנחנו מתאימים עבור המטופל את הצמחים שעונים לכל הסימפטומים והמצבים הרפואיים שעולים בתשאול – כמובן על פי הבעיות שהוא הציג בפנינו. בדרך זו- הפורמולה היא יותר פוטנטית – כלומר יותר אפקטיבית".
ומי קהלי היעד בחנות ובטיפולים? "כולם", אומר עמרי באופן שלא משתמע לשתי פנים: "רפואה טבעית היא גם רפואה מונעת כך שאין גיל ברפואה טבעית מאחר ותינוקות הם מטופלים ובני הגיל השלישי הם מטופלים. ספורטאים ושוחרי בריאות הם קהלים בחנות, לנשים יש יותר זיקה לאורח חיים בריא אך לאחרונה הגברים התעוררו בקטע הזה", הוא מוסיף בקריצה.


"אני אוהב את השקט ואת האווירה הכפרית בקיבוץ מרחביה. במשך שנים עבדתי במרוץ העירוני ועכשיו אני מוריד הילוך ונהנה גם מהדרך ולא רק מהיעד"


כחלק מהעשייה הברוכה והמגוונת של עמרי, הוא מתמחה גם בהקמת מחלקות נטורופתיה ייעודיות. כיצד זה מתבצע? ובכן, יש הסבר מלומד: "חנויות טבע לא תמיד מגיעות ממקום טיפולי אלא מתוך מיזם עסקי", אומר עמרי: "החולשה של בעל עסק כזה היא במחלקה הנטורופתית – כלומר תוספי תזונה, שמנים אתריים, ומוצרי פארם כגון מנורות מלח ונרות הופי. אלו מוצרים שנמכרים מתוך המלצה לבעיה רפואית אז השאלות הקשות הן כמה להזמין, ממי להזמין, איך לסדר על המדף, מה עדיף להזמין וממה רצוי להימנע. כאן אני נכנס לתמונה ועושה סדר לבעלי החנות, שגם מקבל הדרכה נקודתית על מגוון המוצרים".

יש כוונה עתידית לערוך בעתיד סדנאות, הרצאות, ימי עיון ואבחון?
"תמרינדי תמותג ותמוצב בקרוב כמרכז ידע מקצועי ברפואה טבעית – מרכז שמתמחה כמעט בכל תחום ברפואה הטבעית, מתזונה טבעית, רפואת צמחים ונטורופתיה ועד רפואה סינית, איורוודה, רפואת תדרים, רפלקסולוגיה ואירידולוגיה. נוכח זאת החלטתי לייצר שיתופי פעולה עם מטפלים – וזאת בכדי ליצור סדנאות והרצאות בתחום של רפואה טבעית. חלק מהסדנאות שאנחנו בונים כרגע יתמקדו ב-'צמחי מרפא ומערכת חיסונית לתינוקות', 'הכנת סבונים טבעיים', 'ארון הצמחים הביתי', ו-'אבחון לשון ודופק בראייה הסינית'. בנוסף אותם מטפלים יקיימו יום אבחון מרוכז בהם ניתן לעשות סריקה קצרה על מערכות הגוף במחיר קהילתי והמשתתפים יקבלו במהלך המפגשים המחברים והמקצועיים הללו המון כלים, טיפים וידע מקצועי לטיפול במצבים הבריאותיים שלהם. רוב הטיפולים יתבצעו כאמור על ידי מטפלים חיצוניים במגוון תחומים כאשר אני מלווה ומנצח על הכול מהצד".

• ספר, זה כל הסיפור

על הוורסטיליות של עמרי כבר נכתבו כמה מילים בכתבה זו, אבל לצד היותו מטפל, איש מקצוע, בעלים של חנות טבע ומרכז טיפולים שקורם עור וגידים, מסתבר שהוא גם כותב, ומפרה ומשתף את הסביבה בידע הרב שלו.
"ספר דיגיטלי אחד כבר כתבתי וסיימתי והוא עוסק בניקוי רעלים. שמו של הספר הוא "המדריך השלם לניקוי רעלים" וניתן לרכוש אותו באתר שלי", מספר עמרי: "יש עוד שני ספרים שאני מעוניין לסיים ולא מוצא את הזמן. הראשון הוא 'המדריך השלם לניתוח תווית מזון', זהו מדריך מפורט או בעצם כלי שמסייע לכולם להבין מה מסתתר מאחורי התווית שלנו, איפה הסוכר מתחבא, אילו חומרים לא בריאים יש במוצרים ובאיזה כמות. ספר נוסף הוא 'איך לחזק את המערכת החיסונית שלך בעזרת צמחי מרפא'. זהו ספר שמאגד נבחרת צמחי מרפא שתפקידה לחזק, לאזן ולשמור על המערכת החיסונית שלנו".
איפה אתה מרגיש את תחושת הסיפוק בעשייה הזו?
"לקום בבוקר ולדעת שאתה תורם מהידע שלך, שנתת מענה למטופל עם בעיה כואבת והוא חוזר אליך עם תודה עצומה והערכה לפתרון הטבעי שהענקת לו".
מה כל כך מחבר אותך לעולם הזה?
"אני אדם מאוד יצירתי, רפואת צמחים מצריכה ממני להיות יצירתי בהבנה של הבעיה ואילו צמחים להרכיב את הפורמולה".
לאן פניך נשואות?
החזון שלי הוא להקים את מרכז הטיפולים וחנות טבע עם סדנאות והרצאות במקומות נוספים בארץ תחת המותג תמרינדי. אני במגעים כבר עם כמה מקומות ומקווה שזה יצא לפועל בקרוב".

מוסיקת רקע לוידאו:
Song: Jarico – Island Music supported by #BackgroundMusicWithoutLimitations https://bit.ly/2XoXFnb

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|