'תמונת מצב': התרבות חוזרת במגידו – תערוכת אמנים ויוצרים מקומיים

בתערוכה שמתקיימת במרכז התרבות מגידו מציגים 67 אומנים ויוצרים תושבי המוא"ז את יצירותיהם

תערוכה של 67 יוצרים ואמנים תושבי המועצה האזורית מגידו נפתחה רשמית השבוע במרכז תרבות מגידו – אולם עין השופט תחת השם 'תמונת מצב'. היוצרים, משוטר ועד קשישים, החזירו לחיים את אולם התרבות המיותם לאחר כמעט שנה.
התערוכה היא חלק ממגוון אירועי תרבות המתכוננים במועצה בתקופה שלאחר הקורונה וזאת בהנהלתו של מנהלת מחלקת התרבות נתי וירבה, שגם יזם את התערוכה שהאוצרת שלה היא ענת טורבוביץ'.
התערוכה כאמור נפתחה רשמית ביום ראשון האחרון במעמד ראש המועצה איציק חולבסקי והאומנים והיא פתוחה לקהל הרחב במגבלות התו הירוק בימים א-ה החל מהשעה 10 עוד 18:00.
ראש המועצה חולבסקי בירך את הנוכחים ואמר: "אני שמח מאד על פתיחת תערוכת האומנות הנפלאה של תושבי המועצה ורואה בתערוכה "יריית פתיחה" של תנופת תיירות מחודשת. התערוכה המקסימה מבטאת נפלא את הכשרון והיצירה המדהימים של תושבי המועצה. כל הכבוד לכל מי שתרם וסייע להפקת התערוכה ולאומנים המשתתפים".
ענת טורבוביץ' אוצרת התערוכה תיארה את התערוכה: "הניתוק מהמרחב הציבורי השאיר את אולם המופעים של מגידו מיותם. המקום שבימים כתיקונם מארח מופעים רבים ומגוונים, עומד ביתמותו כבר שנה. בעבודת הוידאו של שרון גלזברג (המוצגת באולם) הכיסאות הריקים מתמלאים באופן וירטואלי על ידי קהל האמנים, שבמציאות הגיעו אחד אחד, תוך שמירה על ריחוק חברתי, ליום צילומים בניצוחה של שרון. למרות הכותרת תמונת מצב, בחרו חלק מהיוצרים להציג עבודות שנעשו בזמנים שונים, ולאו דווקא בשנה האחרונה. מבחינתנו עצם הבחירה של היוצר בעבודה מסוימת אותה הוא מעונין להציג, משקפת את המצב בו הוא נמצא כעת".

אמני המועצה באולם התרבות צילום שרון גלזברג
אמני המועצה באולם התרבות צילום שרון גלזברג

אחת המשתתפות בתערוכה – רוית גרוסמן ,43, אמנית, אם עצמאית, מדריכה שיקומית בעמותת "כוונים", וקואוצ'רית מהמושב אליקים."בשנת 2020, שיתפתי את בני איתמר, באבחון שקבע שהוא על הרצף האוטיסטי. עברנו תהליך שנתן לאיתמר את הכוח ואת האומץ לעמוד מול חבריו לכיתה, לשתף אותם ולהסביר להם על הלקות שלו. מים הם רגש, וגם תנועה. שני אלמנטים מובילים בחיי מאז אובחן בני איתמר על הרצף התקשורתי. אולי בגלל זה אני מרבה להביע את עצמי בצבעי מים, כחלק בלתי נפרד מהמסע של שנינו בעולם של גוונים מרתקים".